14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    addyboy

Welk font is dit?

Hallo allemaal,

Ik heb what the font al raadgepleegd maar die gaf Frutiger 57Cn als antwoord, en dat is hem net niet (de O en R kloppen niet).

Hier is het plaatje

Alvast bedankt en ik hoop dat dit plaatje duidelijk genoeg is, anders kan ik een grotere geven

Bijdrager
    MacBeer

Het is denk ik toch de Frutiger maar niet de condensed zoals WTF aangeeft.

Bijdrager
    addyboy
    ”MacBjorn”

Het is denk ik toch de Frutiger maar niet de condensed zoals WTF aangeeft.

Nee helaas niet, ik heb de frutiger (regular) maar de O en R kloppen niet. Ik heb net even mijn neef nagevraagd (want die heeft hem een lange tijd geleden gemaakt toen hij nog op de kunstacademie zat) en hij zei dat het toen een bekend font was en standaard bij het systeem zat. Hij gaat vanavond eventjes nadenken welke het was.

Hier nog een plaatje van het lettertype maar dan niet in capitals:

Bijdrager
    addyboy

Lucida Sans lijkt er bijna perfect op, op een paar kleine verschillen dus ik ga gewoon voor lucida sans:)

Bijdrager
    rvanheukelum

Misschien The Sans … ?

Bijdrager
    addyboy
    ”R_van_Heukelum”

Misschien The Sans … ?

Hmmm zou goed kunnen. Helaas heb ik dat font niet en ga ik niet 60 dollar ervoor betalen als lucida sans praktisch hetzelfde is.

In ieder geval heel erg bedankt iedereen:)

Bijdrager
    Shark-o

Mijn eerste ingeving was FF Meta (Plus). Maar het kan inderdaad ook heel goed de Thesis Sans (The Sans) zijn.

Maar als de Lucida Sans er genoeg op lijkt, scheelt dat natuurlijk weer een hoop geld.

Bijdrager
    maxunamax

Natuurlijk is het niet de Meta… én al helemaal niet de Lucida…

zoals Bjorn als zij…

hét is de Frutiger. én als je de goede versie hebt (bijv. Berthold of Adobe) dan heb je ook een goede O en R.

succes

;-) m.

Bijdrager
    addyboy

hmmm.. ja jullie hebben gelijk.. eens even goed kijken ik heb volgens mij helaas niet de goede versie.

In ieder geval erg bedankt voor iedereens hulp:)

Bijdrager
    UserX01

Gezien de ronde punten op de i ga ik voor de Myriad

Bijdrager
    cocoia
    ”UserX01″

Gezien de ronde punten op de i ga ik voor de Myriad

Ik miste een beetje de gok van Myriad. Inderdaad, maar ik denk toch dat het Fruitiger is.

Bijdrager
    maxunamax

sorry hoor…. volgens mij hadden we hem al gevonden… én die ronde punten?, die zie ik niet

;-) m.

Bijdrager
    addyboy
    ”maxunamax”

sorry hoor…. volgens mij hadden we hem al gevonden… én die ronde punten?, die zie ik niet

;-) m.

Het is inderdaad de fruitiger:D

Bijdrager
    UserX01
    ”maxunamax”

;-) m.

Hum en ik maar denken dat als een topic open was er nog altijd op gereageerd mocht worden. Niet dus…

Maar goed de ronden punt staat er niet het leek mischien zo doordat het nogal pixel achtig is.

Waar mensen werken maken mensen fouten?

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.