6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    AnnetteWill

wel verbinding maar geen internet

Dag iedereen!

Na 3 weken probleemloos internetten via tele2 adsl (met digibox vood iad 422) is opeens geen data verkeer meer mogelijk. Er wordt wel verbinding gemaakt (netwerkstatus positief) zowel via ethernet als via externe modem en reguliere telefoonlijn, maar geen enkele application kan data versturen (noch diverse browsers noch email programma). Applications melden: geen verbinding.
    Computer op een andere telefoonlijn gezet en met de 56k modem hetzelfde resultaat verkregen, dus conclusie: het ligt aan de computer en niet aan de kabels of modems.
    Mac G5 Dual, Mac OS Tijger 10.4.8

Wie weet raad? (Herstarten e.d. geen effect).
    Bij voorbaat dank.
    Groetjes, Annette

Bijdrager
    LEXY

Zo af en toe wil er ook wel eens een probleem bij de internet provider zijn. Even afwachten misschien?

Bijdrager
    AnnetteWill

Dag Lexy,
    tele2 heeft het ons doorverwezen naar hun technische dienst die zegt dat het maximaal 2 weken gaat duren voor ze wat zinnigs kunnen zeggen.
    Maar ik heb zelf een xs4all account en data sturen naar hun server lukt ook niet.
    Groetjes, Annette

Bijdrager
    LEXY

Dan kan er ook nog iets mis zijn met de fysieke lijn van de KPN.
    Hoe zit het met je buren? Hebben die wel gewoon ADSL?
    Maarre wil je beweren dat je zowel ADSL van Tele2 als van XS4all op jouw telefoonlijn hebt??!!

Bijdrager
    e

Ik heb zelf helaas vrij regelmatig hetzelfde probleem..het enige wat bij mij werkt is dat ik ook m’n modem 10 sec. uitzet. Daarna weer aan en eventueel m’n appeltje herstarten. Daarna werkt het (meestal) wel weer…

Bijdrager
    AnnetteWill

Dag mensen,
    dankzij een tip van de technicus van MacSupport in Uitgeest hebben we het probleem kunnen verhelpen. Het lag aan Netbarrier X4 (firewall programma). Hoewel firewall uitgeschakeld was en computer herstart, bleef internetverkeer geblokkeerd. Pas toen we het programma helemaal verwijderden was opeens alles weer open en kunnen we nu gewoon weer internetten via ethernet.
    Het vreemde is dat de Netbarrier X4 er al lang op zit en enkele weken terug een update kreeg en wij niets aan de instellingen hadden veranderd. Toch maakt hij zich opeens (letterlijk overnacht) heer en meester over ons….
    Bedankt voor alle reacties.
    De groeten, Annette

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.