23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)
  • Q:
    Bijdrager
    defores

Wegvallende USB

Hallo ,

Ik heb hier een aantal verschillende harde schijven staan verbonden met aantal USB 2 hubs (welke van voeding voorzien zijn) maar ik word gewoon knetter en knetter gek van OSX dat de verbinding steeds ermee wegvalt.

Ik kan op deze manier op geen enkel fatsoenlijke manier mijn backups ordenen aangezien ik ruimte te kort kom en dus dubbele bestanden vanaf wil.

Maar het is gewoon niet te doen en het zijn wel goede usb hubs want het lijkt me sterk elk merk slecht is (heb verschillende merken).

Weet iemand hoe dit opgelost kan worden?

Bijdrager
    Hengheng

Interpunctie is een groot goed.

Bijdrager
    defores

Uh wat wil je daar mee zeggen?

Probleem is ik meerdere apparaten gebruik maar aangezien ik nergens een USB 2.0 hub met 20 aansluitingen
    ergens tegen kom krijg ik telkens van die losse hubs en doorlussen …

Maar het punt is dat steeds mijn harde schijven wegvallen op deze manier en zo geen bestanden kan verplaatsen/ordenen.

Geblokkeerd
    Anoniem

Heb je alle schijven wel aangesloten op elk hun eigen voeding? USB hubs zijn niet geschikt om tig schijven te voeden.

Bovendien, waarom heb je uberhaupt twintig (zijn het er ECHT twintig?! WTF?!) schijven tegelijk aangesloten? Ruil ze dan in hemelsnaam in voor een klein aantal grote schijven. Of pas je proces aan.

Bijdrager
    Hengheng

@defores
    Formuleer je vraag duidelijk, zo kunnen meer mensen er op reageren.
    (dat wil ik er dus mee zeggen)

Bijdrager
    defores

Mijn vraag is toch heel duidelijk? -> wegvallende usb verbindingen met name verschillende usb-hubs.

Harde schijven die ineens uit mijn lijst verdwijnen waardoor ik geen bestanden kan verplaatsen omdat de verbinding continu met de usb-hubs eruit liggen.

Bijdrager
    defores
    ”cailin

Heb je alle schijven wel aangesloten op elk hun eigen voeding? USB hubs zijn niet geschikt om tig schijven te voeden.

Bovendien, waarom heb je uberhaupt twintig (zijn het er ECHT twintig?! WTF?!) schijven tegelijk aangesloten? Ruil ze dan in hemelsnaam in voor een klein aantal grote schijven. Of pas je proces aan.

Het zijn maar 3 harde schijven die zijn aangesloten op een USB hub.
    Daarnaast wil ik ook gewoon mijn EyeTV apparaat , Midi keyboard, mijn digitale camara’s, mijn iPhone’s (2 stuks) en mijn iPod en mijn toetsenbord aangesloten hebben.

Dat hoort gewoon te werken namelijk zijn deze usb 2.0 hubs van voeding voorzien.
    Waarom ik 1 met 20 aansluitingen wil -> 1 voeding nodig en nettere bekabeling wat overzicht behoud.
    (ik heb ze vroeger wel eens op mijn werk gezien maar zie ze in geen enkele winkel en hun kennen het zelf ook niet).

En volgens mij zijn juist USB hubs daarvoor gebouwd om meerdere apparaten te kunnen aansluiten.

Bijdrager
    k-the-ripper

Dat je toetsenbord, EyeTV en MIDI keyboard continue aan je Mac wilt hebben kan ik me voorstellen.
    Maar het opofferen van diverse USB aansluitingen voor camera’s, iPhone’s en een iPod lijkt me zinloos , voor dat doel is 1 aansluiting voldoende (je maakt mij niet wijs dat je tegelijkertijd foto’s gaat importeren van je camera en met 2 iPhone’s aan het synchroniseren bent.)

Ondanks dat men beweerd dat je makkelijk meerdere apparaten op een USB hub aan kunt sluiten blijkt dit heel vaak net even niet te werken.
    3x een USB harde schijf ? , ik zou investeren in een firewire kastje waar je 2 schijven in kunt proppen, werkt betrouwbaarder en waarschijnlijk sneller.
    Hou je 1x een USB schijf over, die prik je rechtstreeks aan je Mac , rest van de rommel gaat dan misschien minder problemen geven aan een USB hub (muis/toetsenbord /diverse iPods)
    Een USB hub met 20 poorten lijkt leuk maar zal dus vaak in de praktijk meer ellende als gemak geven.

