30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 89)
  • Q:
    Bijdrager
    Marcos999

Wel of niet een Mac Pro update?

Wel of geen update voor de Mac Pro op de MacWorld 2009?

Wat denken (hopen) jullie??

Geblokkeerd
    Anoniem

Ik denk én hoop dat mensen eens stoppen met om de dag vragen of er al een update komt.

Da’s m’n enige Kerstwens ook trouwens;)

Bijdrager
    Marcos999

“ik wil ‘m hebben, ik wil ‘m hebben, ik wil ‘m hebben…..”!!!!

Bijdrager
    iDelano

Koop hem dan, koop hem dan, koop hem dan!!!

Bijdrager
    profclimber

Ik bied meer!!!!!!

Bijdrager
    ChrisMax

Slotje

Bijdrager
    Erik Joling

Kijk eens in de kristallen bol van Macrumors.

Bijdrager
    iJoost

Alles wat we hebben zijn de statistieken. Al het andere is wat mij betreft loos gezwam… waar mensen blijkbaar geen genoeg van kunnen krijgen. Misschien moet er een apart forum voor zijn op de site.;-)

Bijdrager
    Sunneh

“Product Mac Pro
    Recommendation: Don’t Buy – Updates soon” ..

Zegt genoeg.. Hou je even voor een maandje in zijn mijn wijze woorden:)

Bijdrager
    Marcos999

Ja, ja, ja…. ik weet ook wel dat dit zinloos gezwets is!
    Maar 30 dagen wachten is vrij lang.;-)
    Ik kijk om het uur naar Macrumors.

Bijdrager
    Joostxxx

Ergeren doe je zelf.
    Impressionist wil hem gewoon graag hebben denk ik. Vergelijk het maar met de voorpret van een vakantie. Laat hem die lol toch hebben.

8)

Moderator
    unSOUND
    ”Sunneh”

Don’t Buy – Updates soon” ..

Zegt genoeg..

Als die letterlijke woorden echter op een geruchtensite staan zakken ze ineens behoorlijk in waarde… Hoe lang staat die tekst al achter de mini en de ACD’s ? Hoe vaak heeft Apple niet ineens een nieuw model uitgebracht terwijl hun advies nog op “Buy” stond ? Het is en blijft een gok.

Overigens zou ik de mensen adviseren om vooral na te denken over het scherm dat ze willen. Als je een nieuw model Cinema Display wilt gaan gebruiken heb je de Display Port nodig, de huidige grafische kaarten in de Mac Pro hebben die niet… Wellicht dan een idee om te wachten tot die in ieder geval standaard aanwezig is ( in plaats van een extra verloopkabeltje, mochten die ooit uit komen ? )

Bijdrager
    MouseMighty

Het is altijd verstandig om in ieder geval binnen een maand voor een keynote je geld even in de portemonnee te houden. Voor de rest sluit ik mij volledig bij unSOUND aan. Ik mot een nieuwe mini! :wink:

Moderator
    unSOUND

Ja, ik hoop ook nog steeds op een mini met wat meer grafische power… Maar daar loopt reeds een topic over.

Bijdrager
    CedricH

Er stond een tijd geleden te lezen op Macrumours dat Intel nieuwe Xeon processoren uitbrengt in het eerste kwartaal van 2009, dus ik vermoed dat die dingen ook in de nieuwe Mac Pro komen.

Bijdrager
    Grave
    ”CedricH”

Er stond een tijd geleden te lezen op Macrumours dat Intel nieuwe Xeon processoren uitbrengt in het eerste kwartaal van 2009, dus ik vermoed dat die dingen ook in de nieuwe Mac Pro komen.

In de Mac Pro komen de nieuwe intel Nehalem processors.

Bijdrager
    G-Force

Nehalem is een codenaam/ontwikkelnaam, voor ons zullen ze gewoon Intel Xeon heten.:)

Bijdrager
    tommy666

Tegen het eerste kwartaal van 09 hebben we nog geen Xeons met de Nehalem architectuur, dan zijn het nog altijd de i7’s,die waarschijnlijk wel in de Mac Pro zullen komen.

Bijdrager
    jl07

De huidige Mac Pro is al snel genoeg. :D

Inactief
    Anoniem

Ik heb het idee dat de rumors rondom een nieuwe Mac pro steeds sterker worden? Zo zou de volgende Mac Pro worden voorzien van een Intel Nehalem “Gainestown” en wellicht een nieuwe ATI kaart, 4850 en/of 4870. Krijgen we een stille update of een event? En mogen we dit eerder verwachten dan Juni?

