21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Q:
    Bijdrager
    wido

Wel of niet Trusteer installeren?

Vandaag stond er bij Appletips.nl de tip om als je ING bankieren gebruikt, Trusteer te installeren. Ook bij de ING zelf wordt dit aangeraden, zag ik. Ik ben zeer huiverig om dit soort tools te installeren, ik heb het idee dat het vaak meer kapot maakt aan mijn Mac dan beschermt.
    Vandaar mijn vraag: is het aan te raden Trusteer te installeren? Of is het niet nodig?
    Alvast bedankt voor de reactie.

Bijdrager
    stavos

Als je denkt dat je het nodig hebt (met andere woorden: meer veiligheid wil bij het internetbankieren), kun je het installeren. Zeker omdat ING het advies geeft op hun website aan klanten om het te gebruiken. En als je er rustiger door gaat slapen, zoek dan voor het installeren op hoe je het eventueel weer kunt verwijderen van je Mac (bijvoorbeeld via de Trusteer helpdesk).

Bijdrager
    ad van de gein

Hallo Wido Installeer rustig Trusteer!!!! Er zit zelfs een uninstaller bij, dus makkelijker kunnen ze het niet maken
    En alles wijst zijn zelf!!
    gr Ad

Bijdrager
    fred44nl

als daarna jouw Mac instabliel wordt, dan weet je meteen de oorzaak:)

Geblokkeerd
    Anoniem

Ik zou het niet doen. je ziet bij digi nog wat certificaat die gasten verdiende ook alleen maar hun geld en hadden er met de pet naar gegooid.
    Gevolg Digid niet meer veilig en plat.

Gewoon goed opletten en als het mis gaat formulier invullen van de bank. Die is daar goed voor verzekerd :).

Bijdrager
    Niels

Of (als je beschikt over een iPhone/iPad) gewoon de app gebruiken om te internet bankieren. Ik zit zelf bij de ABN Amro en ik heb al meer dan een jaar niet meer via een PC/Mac hoeven inloggen, omdat ik overal de app voor kan gebruiken.

Bijdrager
    Shmoo

Ik zou ook dit programma installeren.
    https://itunes.apple.com/nl/app/screen-marker/id417129832?mt=12

Dan kun je iets markeren op je iets verkeerds ziet op het scherm.

Bijdrager
    jesper211232

En wat is daar het praktisch nut van?:nerd:

Bijdrager
    ad van de gein

Hallo allemaal ze beginnen een beetje af te wijken van de vraagstelling door Wido
    installeer Trusteer??????

Geblokkeerd
    Anoniem

Maar daar hadden we toch al antwoord op gegeven ? De naam alleen al is discutabel;)

Bijdrager
    ad van de gein

Beste Meeuw

Heb je het programma zelf al getest alvorens je een ordeel geeft!!!En kan je alle ins en outs van Trusteer????
    En wat discutabel is, dat is jou antwoord?????

Bijdrager
    Jakko Westerbeke
    Bijdrager
    ad van de gein

Jakko Westerbeek

Wat ben jij een bij de handje?????

Bijdrager
    stavos

En jij bent iemand die zich (te) snel op de kast laat jagen.

Geblokkeerd
    Anoniem

Nou Nogal aadje :).
    Ben je eigenaar van trusteer of heb je aandelen ofzo ;)?

Maar even om mijn antwoord(en) toe te lichten. En waarom ik dus een “oordeel” kan geven (al vind ik dat overdreven.)

Je kan alles nog zo goed beveiliging hebben maar je zal zelf uiteindelijk scherp moeten blijven. Alle onderzoeken hebben aangetoond dat de mens de zwakste schakel is in beveiliging ict land.
    Er was een site die leek op facebook. en de webmaster hij had duizenden mails binnen gehad van mensen met de vraag : Waarom kan ik niet inloggen op facebook?
    Hoe vaak krijg je een doorstuur (ketting) mail door met : GELIJK DOORSTUREN BELANGRIJK!!!(en dan nog veel uitroeptekens)?
    En als je een beetje lees, dan zie je dat er totaal geen inhoud instaat. Maar mensen sturen het klakkeloos door zonder te lezen naar iedereen.
    Hoeveel spam berichten word er nog ingetrapt.

Dus ik ben van mening dat je jezelf scherp moet houden en “op moet voeden” om veilig aan de slag te gaan met internet en bankkieren. En niet domweg uitgaan van programma. Want je kan nog zo goede beveiliging hebben…

Bijdrager
    fred44nl

helemaal mee eens:)
    daar komt nog bij dat er geen virussen bekend zijn, die iets met OS X aan kunnen.
    het enige probleem is/was Java.
    maar dat kun je uit zetten en alleen aanzetten als je een site wil bezoeken, die het vereist.
    bij de laatste Java-update kun je zelfs instellingen per site doen.

Bijdrager
    ad van de gein

Beste Meeuw

Ik ben geen aandeelhouder van Trusteer, maar weet wel het een en ander van de Mac af ruim 20 jaar gebruiker, gekoppeld
    aan vakgebruik
    Maar de vraagstelling van Widdo, daar is nauwelijks een fatsoenlijk antwoord op gegeven, wel of niet!
    Als je vind dat Trusteer niet voldoet, er zit een keurige uninstaller bij.
    En de eventuele restanten kan je erzelf nog wel uithalen
    En nu een antwoord op je vorige uiteenzetting daar kan je inderdaad wat mee.Dat je altijd scherp moet blijven klopt
    Maar dat verhaal over dat mailtje dat weet toch iedere computer gebruiker of toch niet????
    Ik sluit in ieder geval deze discussie
    Allemaal veel plezier met jullie mac
    Vrgr. Ad

Bijdrager
    stavos
    ad op 18 april 2013

Maar dat verhaal over dat mailtje dat weet toch iedere computer gebruiker of toch niet????

Nee, want anders zou het niet meer werken en dus uitsterven. Het feit dat die mailtjes nog steeds bestaan is het bewijs dat er nog mensen zijn die daar intrappen. Niet iedereen heeft “ruim 20 jaar ervaring, gekoppeld aan vakgebruik”. Bij hulp bieden aan anderen is het allermoeilijkste om je in diegene te verplaatsen. Alleen dan kun je echt helpen. Probeer het eens.

Geblokkeerd
    Anoniem

Dat kan ad niet. Dat maak je al op uit zijn antwoorden.
    En dat je 20 jaar ervaring hebt, betekend niet dat je het (na) 20 jaar goed doe!

Daarbij was de vraag wat wij vonden(een mening dus)
    En een aantal hebben hun mening gegeven. Met argumenten.

Bijdrager
    Goodheart

@Jakko

Briljant!!!!!:-P

Bijdrager
    JD Kramp

Een wat late reactie van mijn kant.
    Ik heb net Trusteer op mijn Mac gehad en het er net zo snel weer afgegooid!
    Na de installatie werd meteen mijn Google drive geblokkeerd!
    Na deïnstallatie en herstarten kon ik er weer bij…
    Grrr.

Ik zou het dus niet doen.

Groet,
    JD

21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.