9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:

Bijdrager
    Ief

Welk lettertype font lijkt op dat van mazda.be?

Op Mazda.be hebben ze een mooi font maar dit lijkt een eigen font te zijn.

Nu vraag ik me af wel font type een mooi alternatief zou zijn.

Op Google fonts heb ik Playfair gevonden maar welke zijn er nog?

Bedankt alvast,

Ief

Bijdrager
    koen

Welk font op die website bedoel je precies? Je kunt opĀ whatthefont.comĀ een plaatje van je font opladen en dan zoekt het naar het font dat er het meeste op lijkt.

Bijdrager
    fatboysmart

Mee eens. Optima met een iets ruimere spatiƫring.

Bijdrager
    Roosje

Ook ik dacht direct aan de Optima. De tip van EagerB0bNerd voor alternatieven bij Fontshop vind ik een hele goeie.

Bijdrager
    janvanes

De Pascal (van Neufville) is ook een lid van die familie, de “incisen”. Een vakterm die tegenwoordig bijna niemand meer kent, zie ik bij Google.

Bij Google Fonts zou je eens kunnen kijken naar deĀ MarcellusĀ en deĀ Bellezza.

• Deze reactie is gewijzigd 1 week, 2 dagen geleden door  janvanes.

Bijdrager
    NickR

Dit is het daadwerkelijke font waar je om vroeg.

Bijdrager
    janvanes

Ja, als je niet bang bent van wat advocaten en schadeclaims kun je natuurlijk gewoon Mazda’s font gebruiken. Zolang het duurt dan.

Maar ik denk dat de meesten van ons uit de vraagstelling al begrepen hadden dat lef verstandiger is.

This font software is provided by the Mazda Motor Corporation. By using this font software you agree to abide by the terms and conditions set forth in this Agreement. If you do not agree to abide by these terms and conditions, do not use this font software. Subject to your continued compliance with the terms and conditions set forth in this Agreement, Mazda grants you, a non-exclusive, non-transferable, limited right to use and display this font software. Mazda authorizes you to use this font software only for creating materials commissioned and authorized by the Mazda Motor Corporation, its affiliated companies and its licensors. This authorization is not a transfer of title in the font software and is subject to the following restrictions: 1) You may not modify this font software in any way or otherwise use them for any public or commercial purpose. 2) You must not transfer this font software to any other person unless expressly authorized by the Mazda Motor Corporation. 3) Any reproduction or redistribution of the font software is expressly prohibited.

Bijdrager
    Ief

Bedankt voor de vele goede reacties. Toppie.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.