4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:

Bijdrager
    Pixies

Welk geheugen Macbook Unibody 2010

Ik zou mijn Macbook graag een beetje willen upgraden. Heb al een SSD en de oorspronkelijk 2gb is jaren geleden al vervangen voor 4gb. Nu ben ik aan het rondkijken voor wat meer geheugen. Wat is wijs? Twee nieuwe latjes van 4gb. Of één latje van 8gb kopen, zo dat ik naar 10gb ga. En welke moet ik dan hebben, deze:
    Corsair geheugen voor Mac
    Of deze:
    Standaard Corsair

Bijdrager
    pannekoek

De specificaties van beide modellen ram is identiek, evenals de prijs. Dan kies je toch voor het Mac geheugen lijkt me. Dan heb je de garantie van corsair dat het werkt.

http://www.corsair.com/en/corsair-mac-memory-8gb-dual-channel-ddr3-sodimm-memory-kit-cmsa8gx3m2a106c7

Zelf heb ik voor een aantal MacBooks, MacMini’s en Windows Laptops allemaal de Mac versie gekocht. Nooit problemen.

Ik heb ooit ergens opgevangen dat het verstandig is om geen 1/2/4 met 8 combineren. 8 GB modules zijn geloof ik double sided, waardoor er timing verschillen zijn waar je last van kunt krijgen. Er zullen ongetwijfeld mensen zijn die het prima vinden werken, maar met deze info kun je bewust de keuze maken.

https://www.quora.com/Whats-the-downside-of-mixing-differently-sized-RAM-modules

Bijdrager
    bebitoes

heb net 2×4 gb bij bol gekocht en dat werkt prima in de 13 inch mbp 2010. Je moet inderdaad beide slots gelijk vullen. 2×8 kan ook maar ik denk dat dit overdone is.

Bijdrager
    trabant

Zoek hier eens wat uit.
    Die laptop kan 2×8=16 GB hebben, maar van 2+2=4 naar 2+8=10 is een relatief groter verschil dan van 10 naar 16 GB. Dat laatste verschil merk je pas als je echt heel zwaar bezig bent, en die users zijn echt in de minderheid.

Verschillen meetbaar in een laboratorium is wat anders dan merkbaar in de praktijk. Als je van 2+2 naar 2+8 gaat zal de machine merkbaar sneller zijn, ongeacht een eventueel verschil in latentietijden. Reepjes met een lage latentietijd zijn onevenredig duurder.

Budgetgeheugen, dat doorgaans onder de naam ‘value’ wordt geadverteerd, zal ikzelf niet zo snel kopen.

• Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 8 maanden geleden door  trabant.
    • Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 8 maanden geleden door  trabant.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.