Wat die wegvallende schijven betreft: probeer eens zonder andere USB apparaten te werken en sluit alleen de HD’s aan (het liefst rechtstreeks dus zonder hub, als je het probleem dan nog terugkrijgt zit er een rotte USB kabel in je setup , je zal de eerste niet zijn ik heb het zelf ook gehad,kostte me 3 weken en schelden voor ik het gevonden had)

Bijdrager
    defores

Firewire wil er ook wel eens uitvliegen na sluimerstand bijvoorbeeld.

Maar nee ik ga op dit moment geen nieuwe schijf kopen pas als er betaalbare zijn van 5 tot 10 GB met Firewire of USB2.

En ja ik sychroniseer wel 2 iPhones tegelijk aangezien ik graag contactlijsten kloppend wil hebben.
    Verder hou ik ze aangesloten aangezien ik niks aan een half volle accu heb.

Kortom de iPhones horen gewoon aangesloten te zijn zodat je ze ieder moment opgeladen kan meenemen.

Bijdrager
    sven-
    ”defores”

Maar nee ik ga op dit moment geen nieuwe schijf kopen pas als er betaalbare zijn van 5 tot 10 GB met Firewire of USB2.

Maak je een grapje? Ik weet niet waar jij je geld aan wilt uitgeven hoor, maar er zijn genoeg betaalbare externe harde schijven met FireWire én USB 2.0, en die hebben veel meer ruimte dan slechts 5 tot 10 GB (dat zijn echt ruimtes uit de vorige eeuw). Bovendien heb je ook 2 iPhones, die ook wel wat zullen kosten…

”defores”

Kortom de iPhones horen gewoon aangesloten te zijn zodat je ze ieder moment opgeladen kan meenemen.

Nee, want daar heb je een Dock voor. Ik laad mijn iPod ook niet op aan de Mac, maar gewoon in het Dock. Of, als je geen Dock hebt, gewoon verbonden met de Netspanning –> USB/FireWire oplader (die moet je dan wel hebben, maar zo duur zijn ze niet).

Bijdrager
    k-the-ripper
    ”defores”

Firewire wil er ook wel eens uitvliegen na sluimerstand bijvoorbeeld.

Dat is al bij voorbaat een probleem melden wat er niet is

”defores”

Ik bedoel ook je bestaande schijven in een andere behuizing

”defores”

En ja ik sychroniseer wel 2 iPhones tegelijk aangezien ik graag contactlijsten kloppend wil hebben.
    Verder hou ik ze aangesloten aangezien ik niks aan een half volle accu heb.

Synchroniseren gaat zonder aan de Mac te koppelen met een mobile me accountje.
    Voor een volle accu gebruik ik altijd de 220V stekker die bij een iPod/iPhone geleverd wordt (laad ook nog sneller als aan de PC)
    Aan de Mac gaan die dingen alleen als er daadwerkelijk gesynchroniseerd moet worden , kwestie van anders werken

<edit>
    Zie dat ik met sommige dingen al te laat ben met reageren…
    </edit>

Bijdrager
    Hengheng

Even voor alle duidelijkheid:
    Je wil dus een betrouwbare USB-hub met 20 aansluitingen ?
    Ik zie hubs met 7 aansluitingen die geen reet kosten (1x googlen), koop er drie !
    Ben je trouwens een control-freak die ten alle tijden alles moet kunnen bedienen ?

Bijdrager
    sven-

Hengheng: je zou ook op een nuttige manier kunnen reageren…

”Hengheng”

Interpunctie is een groot goed.

”Hengheng”

@defores
    Formuleer je vraag duidelijk, zo kunnen meer mensen er op reageren.
    (dat wil ik er dus mee zeggen)

”Hengheng”

Ben je trouwens een control-freak die ten alle tijden alles moet kunnen bedienen ?

Bijdrager
    Hengheng

@sven
    Dat probeer ik ook, ik snap alleen TS niet.
    Als hij per sé 20+ USB aansluitingen wil hebben en alles tegelijk wil bedienen, zal hij een paar hubs moeten kopen.
    Nogmaals, ik snap het niet.

