21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Q:
    Bijdrager
    profclimber

wel heel erg warm

Hallo allemaal

weet dat er wel 10 draadjes van zijn maar hier is er nog een.
    Ik heb volgens mij wel een heel warme ibook g4 soms vind ik het zelfs te warm om het toetsenbord te gebruiken.

Wat vinden jullie ervan

greetz m

Bijdrager
    Vin

heb ik ook wel eens hoor… al is het toetsenbord dan niet warm. wel linksonder daarvan, daar zit namelijk de HD.

Bijdrager
    profclimber

ik vind het toch wel heel erg warm. is het niet mogelijk om de ventilator handmatig aan te zetten

greetz maarten

Bijdrager
    Vin

dat weet ik eigenlijk niet maar ik weet wel dat daar al een draadje over is…. ff zoeken dus.

Misschien dat je hier: http://www.macosxhints.com/ ook eens rond kunt kijken.

Succes!

Bijdrager
    Boskabouter

Als je eens die iTunes visualiser zou uitzetten scheelt je denkelijk in processor temperatuur alweer wat graden

Bijdrager
    Grisolda

wat is dat overigens voor visual?…gaat dat over je dock heen?

Bijdrager
    feike

Die visualization is nix bijzonders aan. Het iTunes venster bungelt gewoon een beetje onder het scherm uit.
    O ja, de ventilator gaat vanzelf wel aan, als je IB te heet wordt

Bijdrager
    ParadoX

Die visual trekt behoorlijk aan je CPU dat wet ik wel

Bijdrager
    profclimber

dat weet ik dat de visu heel veel vreet. Maar ik vind de laptop zo heet dat ik mijn hand er met moeite op kan houden. Mijn vraag is dan ook of er een tool is waar je de ventilator handmatig aan kan zetten.

Bijdrager
    maceddy

Mijn iBook is met iTunes aan (streampje) en paar achtergrond Apps, op stroom, ongeveer 42,5 graden.

Op dit moment issie 47,2 graden.
    Kan zijn omdat er nu een DVD inzit.

Ding loopt bij mij vaak genoeg op tot ruim boven de 50.
    Niks aan de hand.
    Mijn ventilator slaat bij 68 graden een keer aan.

Hmm, misschien was daarom laatst het logic board naar de kloten:?

Bijdrager
    Sintangel

Waar kan je ergens opvragen hoe heet alles word ? Heb het niet kunnen vinden namelijk bij Hulpprogramma’s

Bijdrager
    ThinkApple

dat zou ik ook wel’s willen weten… ben ‘ns benieuwd naar de temp van mijn powerbook

Bijdrager
    profclimber

dat dot je met een app zoek maar ff op macupdate.com (cpu temp) dan krijg je er genoeg.

Bijdrager
    maceddy
    Bijdrager
    MacFeegle

Tempature Monitor vind ik een programma; je kan gelijk in de gaten houden of je batterij niet (te) warm wordt. Zie ook: http://www.apple.com/nl/support/batteryexchange/

Bijdrager
    stefanapple

Dus,

Je koopt een powerbook en dan ook nog:
    een marmeren plaat?
    een bijkomende koelbox?
    een tafeltje met ventilators?
    een waterbedje?
    misschien droog ijs?

Get real people…..

Ik heb de laatste drie weken op het punt gestaan (en geloof me ik ben een winintel fanaat) een powerbook 17 te kopen. Ik had de bestelbon al bija getekend, tot ik aan een powerbook17 die in de winkel al een uurtje stond te renderen ben gaan voelen (onderkant).

Nu kunnen jullie me veel vertellen ,maar deze temperaturen zijn niet normaal en komen voorzeker de levensduur van het apparaat niet ten goede. Als je 4500 € gaat uitgeven dan zal het toch 6 jaar probleemloos mee moeten kunnen. Heel toevallig kan je max 3 jaar garantie kopen (zeer duur trouwens bij Apple).

En dan heb ik het nog niet over de matige snelheid, wat is dat ding traag zeg. Verbaast me niet dat Apple eindelijk naar de marktleider overstap (intel). Kunnen ze straks eindelijk eens een snelle notebook gaan laten maken. Jullie geloven toch echt niet dat er ooit een G5 in een powerbook zou gekomen zijn? Misschien als pizza oventje of als bijverwarming?