[size=9:5abd089f60]Uiteraard krijgt de Mac Pro ooit een update .. de vraag is alleen of er aanwijzingen zijn dat dit op korte termijn gaat gebeuren?[/size:5abd089f60]

Moderator
    unSOUND
    ”jl07″

De huidige Mac Pro is al snel genoeg. :D

Tja, er zijn mensen die meer snelheid nodig hebben, en mensen die meer snelheid willen hebben, ongeacht of ze die nodig hebben. [size=9:6c213089bb]( ik hoor zelf soms ook bij die laatste categorie )[/size:6c213089bb]

Bijdrager
    boriskiss

Ik kan me wel voorstellen dat de mac pro langzaam is. Iedereen wil alles wel sneller hebben.

Bijdrager
    R-Flow

Ik snap onderhand weinig meer van Apple’s trage update tempo.

Bijdrager
    sven-

Ik denk dat de nieuwe Mac Pro geshowd gaat worden op WWDC 2009. Dan kunnen ze met de power van de Mac Pro laten zien waar Snow Leopard toe in staat is. Momenteel is de Gainestown nog niet eens uit, of wel?

Bijdrager
    Nelson

ik verwacht eerder een stille update: geen uiterlijke veranderingen
    maar alleen wat technische aanpassingen.
    Ik vind de iMac meer een voorwerp waar een
    showtje omheen gegeven moet worden.:roll:

Bijdrager
    Grave

Kwam net op Tweakers een artikeltje tegen.

Intels Nehalem-Xeons 30 maart leverbaar’

Door Marc Rademaker, woensdag 28 januari 2009 17:18, views: 2.821

Intel gaat waarschijnlijk eind maart zijn nieuwe server-cpu’s verkopen. De nieuwe Xeon-processors zijn gebaseerd op de Nehalem-architectuur, die de Core-architectuur van de huidige generatie Xeon-cpu’s vervangt.

De Xeon 5500-processors zijn de servervarianten van de Core i7-cpu’s, die eveneens op de Nehalem-architectuur zijn gebaseerd. De nieuwe processors zullen op 30 maart in de verkoop gaan, zo meldt Fudzilla. Het snelste model, de vierkernige Xeon W5580, loopt op 3,2GHz, heeft 8MB L3-cache en kan gebruikmaken van ddr3-geheugen met een snelheid van 1333MHz. De cpu beschikt over twee QPI-verbindingen, waarmee hij geschikt is voor dualsocket-moederborden. Goedkoop is de processor niet: bij afname van 1000 stuks zou een W5580 1557 dollar moeten opbrengen.

Ook de overige Xeon X55x0- en Xeon E55xx-processors zouden op 30 maart in de verkoop gaan. Afhankelijk van het model kunnen de cpu’s overweg met ddr3-geheugen van 1333MHz, 1066MHz of 800Mhz, en krijgen ze een lagere tdp. De koelers voor de nieuwe processors moeten los aangeschaft worden.

model kloksnelheid cores L3-cache geheugensnelheid tdp prijs in dollar
    W5580 3,2Ghz 4 8MB 1333MHz 130W 1577,-
    X5570 2,93GHz 4 8MB 1333MHz 95W 1349,-
    X5560 2,8GHz 4 8MB 1333MHz 95W 1172,-
    X5550 2,66GHz 4 8MB 1333MHz 95W 958,-
    E5540 2,53GHz 4 8MB 1066MHz 80W 744,-
    E5530 2,4GHz 4 8MB 1066MHz 80W 530,-
    E5520 2,26GHz 4 8MB 1066MHz 80W 373,-
    E5506 2,13GHz 4 8MB 800Mhz 80W 266,-
    E5504 2GHz 4 8MB 800Mhz 80W 224,-
    E5502 1,86GHz 2 4MB 800Mhz 80W 188,-

Lijkt me dat de nieuwe Mac Pro’s dus rond die datum gaan uitkomen.

Inactief
    Anoniem

Zeer interessant .. alleen zullen we wat werkgeheugen-prijzen betreft weer terug bij af zijn ben ik bang!:o

Bijdrager
    Grave
    ”diotav”

Zeer interessant .. alleen zullen we wat werkgeheugen-prijzen betreft weer terug bij af zijn ben ik bang!:o

Ja en welke processors gaat apple uitkiezen. Gaan ze voor de duursten met 1333 mhz geheugen of voor de iets goedkopere met 1066 mhz. Zal idd wel weer duur worden.

Bah zit nu te twijfelen om nu een Mac Pro uit Engeland te laten komen voor aangename prijs of nog een paar maand te wachten op de nieuwen :?

Inactief
    Anoniem

4x 2TB 7200RPM + Mac Pro =:P

Bijdrager
    Grave
    ”diotav”

4x 2TB 7200RPM + Mac Pro =:P

Waarom verkoop je em dan?:wink:

Ga je hem nu al verkopen zodat je de nieuwe kan kopen?

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 89)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.