12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    Steo

Welk geheugen in iMac 21,5" late 2013 (14.1)?

Naast onze macbook hebben wij nu toch maar weer een iMac gekocht. Ik heb gekozen voor een tweedehands iMac 21,5″ late 2013 (model 14.1). Met de nodige upgrades kan hij vast wel een tijdje mee.

Wat wil ik graag:

– Samsung 850 Evo 500GB SSD of Crucial BX200 480GB SSD
    Corsair Apple SODIMM DDR3-1600 Kit 2x8GB

Het upgraden is niet echt het probleem, dat gaat wel lukken. Echter zit ik met het geheugen in mijn maag. Want ik kan nergens echt terugvinden of dit geheugen compatible is met deze iMac.

Dit geheugen heb ik overigens gevonden op de website van Micro-Mail.

Wie kan hier iets over zeggen?

Bijdrager
    mowat

Als het bv. deze is dan kan je hier alle info vinden . Als het toch een ander type is dan vind je hem ook wel in de lijst iMacs.
    http://www.everymac.com/systems/apple/imac/specs/imac-core-i5-2.7-21-inch-aluminum-late-2013-specs.html

Bijdrager
    Steo

Het is inderdaad dat model. Als ik kijk krijg ik wel ‘algemene’ informatie. PC3-12800 DDR3, 1600Mhz SO-DOMM (204-pin). Dat is op zich natuurlijk dezelfde informatie als wat er bij het Corsair geheugen staat.

Maarja is dat dan echt de juiste? Punt is namelijk, het is nogal een klus om het erin te krijgen. Geheugen is nl. geplaatst achter het logic-board. Dus alles moet eruit. Maar als alles er dan weer in is, moet het wel werken natuurlijk.:)

Dus nog steeds op zoek naar wat meer zekerheid…

PC3-12800 DDR3* Min. RAM Speed: 1600 MHz
    Details: *By default, this system has 8 GB of 1600 MHz DDR3 SDRAM. Apple does not intend for one to upgrade the RAM in this system. However, as first reported by site sponsor OWC, this system has two SO-DIMM slots (204-pin). Unfortunately, accessing these slots requires one to pry off the display that is glued to the case and remove the logic board.

Also see: How do you upgrade the RAM in the “Late 2013” Tapered Edge Aluminum iMac models? Is it even possible? What type of RAM do they use? How much RAM does each model actually support?

Bijdrager
    TheBigZ
    Steo op 27 juni 2016

Wat wil ik graag:
    Corsair Apple SODIMM DDR3-1600 Kit 2x8GB

Want ik kan nergens echt terugvinden of dit geheugen compatible is met deze iMac.

Ja dat is het goede geheugen.

Bijdrager
    Steo

@TheBigZ Dat zou je wel denken inderdaad. Echter toen ik deze mensen ging mailen kreeg ik een reactie dat zij het niet terug konden vinden in hun lijstje!? Tja, ik denk dan dat het ook niet echt de bedoeling was van Apple om het zelf uit te breiden, maar goed.

Hoe weet jij zo zeker dat dit het goede geheugen is?

Bijdrager
    Steo

Kijk: deze website geeft echt aan dat het geheugen geschikt is. Maar dat geheugen is ook direct weer de helft duurder….

Wat is wijsheid…

Bijdrager
    Steo

Ik zie nog een verschil, maar weer niet of dat uitmaakt.

De Corsair is DDR3, terwijl de OCW DDR3L is. Op Internet lees ik dat dat voornamelijk gaat over energiezuinigheid, maar moet er DDR3L in?
    Stoute schoenen aantrekken of niet?

Bijdrager
    TheBigZ
    Steo op 27 juni 2016

Hoe weet jij zo zeker dat dit het goede geheugen is?

Omdat dat het is. Je bent niet de eerste die hier om een geheugenadvies komt vragen.

prijzen:
    https://tweakers.net/pricewatch/325625/crucial-mac-memory-ct2c8g3s160bmceu.html

https://tweakers.net/pricewatch/321638/corsair-mac-memory-cmsa16gx3m2a1600c11.html

Bijdrager
    TheBigZ

Voor details, bekijk vanaf 8:20 in dit filmpje.

Bijdrager
    Steo

@TheBigZ Dank voor je info. Nog voorkeur voor Crucial of Corsair? In mijn mac mini heb ik Corsair…

Het filmpje van OWC ken ik. Dat is ook de basis waarop ik verder ga, omdat deze strak is gefilmd:)

Bijdrager
    Steo

@TheBigZ M.b.v. het bovenstaande installatie filmpje heb ik sinds afgelopen week 16GB Corsair Mac geheugen én een Samsung 850 EVO SDD. Man, man, man wat gaat het weer als een speer! Thanks!

Bijdrager
    TheBigZ

(y)

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.