13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:

Bijdrager
    motionz

Welk DDR voor Macbook

Heb hier een Apple MacBook “Core 2 Duo” 2.4 13″ uit 2008 met 2GB werkgeheugen.
    Draai Snowleopard wat inmiddels steed meer snelheids verlies heeft.
    Wil er het liefst 2x4GB inzetten maar welk type kan ik nog niet achter komen, iemand een idee?

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Heb je een early 2008 (witte)? Dan DDR2 SO-DIMMs op 667MHz.
    Heb je een late 2008 (alu)? Dan DDR3 SO-DIMMS op 1066MHz. Let wel dat er ook een witte late 2008 is, die neemt ook DDR3 geheugen.

2x4GB wordt trouwens alleen in de late 2008 modellen volledig herkent. In het early 2008 model zal alleen 6GB beschikbaar worden. Als je voor meer snelheid gaat zou ik ook eens naar een SSD kijken. In beide modellen is heel makkelijk een SSD te plaatsen.

Bijdrager
    motionz

Ja klopt is een witte dus 667MHz maar wat is verstandig 2x2GB of 2×4 GB?

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Meer geheugen is over het algemeen beter, dus als je het voor het geld niet hoeft te laten zou ik zeggen: 2×4 GB.

Moderator
    Night

Maar wat echt als hemels trompetgeschal zal klinken is als je de interne HDD vervangt (of laat vervangen) door een SSD. Dan gaat-ie echt weer als een speer.

Bijdrager
    TandMac

SSD ingooien doet wonderen.
    Meer Ram ook.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke
    Night op 04 maart 2016

als je de interne HDD vervangt (of laat vervangen)

Als je bij een 2008 MacBook niet zelf de harde schijf kunt vervangen, dan denk ik dat het ook veiliger is als je je niet aan een kapotte gloeilamp waagt:)

Moderator
    Night

Juist. En die mensen zijn er ook. Vandaar de aangeboden optie;-)
    Net zoals er mensen zijn die hun topic beginnen met “…. misschien een domme vraag, maar…”

Bijdrager
    motionz

Yep SSD HD zit er al in. Heb nog ff nagezocht en yosemite zou vlot moeten kunnen draaien,
    moet idd wel meer ram in. Zal 2x4GB overwegen, is wel vrij kostbaar

Bijdrager
    TheBigZ
    motionz op 07 maart 2016

Zal 2x4GB overwegen, is wel vrij kostbaar

Er kan geen 8GB geheugen in jouw Mac.

http://www.everymac.com/systems/apple/macbook/specs/macbook-core-2-duo-2.4-white-13-early-2008-penryn-specs.html

Bijdrager
    motionz

Oeps idd kan tot max 8GB.

*Apple officially supports a maximum of 4 GB of RAM but third-parties have been able to upgrade the system to 6 GB of RAM using one 2 GB and one 4 GB memory module.

Gaat 2x2GB goed werken met Yosemite?

Bijdrager
    TheBigZ

Bijdrager
    motionz

Ok dank je koop ik 1 module van 4GB.
    Dank allen

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.