30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 31)
  • Q:

Bijdrager
    SvS

Wel of niet upgraden naar Adobe CC?

Ik werk als ZZP’er al 4-5 jaar met Adobe CS 5.0. (naar alle tevredenheid)
    iMac waar ik op werk is ook even oud en draait nog geen Yosemite. Dit ter info.

Nu krijg ik reclame in de mail:
    —-
    U profiteert direct van onze lage actieprijs.
    Wij bieden een prijsgarantie voor het 2e jaar.
    Bestaande Adobe licenties/klanten kunnen wij overzetten zodat ook zij kunnen profiteren van onze prijsgarantie.
    Voor een laag jaartarief, de nieuwste versies en extra’s van Adobe CC
    Directe support, bij Adobe loopt dit via een afdeling in India.
    Geen creditcard nodig, wij leveren op rekening.
    LET OP: onderstaande aanbiedingen zijn geldig t/m 28 november a.s. 12:00 uur.

Adobe Creative Cloud Single Apps
    Normaal: € 359,99 (per jaar)
    Uw prijs: € 239,88 (per jaar) – inclusief prijsgarantie voor het tweede jaar!
    Naar product: http://www.softdirect.nl/singleapps-cc

Adobe Creative Cloud Compleet
    Normaal: € 839,88 (per jaar)
    Uw prijs: € 479,88 (per jaar) bij aanschaf van 5 of meer nieuwe licenties – inclusief prijsgarantie voor het tweede jaar!
    Uw prijs: € 599,88 (per jaar) bij aanschaf van 1-4 licenties – inclusief prijsgarantie voor het tweede jaar!
    Naar product: http://www.softdirect.nl/compleet-cc

Mijn vragen:
    – Is het de moeite waard om vanuit CS 5 te upgraden naar CC?
    – Is SoftDirect betrouwbaar?
    – HIerbij doen of via adobe.com ?

Ik weet het even niet meer en de korting is bij beide aanbieders tot morgen geldig. Ik zat al langer te twijfelen over upgrade.

Bijdrager
    MouseMighty

Ho stop! Even vraagje: met welke apps werk je van Adobe want deze “aanbieding” van € 239,88 per jaar is dus voor 1 applicatie (vandaar de naam Single Apps). Ik neem aan dat je tenminste gebruik maakt van InDesign, Illustrator, Acrobat en Photoshop. Dat zijn er dus 4. Moet ik je het nog voorrekenen?

Afgezien daarvan klopt er niets van die CC compleet prijs. Die is voor mensen met CS3 of hoger € 442,52 per jaar (incl BTW). Als ZZP-er loont het natuurlijk niet om een CC Team (dus meerdere licenties) aan te schaffen.

In plaats van bestellen bij Adobe zelf kan je het ook doen via een andere leverancier. Ik doe al jaren met grote tevredenheid zaken met Promate. Denk er wel aan dat CC 2014 vergeleken met je huidige CS 5.0 versie wel iets meer van je computer vraagt. Je loopt namelijk 4 versies achter:wink: Op zich draai het wel (ik heb CS 5 t/m CC 2014 draaien op een 24″ iMac, het gaat wel maar de laatste versies CC en CC 2014 kosten iets meer moeite).

Bijdrager
    sonic1984

Softdirect heeft hetzelfde adres als deze zorgboerderij. Ik zou mijn geld er niet heen sturen in ieder geval.

Bijdrager
    Pier

Ik zou pas aan upgraden gaan denken wanneer je een nieuwe computer gaat kopen. En dan gewoon rechtstreeks bij Adobe aanschaffen, iedereen die er tussen gaat zitten wil er uiteindelijk ook op verdienen.

Bijdrager
    KarelWillem

Softdirect rekent zich wel een beetje rijk ja.:)

Bijdrager
    KrijnB

Ik kreeg ook allemaal mails van SoftDirect, geen idee hoe ze aan mijn mailadres komen. Ben sowieso niet met hun in zee gegaan. Kwam pas bij een bekende van me wel een goede actie tegen. Ze werkt als lerares en kreeg via een site (ben de naam ff kwijt, maar leraren kennen die vast wel) dat je voor 27,50 per jaar het complete Adobe CC pakket kon downloaden. Helaas moest je wel docent zijn om er gebruik van te maken.