Helaas, want Tiger is prachtig, veel beter dan het knullige XP.

Maar het is dus toch Del XPS Gen2 Ultra Xtreme geworden (met WUXGA -1900 X 1200) inclusief NVIDIA Geforce Go 6800 Ultra -256 MB ddr geworden.

Met … XP (kreun), maar wel snel, en niet heet.

Bijdrager
    stefanapple

Dus,

een marmeren plaat?
    een bijkomende koelbox?
    een waterbedje?
    misschien droog ijs?

Get real people…..

Ik heb de laatste drie weken op het punt gestaan (en geloof me ik ben een winintel fanaat) een powerbook 17 te kopen. Ik had de bestelbon al bija getekend, tot ik aan een powerbook17 die in de winkel al een uurtje stond te renderen ben gaan voelen (onderkant).

Nu kunnen jullie me veel vertellen ,maar deze temperaturen zijn niet normaal en komen voorzeker de levensduur van het apparaat niet ten goede. Als je 4500 € gaat uitgeven dan zal het toch 6 jaar probleemloos mee moeten kunnen. Heel toevallig kan je max 3 jaar garantie kopen (zeer duur trouwens bij Apple).

En dan heb ik het nog niet over de matige snelheid, wat is dat ding traag zeg. Verbaast me niet dat Apple eindelijk naar de marktleider overstap (intel). Kunnen ze straks eindelijk eens een snelle notebook gaan laten maken. Jullie geloven toch echt niet dat er ooit een G5 in een powerbook zou gekomen zijn? Misschien als pizza oventje of als bijverwarming?

Maar het is dus toch Del XPS Gen2 Ultra Xtreme geworden (met WUXGA -1900 X 1200) inclusief NVIDIA Geforce Go 6800 Ultra -256 MB ddr geworden.

Bijdrager
    stefanapple

Dus,

een marmeren plaat?
    een bijkomende koelbox?
    een waterbedje?
    misschien droog ijs?

Get real people…..

Bijdrager
    Van Cot
    ”stefanapple?”

Dus,

een marmeren plaat?
    een bijkomende koelbox?
    een waterbedje?
    misschien droog ijs?

Get real people…..

wat is je bedoeling, je hebt in totaal 6 berichten gepost, en ze zijn alle 6 net hetzelfde

Bijdrager
    candykane

dus elke 6 maanden xp er nieuw zetten
    dus een fire wall draaien komt ten goede van je snelheid
    dus een virus checker draain komt ten goede van je snelheid
    dus lekker klagen als je bat binnen een uur leeg is
    dus klagen over het geluid van je fan die elke minuut als orkaan klinkt
    dus andere progematuur die op de achter grond mee draait voor de functie van je laptop
    dus weer eens klagen als de uninstall funcie niet helemaal lekker werkt
    dus een kopje koffie zetten en op drinken voor je laptop is opgestart
    maar voor de rest is die erg snel 2 weken misschien een maand ja, daarna voelt hij zo traag aan dat die veel langzamere powerbook met mac osx er op veel sneller aan voelt .
    maar ja idd powerbook worden erg heet mee eens
    je kunt ook een 12 inch nemen en een 20 inc studio display er bij en geld over houden;)
    Tja veel plezier met je windows laptop…..

Bijdrager
    marlief
    ”maceddy”

Ding loopt bij mij vaak genoeg op tot ruim boven de 50.
    Niks aan de hand.
    Mijn ventilator slaat bij 68 graden een keer aan

ik heb even temperature monitor gedownload, dit zijn de temps van mijn powerbook 15″:

battery 35
    proc bottom 54,5
    proc/contr bottom 56,5
    power supply bottom 60,5
    smart disk 42

de laatste tijd “ratelt’ ie vaker, is het te warm?
    kan je beinvloeden bij welke temp de ventilator aanslaat?

@ stefanapple?: klungel? een keer is voldoende, had toch voor een apple gekozen…

21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.