9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:

Bijdrager
    Sierra19

wel of niet upgraden iMac late 2009 21,5"

Hallo allemaal,

Ik bezit een iMac uit 2009 waar ik nu wel bij merk dat deze wat traag begint te worden met opstarten en het openen van programma’s. Daarnaast wil ik er virtuele machines etc op draaien maar dat gaat ook niet van harte. Nu is mijn vraag of het verstandig is om bijvoorbeeld het werkgeheugen te gaan uitbreiden en een SSD te plaatsen. Ik heb verder geen problemen gehad met deze iMac dus wellicht dat een upgrade ervoor zorgt dat ie zo goed als nieuw is. Of adviseren om toch voor een nieuwe te gaan?

Bijdrager
    OMT-fan

Het gaat er om welke iMac je precies hebt.
    Maar ik heb een iMac 2010 voorzien van extra geheugen en een SSD en heb daar erg veel baat bij gehad qua snelheid etc.

Bijdrager
    aartjan.nl/blog

ja upgraden naar SSD! Wereld van verschil. Kan weer jaren mee. mn iMac 2009 27 inch gaat weer als een tierelier, minstens 10X zo snel met SSD.
    Was niet meer te doen zonder SSD. RAM Geheugen kan altijd nog, was bij mij niet eens nodig.

Geldt eigenlijk voor alle Macs, zeker ook voor MacBook Pro’s, die zijn zonder SSD ook niet vooruit te branden. Eigenlijk toen je ze kocht al niet.
    Je ziet ze overal nog, Macbooks en iMacs zonder SSD, heel raar.

Bijdrager
    Sierra19

Dit zijn de specificaties:

iMac (21.5-inch, Late 2009)
    Processor 3,06 GHz Intel Core 2 Duo
    Geheugen 4 GB 1067 MHz DDR3
    Videokaart ATI Radeon HD 4670 256 MB

Bijdrager
    Brombeer

Traag opstarten: vervang HDD door SSD
    De Hard Drive Interface is 3.0 Gbps SATA, dus die SSD hoeft niet het nieuwste van het nieuwste te zijn.

traag werken: meer RAM
    Jouw machine heeft maar liefst 4 (vier!) geheugenslots, dus je kunt er gewoon een setje bijprikken.
    Het moederbord kan maximaal 16 GB aansturen, begin eens met 2 reepjes van 4GB erbij. (204-pin PC3-8500 (1066 MHz) DDR3 SO-DIMM)

Bijdrager
    Sierra19

Oké bedankt voor de reacties, ik zal verder kijken naar upgrades

Bijdrager
    Stipken

ik heb waarschijnlijk dezelfde Mac, twee jaar geleden meer geheugen (12GB) + 256 SSD schijf van Samsung. Werkt weer als een spreer.

Bijdrager
    Sierra19

Oke super, heb je je HDD er ook in gelaten? DVD speler eruit als het ware?

Bijdrager
    SvS

Ja hoor, gewoon doen.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.