15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    Machiessen

Wel WiFi verbinding, geen internet

Hallo allemaal,

ik heb nu al een aantal weken hetzelfde probleem met mijn MacBook Pro (15 inch, 2018). Ik heb verbinding met de WiFi maar kan geen webpagina’s of andere netwerk functies openen/gebruiken. Het meeste gekke is dat ik wel op Google kom maar alleen op de zoekresultaten pagina, wil ik verder klikken naar een andere pagina opent hij deze niet en wordt er aangegeven dat ik geen internet verbinding heb.

Dit probleem komt heel random om de hoek kijken en tot nu toe werkte herstarten van mijn MacBook of het opnieuw verbinding maken met de WiFi maar ook dit werkt niet meer. Iemand die mij kan helpen?

Bijdrager
    pruus

Heb jij naast Safari ook Chrome, Edge of Firefox geprobeerd? En werkt het daar. Heb jij de cache geleegd. En daarna ook op nieuwe opgestart? Ik zou dat eerst maar eens proberen.

Bijdrager
    GoeieDag

Dan zou ik direct 2 zaken checken; dat heb jij vast ook al gedaan?

1- doet ie het wel op ‘normaal’ op een ander WiFi netwerk (of op een hotspot van je telefoon)?

2- hoe doet een ander apparaat het op dit WiFi netwerk?

Bijdrager
    JJmac

Bij welke provider zit je.

Bijdrager
    Hansi2124

Heb je je modem al eens uit- (en na 1 minuut) weer aangezet?

Bijdrager
    Machiessen

Thuis heb ik Ziggo maar heb dit probleem ook op mijn werk. Alle andere apparaten werken normaal, heb dit probleem alleen op mijn MacBook. Met alle browsers zegt die dat ik geen internet verbinding heb.

Bijdrager
    GoeieDag

Wat staat er bij DNS-servers ingevuld?

Systeemvoorkeuren>Netwerk>Geavanceerd…>DNS.

Bijdrager
    Machiessen

<p class=”cite”>GoeieDag op 23 juli 2020 om 09:45</p>

Onderstaand een screenshot. Het gekke is dat dit probleem heel random komt, nu heb ik bijvoorbeeld geen enkel probleem.

Bijdrager
    fnk

<p class=”cite”>Machiessen op 23 juli 2020 om 10:16</p>

Onderstaand een screenshot. Het gekke is dat dit probleem heel random komt, nu heb ik bijvoorbeeld geen enkel probleem.

Dat zijn een hoop DNS servers, ik denk dat daar je probleem zit…

Probeer eens zelf DNS servers in te geven zoals die van Google

8.8.8.8 en 8.8.4.4

• Deze reactie is gewijzigd 2 weken, 1 dag geleden door fnk.
    Bijdrager
    fred44nl

de eerste twee DNS-servers zijn IPv4

de laatste drie zijn voor IPv6

Bijdrager
    Machiessen

<p class=”cite”>fnk op 23 juli 2020 om 20:48</p>

<p class=”cite”>Machiessen op 23 juli 2020 om 10:16</p>

Dat zijn een hoop DNS servers, ik denk dat daar je probleem zit…

Probeer eens zelf DNS servers in te geven zoals die van Google

8.8.8.8 en 8.8.4.4

Op kantoor nu weer het probleem. DNS 8.8.8.8 en 8.8.4.4 toegevoegd. Dit zijn nu ook de enige die erin staan maar na een herstart blijft het probleem.

Bijdrager
    Machiessen

<p class=”cite”>fred44nl op 23 juli 2020 om 20:56</p>
    de eerste twee DNS-servers zijn IPv4

de laatste drie zijn voor IPv6

Ik zou niet weten wat je hiermee bedoeld haha, is dit goed of niet?

Bijdrager
    fixar

Kun je misschien even kijken of je van de modem/router wel een juist IP-adres krijgt wanneer je verbindt met de wifi…. in bovenstaande afbeelding vind je die onder het tabje TCP/IP… (stuur anders ook daarvan even een screenshot)

Wanneer je daar een IP-adres aantreft die begint met 169.x.x.x  dan heeft de Macbook zelf een IP adres bedacht omdat ie niet (tijdig) een IP-adres heeft ontvangen van de modem/router. In dat geval zou je eens de modem/router kunnen herstarten en het na enkele minuten nogmaals proberen te verbinden.Bij Ziggo zou het IP-adres van de macbook moeten lijken op zoiets:  192.168.178.x

Kijk ook even over er onder het tabje Proxy nog gekke dingen staan ingesteld…(meestal heb je thuis geen proxyserver nodig)

• Deze reactie is gewijzigd 1 week, 5 dagen geleden door fixar.
    Bijdrager
    Machiessen

<p class=”cite”>fixar op 27 juli 2020 om 12:33</p>
    Kun je misschien even kijken of je van de modem/router wel een juist IP-adres krijgt wanneer je verbindt met de wifi…. in bovenstaande afbeelding vind je die onder het tabje TCP/IP… (stuur anders ook daarvan even een screenshot)

Wanneer je daar een IP-adres aantreft die begint met 169.x.x.x  dan heeft de Macbook zelf een IP adres bedacht omdat ie niet (tijdig) een IP-adres heeft ontvangen van de modem/router. In dat geval zou je eens de modem/router kunnen herstarten en het na enkele minuten nogmaals proberen te verbinden.Bij Ziggo zou het IP-adres van de macbook moeten lijken op zoiets:  192.168.178.x

Kijk ook even over er onder het tabje Proxy nog gekke dingen staan ingesteld…(meestal heb je thuis geen proxyserver nodig)

Volgens mij klopt het IP-adres wel (zit nu thuis op mijn Ziggo netwerk).

Bij mijn proxy instellingen staat alles uit (niet geselecteerd) en *.local, 169.254/16 in de Negeer proxy-instellingen sectie

• Deze reactie is gewijzigd 1 week, 3 dagen geleden door Machiessen.
    Bijdrager
    fred44nl

zo te zien heb je IPv6 actief, want “Configureer IPv6” staat op “Automatisch”

maak daar es “Alleen link-local” van.

op die manier sluit problemen van die kant uit.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.