18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Q:
    Bijdrager
    Ni3l55

[opgelost] Weinig ruimte in iPhone 4S

Mijn moeder heeft een 16GB iPhone 4S,
    Maar sinds kort heeft mijn moeders iPhone weinig ruimte(300MB) over.
    Op de iPhone zitten ongeveer 500 foto\’s een heleboel contacten, notities en een volle agenda en zelfs een paar Third party Apps.
    Op haar oude iPhone 3GS had ze ook zoveel spullen maar daar had ze nog ongeveer 7GB over.

Mijn vraag is waarom is er zo weinig ruimte over is
    En hoe kan ik dit oplossen dat het weer ongeveer 5GB wordt?

Bijdrager
    Novak

Misschien staan er dubbele items op. Heb dit ook eens voor gehad. Alles stond 3 dubbel op mijn iPhone.
    Eens aansluiten op iTunes en opnieuw synchroniseren.

Mvg,
    Novak

Bijdrager
    Ni3l55

Ik heb dit een keer geprobeerd maar had geen zin,
    Ik zal het toch een keer proberen.

Bedankt voor de reactie

Bijdrager
    jobz

haal de foto’s er af via iPhoto en zet ze dan via iTunes weer terug. Ik denk dat er ook wat lange filmpjes tussenstaan als ik het zo van afstand beoordeel…

[edit] als het klopt dat de foto’s +/- 20MB zijn dan heb je al 10GB aan foto’s. Tip blijft dus staan: afhalen en opnieuw opzetten.

Bijdrager
    MacSjon

Misschien dat dit komt door de geweldige nieuwe iPad met retina scherm? Alle universele apps die hiervoor zijn geoptimaliseerd zijn een stuk groter geworden waardoor je minder ruimte over houd.

Je kunt bij Instellingen->Algemeen->Gebruik->Opslag zien wat de boosdoenners zijn.

Bijdrager
    Ni3l55

Het gaat hier over de iPhone 4S en niet de nieuw iPad.

Bijdrager
    jobz

Ok, maar heb je de foto’s er al afgehaald. Die zijn vrijwel zeker de oorzaak van de verstopping.:-)

Bijdrager
    jesper211232

maar ook de iphone heeft retina:nerd:

Bijdrager
    MacSjon
    Ni3lss op 02 augustus 2012

Het gaat hier over de iPhone 4S en niet de nieuw iPad.

Dat zeg ik toch ook niet. Universele app’s hebben de data om op alle apparaten te werken dus ook voor de nieuwe iPad waardoor ze een stuk groter geworden zijn.

Heb je al gekeken bij instellingen naar de boosdoener?

Bijdrager
    Ni3l55

Als ik kijk naar de instellingen is whatsapp de grootste met maar 300MB de Apps van Apple zoals foto\’s staat er niet tussen

Bijdrager
    MacSjon

Foto’s staan er bij mij ook niet tussen zie ik. Muziek staat bij mij bovenaan met 14,6 GB. Ik zou de iPhone even aan de computer hangen om te zien of hij niet helemaal vol zit met foto’s.

Bijdrager
    100percentme

Groot nieuws, vanaf iOS 6 staan de foto\’s wel in het lijstje

Bijdrager
    MacSjon
    100percentme op 06 augustus 2012

Groot nieuws, vanaf iOS 6 staan de foto\\\’s wel in het lijstje

En zijn daar ook te verwijderen?

Bijdrager
    Ni3l55

ik kan nu eindelijk kijken op mijn moeders iPhone,
    Ze heeft 500 foto’s en het gebruikt 12,5GB:neutral:
    op haar oude iphone zaten er 1000 foto’s en maar 3GB.
    Ik weet dat er een verschil is zoals geen flits/flits 3MP/8MP geen retina/wel retina,
    maar bijna 10GB meer door deze dingen kan toch niet ik dacht zelf dat er 5GB was.
    En me moeder wil ook dat ik de foto’s er (tijdelijk) weg haal.

Bijdrager
    MacSjon

25mb per foto lijkt me wat veel maar dat kan aan mij liggen. Wat voor camera gebruik je?

Bijdrager
    snijder

als het goed is, hoort iTunes de foto’s te comprimeren als je ze op je iPhone zet. Ik heb bijvoorbeeld 4800 foto’s op me 4S en dat is totaal 3,5gb. dus misschien proberen alle foto’s eraf te gooien en opnieuw te synchroniseren?

Bijdrager
    Ni3l55

Ik ga ze er morgen afhalen en er opzetten, ik hoop dat het zo gaat lukken.

alvast bedankt: snijder

Bijdrager
    Ni3l55

Het is gelukt ik heb de foto’s van de iPhone verwijderd en er terug opgezet nu ongeveer 5GB ruimte.

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.