11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    dualband

wel wifi, geen internet op iPhone via Airport Extr.

Zit met een probleem waar ik echt geen oplossing voor vind; krijg sinds een dag of 3 geen internet verbinding meer op m’n iPhone via m’n wifi thuisnetwerk. Heb al een paar keer een reset gedaan, etc (van zowel iPhone als Airport Extreme) maar zonder enige verandering.

Het vreemde is dat ik op mijn iPad wel een perfecte verbinding heb thuis…

Wie kan mij hiermee helpen?

Bijdrager
    stavos

Geef eens wat meer info…
    – Welke iOS versie?
    – Jailbreak?
    – AE helemaal up to date?
    – “sinds een dag of 3”.. Wat heb je 3 dagen geleden veranderd?
    – Heb je het alleen bij je eigen netwerk?
    – enz.

Bijdrager
    dualband

laatste IOS versie
    geen jailbreak
    AE is up to date
    sinds 3 dagen zonder enige veranderingen te doen, dàt is net het vreemde (Ipad 2 werkt trouwens wel)
    idd alleen op m’n eigen netwerk

krijg wel een IP adres: 169.254.51.62
    en een Subnet Mask: 255.255.0.0
    al de andere vakken blijven leeg

Bijdrager
    dualband

zou het kunnen dat dit iets te maken heeft met IOS update naar 4.3.5?

Heb net nog internet verbinding gemaakt via de wifi vd buurman:-) en dat werkt allemaal perfect

Bijdrager
    stavos

Heb je je eigen netwerk al eens verwijderd uit de voorkeuren van iOS? Of de instellingen van je netwerk een beetje aanpassen?

Bijdrager
    dualband

ja hoor, net nog eens mijn bestaande netwerk verwijderd en dan terug verbinding gemaakt: helaas zonder enig verschil…

Wat bedoel je met de instellingen van mijn netwerk aanpassen?

Bijdrager
    stavos

Verander eens wat instellingen. Je kanaal, je wachtwoord, eventueel zelfs je netwerk naam..

Bijdrager
    dualband

Is een van de eerste dingen die ik gedaan heb; een hard reset van mijn AE – incl. Naamsverandering vh netwerk… Helaas zonder resultaat. Vreemd trouwens dat met al die aanpassingen m’n ipad en ipod touch vlekkeloos blijven werken

Bijdrager
    Marsenmel

Ik heb (had) hetzelfde probleem. De iMac, iPad en MacBook wel op wifi en beide iPhones van één op dezelfde dag niet op meer wifi. Ik heb een TimeCapsule 1TB. Zie onderstaande link:

https://discussions.apple.com/thread/3042520?start=195&tstart=0

Om een nog onduidelijke reden zit ‘het probleem’ in de firmwareversie 7.5.2 van de TC of Airport Extreme. Bij mij heeft het geholpen door firmware 7.5.2 terug te zetten naar 7.5.1. Daarna konden de iPhones weer op wifi.

Succes !

Bijdrager
    dualband

Heb helaas geen 7.5.1 versie terug gevonden op m’n AE, wel versie 7.4.2. Na het “downgraden” blijft het verbindingsprobleem helaas onveranderd…

AE gaat morgen naar het stort en koop mij wel een nieuwe modem die wél normaal werkt….

Bijdrager
    mrdavidoff

heb ik ook gehad.zowel iphone als laptop…… wel wifi maar geen internet.
    wat bleek op de wifi router stond de tijd niet op amsterdam.
    Ingesteld op amsterdam en beiden konden weer op internet….

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.