3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    laurelien_

wel wifi, geen internet

al jaren gebruik ik mijn airport voor wifi-internet verbinding. Ik heb privé een macbook en dat geeft nooit problemen.
    Nu krijg ik van de “baas” een laptop met XP (jaja de hele wereld aan de mac maar werkgevers vinden dat een te grote stap). Deze schoot compu wordt moeiteloos in het netwerk opgenomen maar op internet komen, ho maar.
    Op kantoor hebben we ook Wifi en dat gaat prima maar ergens in de krochten van de airport instellingen staat iets zo in gesteld dat het nietlukt.

Wie heeft daar wel eens mee te maken gehad EN het ook opgelost want aan medelijden heb ik niets. Alleen oplossingen

Bijdrager
    sysop

Het kán natuurlijk een instelling in de AP zijn, maar net zo goed staat op je laptop bij de TCP/IP eigenschappen een vast ip-adres, gateway, proxy- en/of nameserver(s) ingesteld; ik ga er van uit dat in je thuis-situatie gewoon alles ‘dhcp’ is en niets ‘vast ingesteld’ hoeft te zijn.
    Mocht je de tcp/ip eigenschappen op de laptop wijzigen, noteer dan goed wat je wijzigt zodat je het later weer kunt herstellen (op je werk)…
    :slant:

Bijdrager
    laurelien_

thans ik ga het eens bekijken.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.