Bijdrager
    sven-

Ik snap het ook niet, maar eigenlijk doet het feit of wij het snappen niet zo ter zake, toch?:)

Bijdrager
    Hengheng

Als je ergens een goed antwoord op wilt geven, zal je toch eerst de vraag moeten begrijpen ?

Bijdrager
    k-the-ripper

We hoeven het ook niet te snappen.
    Punt is alleen dat we topicstarter proberen duidelijk te malen dat het misschien niet nodig is om een 20+ USB hub aan te schaffen en misschien zijn manier van werken aan te passen waardoor zijn manier van werken misschien wat makkelijker word.

Maar goed , ik probeer om op mijn manier tips te geven die misschien makkelijker werken of voor inder problemen zorgen.
    Het is aan de topic starter wat hij/zij er mee wil doen.

Bijdrager
    Soulshaker

Dat hoort gewoon te werken namelijk zijn deze usb 2.0 hubs van voeding voorzien.
    Waarom ik 1 met 20 aansluitingen wil -> 1 voeding nodig en nettere bekabeling wat overzicht behoud.

Hoe kun je met 20 usb apparaten een overzicht behouden?
    Dat gaat toch niet
    De usb dingen die je niet zo vaak gebruikt kun je beter opbergen, anders heb je een berg kabels waarvan je niet meer weet wat er op aangesloten is , koop dan nog een 7 poorts hub en je bent voorzien:)

Bijdrager
    roy

Dit klinkt om eerlijk te zijn als brakke externe behuizingen van hardeschijven;)

Heb pas geleden ook een lading oudere hardeschijven in externe behuizingen gedaan om een soort opslagje aan te maken voor films. Ik merkte toen al snel dat je beter behuizingen kan gebruiken met eigen voeding. Of je moet gaan rommelen met die usb kabels die in meerdere poorten moeten om voldoende stroom te krijgen voor de hardeschijf. En mijn hubje is powered btw.

Bijdrager
    defores

Emzzzz

3 externe schijven is niet veel lijkt me toch? 80GB + 250GB + 500GB en 1 FW van 60GB.

Waarom een USB Poort van 20?
    Aangezien ik voldoende aansluitingen wil hebben ook al gebruik ik er eerst misschien 11.

USB met 7 Poorten … tja is te weinig voor me.

Overzicht? nou je kan dan gewoon netjes een kabelgootje aanleggen waar je kabels doorheen lopen.
    Je hebt dan maar 1 voeding nodig i.p.v. 3 tot 5 losse , scheelt weer een verlengdoos.
    En het is absoluut geen gek idee om die toe te passen en ik zal ook niet de eerste zijn.

iPhone sychroniseren via MobileMe, push?
    Dat werkte voor geen meter ik wacht de update nog af.
    Sterker nog de iPhone haalde of met een hele vertraging de lijst op of totaal geen enkel contact persoon.
    Plus het feit dat ik dan compleet afhankelijk word van MobileMe en me gedwongen voel om elk jaar ervoor te betalen.
    Terwijl ik ook een host heb met veel meer capaciteit voor maar 12 Euro per jaar met PHP/CGI/SQL support en al.

Verder word ook gewoon in de Apple winkel hier het gewoon hoort te werken de USB stuurt hooguit het signaal door.
    Immers zijn ze niet voor niks met een voeding.

Mij gaat het eenvoudig weg ik met zo weinig mogelijk kabels een overzichtelijk aansluiting wil en niet telkens mijn
    randaparatuur hoef los te koppelen.

En ik ga ook geen 200 euro voor een 500GB FW HD betalen terwijl ik voor 99 Euro een 750GB USB2 HD kan kopen.

Maar momenteel heb ik minder aangesloten het draait nu goed.
    Alleen blijf ik van mening het ook met 10 tot 20 apparaten hoort te werken en het heeft ook gewerkt bij mij.

Bijdrager
    sven-
    ”defores”

En het is absoluut geen gek idee om die toe te passen en ik zal ook niet de eerste zijn.

Niet de eerste misschien, maar wel een van de weinigen. Vandaar dat men het gek vindt.

”defores”

Mij gaat het eenvoudig weg ik met zo weinig mogelijk kabels een overzichtelijk aansluiting wil en niet telkens mijn randaparatuur hoef los te koppelen.

Wat is er zo erg aan randapparatuur loskoppelen? