5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Beans

Wegvallende verbinding MacBook – Airport Express

Hoi,
    Ik heb de volgende setup:
    – Standaard router Ziggo
    – Daarachter bekabeld een Airport Express
    – Hieraan vast hangt via de WiFi twee stuks iPhones en een Macbook

De iPhones werken als een tierelier op het netwerk, draadloos, lekker stabiel.
    Alleen mijn Wifi-verbinding op mijn MacBook valt steeds weg, zo eens per 10 tot 30 minuten kan ik alles weer opnieuw opstarten, om verbinding te maken.

Hoe kan dit in h*melsnaam me steeds gebeuren?
    Oh ja, van mijn werk heb ik een Windows 8-laptop….precies hetzelfde probleem.
    Maar wanneer een van mijn collega’s bij mij thuis aan het werk is, of mijn vriendin inlogt, is er geen probleem.

Waar gaat dit verkeerd en wie kan mij helpen…om gek van te worden!!

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Jurgen

Bijdrager
    Beans

Even een ander bijkomstig dingetje…..zou het met Safari te maken kunnen hebben?

Bijdrager
    polansky

NAT of DHCP conflict.

Wanneer je AE express in Bridge modus en DHCP staat dan moet je in het Ziggo router een netwerkregel aanmaken zodat je router altijd hetzelfde IP netwerknummer aan je AE express geeft.

Dikke kans dat er elke 30 minuten een lease gegeven wordt waardoor het zo kan zijn dat je ziggo router een verkeerd IP adres aan je AE toekent.

Bijdrager
    fred44nl

Bridge modus èn DHCP, dat gaat niet samen.
    Omdat de AE bekabeld is aangesloten, moet deze ingesteld worden op Maak nieuw netwerk aan èn brugmodus.
    Je kunt de AE ook zelf een vast adres geven.

Bijdrager
    Jeroen25

Is je ziggo router ook jou modem? ander kun je de router functie uitzetten. Hiervoor moet je contact opnemen met ziggo hun kunnen deze uitzetten op afstand. De AE wordt dan gewoon jou router. Heb zelf ook dit probleem gehad en hiermee opgelost.

Jeroen

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.