6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    rudeboy67

Wel verbinding, geen internet

Onlangs heb ik een draadloze TP-Link router aan mijn draadloze modem geknoopt om beter signaal te krijgen. Mijn iPhones en iPads werken uitstekend maar de iMac geeft een probleem. Wel verbinding met een door Airport zelf toegekend IP adres maar kan geen internetverbinding tot stand brengen. Wie kan mij helpen?

Bijdrager
    Hansi2124

Stekker van de modem uit het stopcontact halen. Na 1 minuut er weer in en waarschijnlijk heb je dan weer internet op je iMac.

Bijdrager
    rudeboy67

Dat heb ik al geprobeerd maar helaas. Via verbinding met het modem kan ik wel internetten maar dat wil ik niet. Ik wil dmv verbinding met de nieuwe router werken. Hier zit namelijk mijn NAS en Sonos systeem aan verbonden.

Bijdrager
    Fingerlicking

Ik had ook problemen met tp link en mn macbook. Ik heb de router ingesteld om alleen n signaal te verzenden en een vrij kanaal gekozen. Sindsdien heb ik geen probleem meer!

Bijdrager
    HenkGreven

Hier het zelfde probleem. De iMac en MacBook Pro kunnen na een poosje geen verbinding meer maken met de TP-Link. Ik denk dat het iets te maken heeft met de bug (?) in OSX. Om de haverklap valt, ook zonder de TP-Link, de draadloze verbinding weg met de router in de meterkast. Handmatig herstellen is dan het enige wat helpt. Ben zeer benieuwd of iemand een oplossing weet.

Bijdrager
    puchelaar

Ik heb dd-wrt op m’n tp-link gezet, en dat heeft -naast veel meer instellingsmogelijkheden- ook veel meer stabiliteit opgeleverd.
    Da’s trouwens om het probleem heen werken, maar voor mij was t wel ok;)

Ter test zou je kunnen proberen eens de firewall uit te zetten op de router (wel zorgen dat-ie op je mac aan staat natuurlijk).

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.