Bijdrager
    Shmoo

Mocht je het niet vertrouwen dan heb ik nog wel een lieve vriendin in Nigeria waar je het geld aan kunt geven.:)

Bijdrager
    KarelWillem
    KrijnB op 27 november 2014

…kreeg via een site (ben de naam ff kwijt, maar leraren kennen die vast wel) dat je voor 27,50 per jaar het complete Adobe CC pakket kon downloaden. …

Je hebt onder andere deze:

http://slim.nl/Shop/ProductDetails.aspx?id=53a36081-0a1a-e311-93bc-005056aa0845

Maar dat mag je vanzelfsprekend niet commercieel gebruiken.
    Dus dan kun je het net zo goed illegaal downloaden.:)

Bijdrager
    Blieper

… ‘Als ZZP-er loont het natuurlijk niet om een CC Team (dus meerdere licenties) aan te schaffen. …

Beetje vreemd, omdat Adobe zelf zegt dat dat voordeliger ‘kàn’ zijn… maar ik weet het, het veranderd nogal eens;-)

Bijdrager
    KarelWillem

Natuurlijk kan het goedkoper zijn. Maar dan moet je er wel vijf nodig hebben.

En als ZZP’er zal dat zelden het geval zijn.:)

Bijdrager
    SvS

Hoi guys wat ben ik blij met jullie!

Ik gebruik inderdaad standaard reeks apps: InDesign, Photoshop, Illustrator, Acrobat. Verder eigenlijk niet…

Dreamweaver al een hele tijd niet meer. Dat zijn dan 4 apps. Jammer dat het niet per stuk ‘huren’ goedkoper is dan hèle pakket.

Misschien me maar eens verdiepen in Lightroom. Maar tijdgebrek, he.

Bijdrager
    SvS

Inderdaad, normale prijs van SoftDirect is een stuk hoger. SoftDirect valt af. Thx!!
    Ik laat mij niet meer opjagen tot overstap op CC. (CS5 voldoet nog, evenals mijn iMac, late 2009)

Maar aanbieding her en der is tot morgen geldig. Dat is ook weer zoiets.
    Denk je dat er daarna weer wat vriendelijke prijzen aangeboden wordt?

Bijdrager
    SvS

Ondanks dat CS5 hier voldoet (een auto uit 1990 voldoet ook, zolang die rijdt ;-)) wil ik ook graag weten hoe CC bevalt en of men van veel nieuwe features gebruik maakt. Ze kunnen veel plugins erin stoppen maar als dat nutteloze zijn waar we toch niet gauw gebruik van maken, dat geeft dan weer te denken. Ik wil ook niet stilstaan…

Bijdrager
    SvS
    MouseMighty op 27 november 2014

In plaats van bestellen bij Adobe zelf kan je het ook doen via een andere leverancier. Ik doe al jaren met grote tevredenheid zaken met Promate.

Waarom heb je ervoor gekozen om het bij Promate te afnemen ipv bij Adobe?

Bijdrager
    Pier

CC bevalt me prima en ik gebruik ook veel van de nieuwe dingen die ze erin stoppen. Vooral photoshop gaat wat dat betreft erg vooruit. Gekoppelde afbeeldingen, automatisch afbeeldingen genereren voor web. Ik zou niet meer zonder kunnen.

Je moet je wel even er in verdiepen, maar als je weet dat het kan, dan ga je het ook gebruiken is mijn ervaring.

Wat aanbiedingen betreft; Adobe geeft het eerste jaar de helft korting als je voor het hele pakket gaat en overstapt van een oudere versie. Deze aanbieding hebben ze al vanaf het begin.

Bijdrager
    Shmoo

Denk je dat er daarna weer wat vriendelijke prijzen aangeboden wordt?

Adobe kennende zullen ze altijd met de prijzen stunten, ze zullen wel moeten want ze spelen alleen maar mooi weer naar de buitenwereld maar in werkelijkheid is het bedrijf gewoon een dinosaurus.
    Er komt een moment dat ze wel mee moeten gaan met de prijzen van de fotografen. 20,- voor 2 apps naar keuze of 4 apps voor 30,- dan zou iedereen veel gelukkiger zijn dan 65,- voor alles terwijl iemand normaal gezien maar 4 apps kan bedienen omdat hij van de rest van de programma’s geen verstand heeft.

Bijdrager
    SvS

Idd. jullie hebben mij nieuwsgierig gemaakt.

En ik gooi rond kerst (bedrijf dicht) yosemite erop. Dan is het afwachten hoe CS5 erop werkt. Zo niet, dan ga ik wel over op nieuwe imac, maar zolang huidige prima draait, hou ik het wel graag zo. Want CC 2014 op imac van 5 jaar oud, inderdaad, dat is ook mijn ervaring uit verleden, dat het dan niet meer zo soepel draait.

PS ik krijg nu al Pages documenten waar ik niks meer mee kan in Maverick Pages. Bah… ook zoiets…

Bijdrager
    MouseMighty
    SvS op 27 november 2014

Ondanks dat CS5 hier voldoet (een auto uit 1990 voldoet ook, zolang die rijdt ;-)) wil ik ook graag weten hoe CC bevalt en of men van veel nieuwe features gebruik maakt. Ze kunnen veel plugins erin stoppen maar als dat nutteloze zijn waar we toch niet gauw gebruik van maken, dat geeft dan weer te denken. Ik wil ook niet stilstaan…

Heel simpel gezegd: Je staat al 4 jaar stil. Of heb jij met je CS5 versie al diverse DPS publicaties gemaakt? Of interactieve PDF bestanden of epub files? Je kan ook niks met InDesign CS 5.5/6/CC/CC 2014 bestanden:wink:

Even serieus kijk op http://www.adobe.com/nl/products/indesign/versions.html voor vergelijking tussen de versies. Deze pagina’s zijn er ook voor Photoshop en Illustrator. Btw Dreamweaver is allang achterhaald door Adobe Muse (Althans vanuit het perspectief vd ontwerper die niets tot weinig van code wil weten).

Bijdrager
    SvS

Dat klopt, ik doe even een ruwe vergelijking: waarom zou een timmerman elke maand nieuwe hamer moeten kopen, als hij zijn werk goed doet en alles kan maken met de hamer. Zo is dat ook bij CS 5, vind ik persoonlijk. Maar het zou kunnen dat bij CC 2014 het werk leuker en makkelijker maakt. Waarom ik twijfel, is omdat ik dan NU een nieuwe iMac en CC zou moeten nemen. Tja, een hele investering.
    Ik hou nl. niet van vertraagde systemen, terwijl het vorige maand alles nog vlot liep met deze configuratie.
    En nee, zulke interactieve documenten zijn hier nog niet ter sprake gekomen, maar allez, dat zou zomaar morgen kunnen gebeuren!:)

PS ik heb geen CS6.

Wat ik erg mis bij Indesign CS5, is kopiëren van effecten en toepassen op andere kaders. Bij PS kan dat wel. (in lagenpallet)

Bijdrager
    SvS

Lastig hoor, moment bepalen wanneer te updaten, die moment komt er… de vraag is alleen: nu of later. Kan zijn dat Adobe volgende week met betere prijzen komt, idd, mooiere prijs per 4 apps.

Bijdrager
    MouseMighty

Tja in principe is er niet veel veranderd sinds CS/CS 2 natuurlijk. Als jij Yosemite gaat installeren weet je dan wel of je CS 5 nog wel draait dan? Iets met Java script bv, Rosetta ondersteuning, 64bit native … De kans is zelfs dat CC 2014 op je “oude” iMac met Yosemite beter/sneller draait dan CS 5 op Yosemite:lol:

Kopiëren van effecten als in het maken van Objectstijlen? Die bestaan in CS 5 toch ook al?

Bijdrager
    SvS

Objectstijlen, daarmee ben ik bekend. Maar bij PS kun je dat per laag effecten kopieren en plakken. Ik zou dat graag bij ID willen zien.

Bijdrager
    janvanes

Ik begrijp het gehakketak over Softdirect.nl niet zo goed. Dat bedrijf bestaat al minstens 15 jaar; zelf zeggen ze 20 jaar – ik geloof het graag. Ze hebben al die tijd toch behoorlijk aan de weg getimmerd. Ik geloof niet dat ik er ooit grote bestellingen heb geplaatst, maar ik zie geen ook speciale reden om dat niet te doen.

En dat “stilstaan” is ook nogal relatief. De meeste mensen gebruiken maar een klein deel van alle mogelijkheden van software.

Bijdrager
    SvS

Fijne tegengeluid ook, Janvanes.
    Besloten om dit nog even te uitstellen. Het gaat momenteel prima zo, de soft- en hardware upgrades zullen wellicht niet lang meer uitgesteld worden, maar ik zal me ook niet laten opjagen door de geldigheidsduur van de aanbiedingen.

Bijdrager
    Fietsbel

Goed kijken of je de nieuwe functies van de programma’s die je gebruikt, wilt gaan gebruiken. Maar als je upgrade, bijvoorbeeld als je een nieuwe computer koopt, zou ik wel naar CC upgraden en niet CS6 kopen (dat kan ook nog geloof ik). Wat betreft de prijzen: iedereen gebruikt toch al gauw 4 of 5 programma’s lijkt me: Photoshop, Illustrator, Bridge, Acrobat en dan InDesign, Dreamweaver, Fireworks, Muse, afhankelijk van wat je doet. En 4 of 5x apart huren t.o.v. complete CC kan je snel uitrekenen.
    Ik zou trouwens eerst eens goed op de Adobe site kijken – ik begrijp niet goed wat de meerwaarde van een tussenpersoon is (in dit geval).

Bijdrager
    fatboysmart

Even mijn inbreng… Ik heb al meerdere malen mijn CS updates via SoftDirect besteld, en ik kan je zeggen dat het een prima betrouwbaar bedrijf is.
    Of je wel of niet moet updaten, dat laat ik aan jou over.

Bijdrager
    KreeftJ

Goedemiddag,

Ik kijk af en toe op onemorething en ik zag dit topic voorbij komen.
    En ik dacht, laat ik hier ook eens op reageren.

Afgelopen november heb ik Adobe CC aangeschaft als compleet pakket voor € 335,78 (wel met oude licentie CS4, daarom de korting)
    De bestelling heb ik gewoon gedaan bij Adobe, nadat ik een tijdje aan de lijn heb gehangen met een verkoper ervan!

Ik had eigenlijk met hetzelfde te maken als u @svs, ben ook ZZP’er (3 jaar) en ook werkzaam in de grafische tak.
    Heb ook lang getwijfeld of ik het moest doen, maar de extra’s gaven toch de doorslag.
    Naast de beschikking over alle (nieuwe) apps, zoals Muse. Leek het mij toch interessant om mij te blijven ontwikkelen.
    Daarnaast maak ik ook gebruik van Typekit, waar je een aantal (betaalde) fonts kan downloaden en gebruiken.
    Het opslaan in de Cloud vind ik ook erg handig wanneer ik op locatie werk!

Misschien helpt dit u met het maken van de keuze?

Bijdrager
    Blieper

@kreeftj, bedankt voor je input… Altijd fijn

Ik heb nu de nieuwe 5K Yosemite draaien en Apple geïnformeerd en die geven toe dat het systeem qua netwerk niet stabiel is en dat ze hard aan het werken zijn aan de Update. Ik had bestanden op de Creative Cloud staan die ik thuis had aangemaakt en kwam de volgende dag op mn werk en tot mijn spijt stonden ze niet op de Cloud, dus kon ik weer terug naar huis. Dit is echter het probleem van Apple, maar is wel een vervelend werkprobleem, omdat je er vanuit gaat dat alles gesynched is. Ik zie de update graag tegenmoed…:-)

Bijdrager
    SvS

Dank je zeer!
    In loop van 2015 maak ik de overstap. (hoe dan ook)

Bijdrager
    SvS

Over Cloud…
    Drive en Dropbox zijn dan prima alternatieven. Snel bijgewerkt. Je Mac op je zaak moet je wel even 5 minuten tevoren laten opstarten, dan kun je er gelijk aan de slag. Want opstarten duurt lang met Dropbox en Drive op achtergrond.

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 31)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.