17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:
    Bijdrager
    leopard

Welk brandprogramma best aan te raden?

Roxio Toast 10 Titaium vindt ik een beetje te veel uitgebreid met te veel toeters en bellen. Zou het brandprogramma Brand niet voldoende zijn als gratis alternatief
    http://burn-osx.sourceforge.net/Pages/Dutch/home.html

Mac heeft zelf ook een brandprogramma, maar kan deze zelf ook herschrijfbare dvd’s terug wissen?

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Ja, schijf erin, Schijfhulp openen, en op ‘Wissen’ klikken.

Bijdrager
    puccini

Volgens mij ligt het er aan wat je wilt branden !

Bijdrager
    mowat

Ik gebruik regelmatig Burn ( heb nooit anders gebruikt voor branden) en heb daar nog geen problemen mee gehad. Er zitten heel wat mogelijkheden in als men tenminste geen professionele zaken wil doen.

Het heeft m.i. het voordeel dat alles in één programma te doen is , terwijl men bij het branden in de OSX programma’s zelf soms via iTunes of iPhoto of Schijfhulpprogramma of finder moet gaan werken , al naar gelang hetgeen men wil doen. Alles in één vind ik handiger.

Bijdrager
    sedikit

Een wel aardig alternatief is “Dragon Burn” :
    http://www.macupdate.com/info.php/id/7502/dragon-burn

Bijdrager
    leopard

En dit programma, ook gratis in gebruik.
    http://simplyburns.berlios.de/index.php

Geblokkeerd
    Anoniem

ik gebruik vaak burn

Bijdrager
    leopard

Weet er soms ook iemand bij het brandprogramma van Mac dat je daar bij een CD/DVD herschrijfbare bestanden bij kan branden.!!

Bijdrager
    michelvdb

Schijfhulpprogramma > Help > Cd-r’s voorbereiden voor herhaald beschrijven

Cd-r’s voorbereiden voor herhaald beschrijven
    Normaal gesproken, kunt u maar één keer gegevens branden naar een cd-r. Als u de cd-r echter brandt met Schijfhulpprogramma, kunt u deze instellen voor herhaald branden, zodat u er meer schijfkopieën op kunt branden. Er moet dan uiteraard wel voldoende ruimte vrij zijn op de cd-r.

1. Maak in de Finder een map aan voor de sessie en sleep de onderdelen die u wilt branden naar de map.
    2. Kies in Schijfhulpprogramma ‘Archief’ > ‘Nieuw’ > ‘Schijfkopie van map’. Selecteer vervolgens de map met de onderdelen en klik op ‘Open’.
    3. Typ een naam voor de schijfkopie, kies een schijfstructuur en klik op ‘Bewaar’.
    4. Selecteer ‘Mac OS Uitgebreid’ om de cd-r verschillende keren te kunnen branden. Met andere structuren, zoals ISO, is dit niet mogelijk.

• Als de schijfkopie voltooid is, selecteert u de kopie in Schijfhulpprogramma en kiest u ‘Schijfkopieën’ > ‘Brand’ of klikt u op ‘Brand’ in de knoppenbalk.
  • Plaats een lege cd in de optische-schijfeenheid.
  • Schakel het aankruisvak ‘Houd schijf beschrijfbaar’ in. Klik op het driehoekje in de rechterbovenhoek als deze optie niet wordt weergegeven.
  • Klik op ‘Brand’.
  • U kunt later schijfkopieën toevoegen aan de cd door met de bovenstaande stappen een nieuwe schijfkopie te maken en deze naar de cd te branden. U kunt dit herhalen totdat er geen ruimte meer vrij is op de cd.

Zie ook
    branden, schijven

Bijdrager
leopard

michelvdb, al vast bedankt voor deze goede tip die zééééér nuttig is. :thumbsup:

Bijdrager
Trat

Branden doe je haast nooit dus ik zou voor zo’n freeware programma gaan.

Bijdrager
shakey

Als ik Video_TS mappen op DVD brandt met het freeware-programma Brand (Burn) dan krijg ik DVD’s die prima spelen op mijn iMac, maar die blijven hangen in mijn stand alone DVD-spelers. Mogelijk heb ik dit probleem niet als ik Toast gebruik. Maar dit programma vind ik te duur (€ 99) voor de weinige keren dat ik een DVD brand.

Moderator
unSOUND

Maar wat is nu precies de vraag ?

Of het met Toast wel gaat werken ? Ik zou het gewoon een keertje proberen, en als het dan werkt kun je het altijd nog kopen.

Of vraag je wat de alternatieven zijn ? Hierboven staat DragonBurn al genoemd, en LiquidCD.

Bijdrager
JJmac
shakey op 24 februari 2011

Als ik Video_TS mappen op DVD brandt met het freeware-programma Brand (Burn) dan krijg ik DVD\’s die prima spelen op mijn iMac, maar die blijven hangen in mijn stand alone DVD-spelers. Mogelijk heb ik dit probleem niet als ik Toast gebruik. Maar dit programma vind ik te duur voor de weinige keren dat ik een DVD brand.

Heb het zo niet bij de hand, maar kun je ook UDF aan vinken, dit zorgt voor het afspelen voor een stand alone dvd speler, vaak is het zo dat de goedkope dvd spelers alles pakken.

(UDF= De bitsetting is eigenlijk niets anders dan een informatie code die in het begin van de dvd wordt weggeschreven, zodat de dvdspeler weet wat het is.)

Bijdrager
shakey

Wat de vraag is? Leopard vraagt zich af of Brand niet voldoende is als gratis alternatief.
Het antwoord op die vraag is voor mij inmiddels: ‘nee’. Dat wilde ik even melden, voor degenen die zich, in navolging van Leopard, dezelfde vraag stellen.

En natuurlijk wil ik Toast graag proberen, maar ik heb geen proefversie gezien op de site van Roxio.

Moderator
unSOUND
JJmac op 24 februari 2011

Heb het zo niet bij de hand, maar kun je ook UDF aan vinken, dit zorgt voor het afspelen voor een stand alone dvd speler, vaak is het zo dat de goedkope dvd spelers alles pakken.

Dat is dus het probleem van shakey, bij hem werkte dit niet… Zie dit topic:

gebrande DVD’s lopen vast bij afspelen

Bijdrager
shakey

Gebrande DVD’s die blijven hangen in mijn stand alone DVD-spelers. Ik wilde weten of dit lag aan het freeware-programma Brand/Burn. En dus heb ik Toast geprobeerd. Ook met Toast gebrande DVD’s blijven hangen in mijn DVD stand alone spelers. Dus niks slechts over Brand/Burn in dit draadje. Kennelijk ligt de oorzaak van het door mij gemelde probleem elders en daar zal ik jullie dus in dit draadje verder niet mee lastig vallen.

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.

Inloggen
Log in of registeer je om te reageren.
vergeten?
vergeten?