6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    leroi3

Welk 27" display voor retouching? (Alternatief voor Thunderbolt Display)

Ha people!

Ben sinds kort trotse eigenaar van een goedwerkende EGPU opstelling. Heb nu mijn Macbook Pro (Mid 2015) draaiende met een Breakaway Box met een 1080 Ti grafische kaart. Voor het testen heb ik mijn televisie gebruikt, een 40″ Samsung.

Alleen ben ik op zoek naar een mooi display die ik ook echt kan gebruiken voor mijn werk. Ben een freelance ontwerper die doet aan retoucheer werk, logo design, photoshop illustraties etc etc. Dus het moet wel een kwaliteit scherm zijn zoals de schermen van Apple zelf. Goed helder, mooie zwartwaardes, goed contrast en een goede kleurechtheid. Met een budget van 300-500 euro.

Probeer mijzelf in te lezen hier en daar maar de ene keer wordt bijvoorbeeld de Dell Ultrasharp U2715h de lucht in geprezen en vervolgens zegt een ander weer dat je het nooit weet met Dell…

Ik kijk uit naar jullie reacties!

Moderator
    Night

Er zijn er eigenlijk maar twee. De Dell, die je al noemde en de LG 27MD5KA-B (5K scherm)

Bijdrager
    imathijs

Met een budget van 300-500 euro.

:-)

Dan is de U2715h inderdaad een prima keuze. Zelf heb ik de 25″, en ben er als illustrator erg tevreden mee. Mooie kleuren en helderheid.

Bijdrager
    EagerB0bNerd

Ik geloof dat ik de vraag niet helemaal begrijp. Je hebt een Macbook Pro medio 2015. Die kan tegelijkertijd twee externe displays met 3840 x 2160 pixels aansturen, beide met miljoenen kleuren. Dat is blijkbaar niet genoeg, daarom komt er ook nog een thunderbolt kastje bij met een externe grafische kaart van meer dan 1000 euro.

En daar zoek je dan een monitor bij, in de prijsrange 300-500 euro?

Bijdrager
    leroi3

Excuus! Die box is gekocht voor de de octane rendering in Cinema 4D, dat staat los van het scherm!

Inmiddels heb ik overigens de Dell Ultrasharp U2715h besteld, nu ik ook hier 2 keer al zie dat dat een prima keuze is;)

Bijdrager
    EagerB0bNerd

Ah, op die manier. Klinkt als een vette setup. Dell lijkt me prima, heb hier zelf de P2715Q staan, ben daar bijzonder tevreden over. Succes ermee.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.