13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    LeonDemeijer

Welk font is dit?

Beste OMT’ers, helaas ben ik al uren bezig om achter het font van dit logo te komen:

Ik heb het nodig om er een vector van te kunnen maken, in andere kleuren.

Ik heb al What Da Font gebruikt, al mijn standaard mac/photoshop fonts doorzocht..

Weet iemand misschien welk font dit is?

Bijdrager
    Nick Nack

What the font vind ‘m inderdaad niet…

Bijdrager
    MadSven

En als je dat plaatje nou plaatst in illustrator en hem actief overtrekt? Dan heb je de lettertjes ook als outline;-)

Bijdrager
    tost
    Bijdrager
    kwisten

ik denk de ‘nasalization’ cursief gezet in ilustrator ?

Bijdrager
    LeonDemeijer

Heb hem overgetrokken in Illustrator, dus ben voorlopig geholpen, dankjewel madsven!

Bijdrager
    Bernadictus

Het lijkt aardig overeen te komen met http://new.myfonts.com/fonts/typodermic/korataki/regular/

Maar de stok van de t, de a en de curve in het binnenwerk van de a verschillen.

Heb je trouwens ‘consult an expert’ al ingevuld? Meeste mensen op WTF zijn erg snel met het herkennen van typografie.

Bijdrager
    BJVR

Is dit een font of gewoon met een brush uit de hand getrokken in lettervorm?

Bijdrager
    stavos

Aan de kleine verschillen te zien tussen de letters (bijv. de E en de N), vermoed ik het laatste.. Kijk maar naar de grootte, de oneffenheden, het lijnwerk, enz.

Bijdrager
    AppleStef

Volgens mij is het geen font. Want als je naar de letter ‘e’ kijkt dan lijkt het telkens anders geschreven.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Als je het mij vraagt is dat een foto of scan van een handgeschilderd bord — of iemand heeft moeite gedaan om penseelstreken toe te voegen aan een digitaal plaatje …

Bijdrager
    BJVR

Hmm thanks..

Ik vond het idd erg leuk gedaan, maar vermoede al dat het niet iets was dat je uit een font kunt halen.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

O, dat kan best, hoor — met OpenType-lettertypes kun je allerlei alternatieve tekens in het bestand hebben staan, die (als het gebruikte programma het toelaat) door de gebruiker gekozen kunnen worden, rechtstreeks of via stylistische sets. Je zou zo bijvoorbeeld alle vier die letters N uit “BRAND NEW CONFERENCE” in het bestand kunnen hebben en invoegen welke je het leukste vindt.

De penseelstreken in de letters worden alleen wat moeilijker:)

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.