5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Jorgen024

Wel verbinding; geen internet met experia box

Beste allemaal,

Als lid hoop ik dat iemand mij kan helpen met het volgende probleem.
    Sinds kort heb ik internetplusbellen van KPN en heb ik ’t eindelijk voor elkaar dat ik met draad kan internetten en mailen maaaarrrr, draadloos wil nog niet werken. Ik krijg wel een goed signaal (13 van de 15 streepjes) maar Mail, Safari en Explorer kunnen geen verbinding maken; ik krijg een melding van ‘kan server niet vinden’.
    Ik heb de volgende instellingen met draad (ethernet):
    TCP/IP: ‘via DHCP’, 2 IP adressen (mijn PC en v/d router), een subnetmasker-nummer, en ik heb 2 DNS nummers ingevuld (op aanraden van KPN), Zoekdomeinen staat leeg en bij IPv6 komt automatisch een nummer.
    Indien ik de draad eruit haal en AirPort kies dan zijn de instellingen:
    TCP/IP: ‘HANDMATIG’ (anders kan ik niet de 2 IP adressen intikken, voor de rest komen de gegevens helemaal overeen.
    Uiteraard heb ik gekozen voor specifiek netwerk en daar de juiste SSID+WPA ingevuld.

wat doe ik nog niet goed?
    Waar kan het nog meer aan liggen? Moet ik bijvoorbeeld nog ‘basisstation configureren’ of iets dergelijks via airport hulpprogramma of configuratie assistent?

Bedankt voor jullie reacties.

Jorgen

Inactief
    Anoniem

Misschien is dit wat je zoekt? http://www.kpn.com/kpn/show/id=1206861/spage=1253179#anchor1410898

Edit: Oh ja! welkom op het forum!

Bijdrager
    cowbell

Of kijk even naar de duidelijke handleiding van Macmiep.nl
    http://home.tiscali.nl/macmiep/macmiepmaccursus/13xdraadloos.html

Bijdrager
    Jorgen024

Eindelijk heb ik de oplossing gevonden!

Toen ik de Airport kaart liet inbouwen pas geleden had ik OSX10.3.
    Afgelopen week heb ik de updates gedaan (via ethernet) en heb ik nu 10.3.9.
    Ik bekeek nog een keer de software (cd) die bij de airport kaart zat en las dat deze alleen OSX103.3 en hoger ondersteunde…. Toen heb ik opnieuw de software geinstalleerd. Toen bleek draadloos inderdaad mogelijk….

Helaas pakt de Airport kaart het signaal niet op op de 2e verdieping waar de IMac staat. Zal nu toch een draad moeten aanleggen.

In ieder geval bedankt voor jullie reacties.

Groet,
    Jorgen

Bijdrager
    hansenonline

wat je zou kunnen doen is een airport express er tussen inhangen zodat het signaal van de experiabox via de ariport express wel de tweede verdieping haalt.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.