11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    rerooky

wel wifi traaaaag internet (opgelost, zie onderaan)

Heeft iemand een oplossing voor het volgende probleem:
    via een linksys router maakt mij iMac contact met internet. De verbinding met de router is OK (bijna maximaal aantal streepjes) maar internet komt vaak heel traag binnen. Soms loopt het heel soepeltjes, maar heel vaak is het heel slecht. De Windoos(je) laptop (Vista) die er twee meter vandaan staat heeft geen enkel probleem.
    Als het altijd slecht was kon ik het nog begrijpen, maar de wisseling is bijzonder vervelend.
    Iemand?

Bijdrager
    wouwout

stel eens een ander kanaal in op de wifi router. en als dat kanaal goed is: vast instellen (dus niet automatisch). ik denk dat de mac met je huidige kanaal stoort.

Bijdrager
    defores

Maak je history en cash eens leeg?
    Helpt dat niet sluit dan je iMac aan via UTP kabel en kijk dan of je dan nog het probleem hebt.

Zo niet, dan heb je vermoedelijk last van een signaal probleem (denk hierbij signaal uit de ether, muren, elektronisch apparatuur).

Zo wel, maak dan even een tijdelijke account aan en probeer het dan nog eens met Safari.
    Is het dan wel goed dan is er vermoedelijk wat mis met je huidige user account, probeer dan eens een systeem herstel.

Kortom probeer te analyseren en situaties uit te sluiten zodat je steeds dichter bij een antwoord komt.

Bijdrager
    sypie

Ook al eens naar de DNS instellingen van je verbinding gekeken?

Bijdrager
    rerooky

Dank voor de reacties. Maar hoe komt het dan dat het soms als een speer gaat?

Bijdrager
    Napsju

Omdat de DNS het dan minder druk heeft.

Gebruik anders die van OpenDNS.com eens, dan zit je goed: 208.67.222.222

Bijdrager
    marvin

ik heb zo nu en dan dit probleem ook maar echt een oplossing heb ik er nog niet voor gevonden…

@ Defores, aan welke history & cash moet ik denken dan?

Bijdrager
    Simonvanwijk
    ”marvin”

ik heb zo nu en dan dit probleem ook maar echt een oplossing heb ik er nog niet voor gevonden…

@ Defores, aan welke history & cash moet ik denken dan?

Ik denk dat hij cache bedoelt.

Zowel cache als history kun je in Safari leegmaken.

Cache: Safari>Empty Cache
    History: Histroy>Clear History

Bijdrager
    saewer

Op welk kanaal staat je draadloos netwerk?

Apple’s hebben namelijk moeite met de laatste twee kanalen (dacht 11 en 12 (ongeveer)). Dit omdat deze kanalen niet in Amerika bestaan en Apple weigert zijn laptops geschikt te maken voor Europa. Ook moet je goed kijken naar op welke kanalen je buren zitten. Probeer hier zo veel mogelijk van af te wijken. Je kan een kanaal scan programma gebruiken (ben de naam vergeten maar hij is te vinden via google).

Anders kan je ook je modem eens opnieuw proberen op te starten (dus niet je router, maar je modem).

Deze twee acties hebben mij zelf geholpen en toen was het probleem bij mij verleden tijd.

Suc6!

Bijdrager
    csteelooper

Hmzzz…. Kweet bijna zeker dat 11 en 12 niet de boosdoeners zijn… Mijn netwerkje draait al jaren op 11… Lijkt me eerder iets voor kanalen vanaf 13 (13, 14, 15). 11 is met name in Frankrijk ’n vaak gebruiikt kanaal (10 en 11, naast 6), dus lijkt me dat niet direct een probleem te vormen… Mja, kan het natuurlijk mis hebben.

Bijdrager
    rerooky

Nou het lijkt te zijn opgelost. De nieuwe router had ik gekocht vanwege zijn “Ultra range plus” eigenschap. Op de plaats waar hij eerst stond, gaf Internetverbinding ook alle blokjes op één na, als sterkte voor de verbinding. Nu heb ik hem één verdieping hoge geplaatst (betonen vloeren) en hij werkt als een zonnetje. De signaalsterkte is volgens Internetverbinding hetzelfde. Rara hoe kan dat?
    Ben wel blij dat het weer normaal werkt.
    Dank aan iedereen voor het meedenken.

groet,

rerooky

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.