6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    ron can

Wel of geen garantie?

Ik ben van plan om een nieuwe G5 in canada te kopen, voor mijn broer in spanje.
    Na veel zoeken op o.a dit forum, heb ik nog steeds geen duidelijk antwoord gevonden over de garantie.
    Ik kan bij apple ook niets vinden over de garantie, behalve bij applecare het stukje over dat laptops wereldwijd garatie hebben.
    En desktop alleen in het land waar de applecare is gekocht.
    Zou het mogelijk zijn de G5 in canada te kopen en vervolgens in spanje applecare te kopen.

Als iemand weet waar ik dit antwoord kan vinden, graag de url.

Bijdrager
    Sixer

Een Apple produkt is een Apple produkt. Wanneer de seriecode van je machine overeenkomt met een aankoopdatum vs fabrieksdatum die binnen de garantie ligt, moet je gewoon garantie krijgen.

Het registreren van je hardware gaat dan ook via Apple.com:
    https://register.apple.com/cgi-bin/WebObjects/GlobaliReg.woa

Zeker weten ? Vraag ’t ze: 020 346 9104

Bijdrager
    servir frais

hey ik heb de regels gisteren es allemaal gelezen en had dit onthouden, apple geeft een soort van worldwide garantie voor zaken die draagbaar zijn, voor de desktop ben ik er zelf nog niet helemaal achter.

temeer omdat binnen een maand verre familie uit canada naar hier komt ….

servir frais

Bijdrager
    henkverhaar

Alleen: net als met camera’s kan het heel wel voorkomen dat een lokale dealer/importeur/nationale vestiging (b.v. Apple Nederland) geen garantie wil/kan/mag honoreren op zaken in het buitenland gekocht. Je bent dan aangewezen op de garantie in het land van aanschaf. Kan onhandig zijn…

Ook kunnen de garantiebepalingen afwijkend zijn. Zo was het vroeger zo dat Apple (net als alle andere electronicafabrikanten trouwens) in de US slechts 90 dagen garantie gaven. AFAIK is dit inmiddels redelijk gelijk getrokken.

henk

Bijdrager
    ron can

Bedankt voor de reacites zover. ik moet echter iest hebben wat zwart op wit staat.
    Ik ga morgen even apple bellen, zal update geven hier.

Bijdrager
    appleholic

Garantie VS is (verschilt per staat) circa 6 maanden. In Europa 5 jaar.
    Gek hé dat ze hier duurder zijn….

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.