21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Q:
    Bijdrager
    The JM

Wel CD’s geen DVD’s branden

Op mijn MacBook Pro kan ik wel CD’s, maar geen DVD’s branden. Ik dacht eerst dat het aan de DVD-schijf lag, dus ik heb heel veel soorten gekocht. Maar ze werken allemaal niet. Vervolgens de data op de iMac proberen te branden en dat gaat prima.

Mijn garantie is een maand verlopen, maar als ik m’n best doe kan ik dit wel nog gratis laten repareren (als het kapot is) lijkt me. Ik heb al 2 (waarvan 1 heel recent) reparaties achter de rug. Maar ik wil gewoon mijn Mac niet kwijt, want ik heb ‘m op school heel hard nodig en ik heb geen andere laptop.

Dus, is er iets wat ik zelf kan doen?

Bijdrager
    Hansi2124

Wat zegt Systeemprofiel – Hardware – Schijven branden?

Bijdrager
    pascal75

Nou ik heb ’t zelfde maar dan andersom…
    Wel DVD’s, maar geen CD’s
    En bij mij in de Powermac G5, en dit is al de 2e keer…
    Het enige wat bij mij hielp ( tijdelijk ) was een nieuwe brander!
    zal er nu wel weer aan komen.

succes.

Bijdrager
    The JM
    ”Hansi2124″

”pascal75″

Nou ik heb ’t zelfde maar dan andersom…
    Wel DVD’s, maar geen CD’s
    En bij mij in de Powermac G5, en dit is al de 2e keer…
    Het enige wat bij mij hielp ( tijdelijk ) was een nieuwe brander!
    zal er nu wel weer aan komen.

succes.

Zo makkelijk gaat dat toch helemaal niet in een MacBook Pro?

Bijdrager
    sven-

Je hebt pech, je hebt een Matshita drive en daar zijn veel klachten over. Kijk voor de grap eens op je iMac. Waarschijnlijk heeft die een Pioneer. Ik heb hier in mijn iMac ook een Pioneer en die werkt gewoon perfect.

In dit opzicht vraag ik me echt weer af waar Apple op sommige vlakken mee bezig is. Goedkope drives, schermen met klachten…

Bijdrager
    Hansi2124
    ”The
    ”Hansi2124″

Ja, dat staat er bij mij ook. Ik neem aan dat de brander dus ook geen dvd-schijf herkent als je die erin stopt? Speelt hij wel gewone dvd’s af?

Bijdrager
    The JM

De iMac heeft ook een Matshita, maar dan een ander nummer erachter.

Bijdrager
    The JM
    ”Hansi2124″
    ”The
    ”Hansi2124″

Ja, dat staat er bij mij ook. Ik neem aan dat de brander dus ook geen dvd-schijf herkent als je die erin stopt? Speelt hij wel gewone dvd’s af?

Hij doet alles perfect, dvd’s lezen, cd’s lezen, cd’s branden…Hij herkent zelfs (lege) dvd-schijven, maar hij kan ze gewoon niet branden. Dan krijg ik zo’n foutmelding:

Een Google-tochtje leverde weinig resultaat. Die foutmelding kan vanallerlei oorzaken hebben.

Bijdrager
    Hansi2124

Er bestaat ook een foefje in Terminal om te kijken of je brander alles nog doet, maar ik weet niet meer hoe dat gaat helaas. Iemand anders? Iets met dutil dacht ik……

Bijdrager
    The JM

Zou dat iets kunnen helpen dan?

Bijdrager
    Jeroen Ruiter

Die foutmelding? komt dat van een bepaald programma? branden via een brandmap lukt ook niet?

Bijdrager
    vincentvega

ik heb precies dezelfde brander en precies hetzelfde probleem met mijn Imac G5. Allen kan ik nog wel rw schijven branden, vreemd genoeg.
    dit is ook al mijn 2e brander. de eerste heb ik binnen een paar weken al laten vervangen; gelukkig wel binnen de garantie.
    ik heb geïnformeerd wat het kost om hem te laten vervangen maar daar wordt je niet blij van : rond de 200 euri!!
    ik ga nu een externe brander met firewire kopen (Pioneer)

Bijdrager
    The JM
    ”Jeroen

Die foutmelding? komt dat van een bepaald programma? branden via een brandmap lukt ook niet?

Via schijfhulpprogramma krijg ik de melding dat ‘de schijf niet juist heeft gereageerd’. Ik denk dat het bij een brandmap niet veel anders zal zijn.

EDIT

Inderdaad:

Bijdrager
    dduur

ik had het zelfde probleem op mijn oude Imac….
    je kunt nog een tijdje doorgaan door andere merken te gebruiken.
    maar het probleem is de laser, die is bijna stuk, en binnenkort brandt hij ook geen CD meer.

ergo vervangen die brander.

Bijdrager
    The JM

Maar voor CD en DVD heb je toch een aparte laser? Naja, ik zal eens kijken…ik heb geen zin om m’n Mac weer in te leveren.

Bijdrager
    Hansi2124

Als je garantietermijn volgens Apple net is afgelopen, zou ik niet te lang wachten…….

Bijdrager
    apollo11

Heb het zelfde gehad… zie link. Sterkte…
    http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?t=99027&highlight=

Bijdrager
    The JM

Ah, dus jouw lukt het wel met -r? Dan ga ik die eens kopen, heb nu inderdaad +r.

Bijdrager
    sven-

-R is sowieso meer compatibel met meerdere branders dan +R.

Bijdrager
    mac-addict

zelfde probleem bij mij met mijn macbook , mac is wel ontzettend slecht qua kwaliteit van de hardware.
    Ik heb bijna alles al vervangen wat kapot kan gaan aan een macbook! :x

Bijdrager
    The JM
    ”Remly”

zelfde probleem bij mij met mijn macbook , mac is wel ontzettend slecht qua kwaliteit van de hardware.
    Ik heb bijna alles al vervangen wat kapot kan gaan aan een macbook! :x

Anders ik wel 0o

21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.