25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)
  • Q:
    Bijdrager
    windowsinthewindow

Welk chat-netwerk gebruik jij?

De laatste poll was toch weer even geleden:? .

Bijdrager
    Daankragt

Just the good old IRC!

Bijdrager
    basiel

ik gebruik icq en msn maar dat kan ik niet instellen op pol;-)

Bijdrager
    windowsinthewindow

De laatste keuze is
    NIET Ander, nameijk…
    Wel Ander, namelijk…

Bijdrager
    windowsinthewindow
    ”Daankragt”

Just the good old IRC!

En dat is…

Bijdrager
    moodjoo
    ”windowsinthewindow”

En dat is…

IRC

Hier MSN en iChat (AIM)..

Bijdrager
    Brimme

Ik gebruik de laatste tijd ook steeds vaker skype om berichtjes mee te verzenden.
    (zou dat misschien komen door mijn afschuw van Microsoft ?)

Bijdrager
    windowsinthewindow

het aantal msn-gebruikers is gewoon deprimerend
    Ik gebruik AIM
    http://www.aim.com/
    Direct in :apple: iChat :D .

Bijdrager
    PureLogic

AIM: iChat
    MSN: MSN Messenger 4.0.1

Bijdrager
    Granny Smith

msn…

ik zou liever jabber gebruiken omdat ik PRO open standaarden ben;) en omdat MSN toch geen extra functies brengt

maar jah… mijn vrienden beslissen daarover :cry:

Bijdrager
    PureLogic
    ”Granny

omdat MSN toch geen extra functies brengt

Mensen moeten eens wat vaker research doen…:wink:

http://mac.rjt.cjb.net/msnmessenger/

Bijdrager
    windowsinthewindow

Hopelijk word dit geen topic voor nieuwe buddy’s toe te voegen…
    Al mag het natuurlijk, maar ik ken genoeg van iChat om mensen te blokkeren:) :D :apple:

Bijdrager
    MedahOSX

Eigenlijk is msn,jabber,aim,etc bedoelt als instant messeging, das toch net wat anders als chatten als je het mij vraagt. Ik heb dan ook vaak echte vrienden uit real life in mn jabberlijst, en gebruik irc om echt mee te chatten wat vaak over de grens gaat. Op 1 of andere manier is de instant messeging erg gehyped maar als ik het woord chatten hoor kan ik eigenlijk alleen aan good old irc denken.

Overigens vind ik het nogal raar dat op een mac forum toch nog zoveel msn word gebruikt.
    Zorg dat je vrienden GAIM ofzo op hun windows bak installeren en laat ze op beide msn en jabber inloggen. Jij op je mac maakt dan uiteraard contact via jabber, of aim natuurlijk.

Bijdrager
    danielpunt

Ik gebruik MSN.

Omdat de meeste mensen waarmee ik behoefte heb om online te spreken dit gebruiken. Eigenlijk iedereen.

Bijdrager
    MedahOSX

Je kan op zn minst proberen ze te overtuigen dat er betere netwerken bestaan:)
    Ik heb nog 1 iemand in mn msn lijst staan, de rest heb ik overtuigt Jabber te gebruiken.:)

Bijdrager
    iAgree

Helaas zijn mijn chat contacten allemaal zo vol van msn dat ik ze niet om krijg naar AIM erg jammer, maar als je de AIM voor de pc ziet snap je ook wel waarom ,wat lelijk en onhandig zeg ;-).

Bijdrager
    MedahOSX

Past toch goed bij de rest van de windows interface? :evil:

Bijdrager
    Masto
    ”Brimme”

Ik gebruik de laatste tijd ook steeds vaker skype om berichtjes mee te verzenden.

Idem hier! Daarnaast MSN

Bijdrager
    Granny Smith
    ”PureLogic”
    ”Granny

omdat MSN toch geen extra functies brengt

Mensen moeten eens wat vaker research doen…:wink:

http://mac.rjt.cjb.net/msnmessenger/

hiervan was ik op de hoogte hoor:D

khad mij misschien beter moeten formuleren :

MSN biedt voor mij geen extrta functies aan (die Jabber niet heeft) die ik wel zou gebruiken.

:innocent:

toch bedankt;)

Bijdrager
    Fat Freddys Cat

Ik gebruik MSN. Wel via Adium.

Over die nieuwe MSN 5.0: Nee, ik vind die Brushed Metal-interface niet mooi. Kan er nog steeds niet aan wennen…

Bijdrager
    iMe

iChat met name met familie voor de videochat. MSN voor de windows clan

Moderator
    Strifer
    ”MedahOSX”

Overigens vind ik het nogal raar dat op een mac forum toch nog zoveel msn word gebruikt.
    Zorg dat je vrienden GAIM ofzo op hun windows bak installeren en laat ze op beide msn en jabber inloggen. Jij op je mac maakt dan uiteraard contact via jabber, of aim natuurlijk.

dan mag jij me vertellen wat een ander netwerk zo superieur maakt over het msn netwerk. ik vind namelijk dat ze allemaal ernstig tekort schieten.

Bijdrager
    Napsju

MSN
    iChat
    Bijdrager
    MedahOSX

Ik wil niet beweren dat kwa techniek andere netwerken superieur zijn. MSN is een beetje aan Windows gebruikers opgedrongen, terwijl voordat Windows XP uitkwam bijna iedereen in europa ICQ gebruikte.
    Het opdringen van MSN is al 1 reden om het niet te gebruiken.
    Ik ben niet erg bekend met AIM, maar volgens mij kan AIM alles wat MSN ook kan, alleen werkt het minstens op OSX en Windows(Audio/Video), MSN op OSX heb geen ondersteuning voor Audio/Video zover ik weet.
    Ik gebruik al jaren Linux voordat ik een Mac kocht, en het MSN protocol bleef maar veranderen zodat linux gebruikers werden uitgesloten, je moest dus telkens wachten op een update van gaim om MSN te kunnen gebruiken. Jabber is niet zo superieur (alhoewel gateways volgens mij uniek zijn ) maar is wel Open Source, en dus gegarandeerd crossplatform en zal dat ook altijd blijven. Helaas bied Jabber geen ondersteuning voor Audio/Video.
    Volgens mij word er hard gewerkt voor Audio/Video ondersteuning voor AIM op het linux platform, wat AIM de meest interesante chatprotocol maakt.

Edit: ik spreek mezelf een beetje tegen, ik zou moeten zeggen IM-protocol inplaats van chatprotocol:)

Bijdrager
    iRik

ik kom toch tot de conclusie dat iChat het beste programma is voor ons (macgebruikers);)
    ’t enige Chat programma met audio en webcam mogelijkheden:)
    (nadeel is dat msn er niet op kan, maar dan start je weer ff AdiumX op:P

edit: 333e bericht

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.