21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Q:
    Bijdrager
    lukabel

Welk ftp-programma

Wat raden jullie aan als FTP programma voor op de mac?
    Ik gebruik voor de pc gewoon leap FTP, of is er iets wat meer geschikt is voor de mac?

Bijdrager
    wolligewal
    Bijdrager
    lukabel

super, thanks!

Bijdrager
    KarelWillem

Ik gebruik al sinds 250 jaar Fetch.:lol:

Bestaat er ook wat anders dan?

http://fetchsoftworks.com/

Bijdrager
    Dr. Maddox

Filezilla, ook erg fijn en betrouwbaar. Wel iets minder mooie layout.

Bijdrager
    rdesign

Met Maddox eens, Filezilla ziet er niet uit (‘iets minder mooie layout’ is een flink understatement) maar hij werkt wel.:)

Bijdrager
    Dr. Maddox

Inderdaad, als een trein zelfs! Meer voorkeuren en stabieler als het gaat om upload errors.

*bovenstaande ervaringen zijn gebaseerd op gebruik van enkele jaren geleden.;)

Bijdrager
    Shmoo

Ik heb minder goede ervaringen met FileZilla. (typisch Windows programma)

Ik gebruik al sinds jaren Transmit van Panic. Niet gratis maar het maakt je leven wel een stuk eenvoudiger en het bedrijf staat al jaren in de Top met al hun Mac Apps.
    http://panic.com/transmit/

SFTP uploaden is gewoon een must op vandaag, aangezien FTP de meest kwetsbare verbinding naar je server is.

Bijdrager
    Ir.Bob

Nog een stem voor Transmit. Was al verbaasd dat het zo lang duurde voordat ‘ie opkwam.

Bijdrager
    Dr. Maddox
    Shmoo op 16 mei 2012

Ik heb minder goede ervaringen met FileZilla. (typisch Windows programma)

Dat hoor ik vaker maar ook meestal zonder argumenten… Is het de historie, de layout, logica?

Bijdrager
    robert1970

Dr. Maddox 1 uur geleden #

Filezilla, ook erg fijn en betrouwbaar. Wel iets minder mooie layout.

Layout is niet (zo) belangrijk. Als het maar werkt!
    Zelf gebruik ik dit programma ook al zo’n 495 jaar:lol:

Bijdrager
    Shmoo

Nee het boeit me totaal niet of een programma er goed uitziet Ja of Nee.

Ik gebruik ook al jaren HandBrake voor al mijn video’s om te zetten naar iPhone formaat.
    HandBrake heeft ook nul, komma, nul uitstraling en waarschijnlijk het lelijkste icoontje dat er ooit voor een programma gemaakt is.

Google eens –> FileZilla Virus. Dat geeft niet voor niets 1.5 miljoen hits.
    Er is een tijd geweest dat FileZilla zo lek was als een mandje en dat er (achter)deuren openen stonden waardoor je website(s) -/verbindingen heel eenvoudig gehackt werden. Geen idee of dat nu nog steeds het geval is en-/of dit alleen de Windows versies waren of ook de Mac versies maar in die tijd las ik veel van dat soort berichten op forums en heb toen besloten dat ik liever voor iets meer veiligheid ga omdat FTP al zo’n gevoelige (zwakke) verbinding is.

In die tijd ben ik overgestapt en heb nooit meer terug gekeken naar FileZilla omdat voor 26,- (nu) heb je een programma van een bedrijf dat alleen maar Mac apps bouwt en door de jaren al heeft bewezen in de top 3 te staan met al hun Apps. Dat zegt ook wel iets en geeft mij meer vertrouwen. En dat het daarnaast nog eens heel mooi en gelikt uitziet is mooi meegenomen maar dat was niet altijd het geval, eerdere versies van Transmit waren ook gewoon vrij basic.

Maar ik kan me goed voorstellen dat er mensen zijn die maar 3 keer p/jaar iets moeten uploaden en daar niet een programma voor willen aankopen van 26,-

Moderator
    Strifer

Ik stem voor CyberDuck (gratis) en Transmit (betaald).

Bijdrager
    jesper211232

Gebruik Filezilla a 3 millennium’s , en nog nooit problemen gehad, het ziet er niet echt mooi uit maar het werkt echt als een trein.

Bijdrager
    guide506

Sabnzbd werkt prima en is gratis!

Bijdrager
    robert1970

Voor FileZilla komen ook regelmatig updates uit. Ik denk dus dat dat programma ondertussen al aardig is dicht getimmerd.

Moderator
    Night

Ik kies ook voor Transmit. Werkt echt perfect en overzichtelijk. En nog nooit problemen van welke aard dan ook mee ondervonden.
    Verder is (zeker qua snelheid) Yummi FTP ook aan te bevelen.

Bijdrager
    robert1970

:yum: Yummi

Bijdrager
    stavos

@Strifer – je laat hier een persoonlijke primeur liggen..:wink:

Bijdrager
    jesper211232

Filezilla brengt heeft regelmatig updates, allen doe ik ze nooit.

ik zit nu in : 3.3.5.1
    en de huidige is : 3.5.3

21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.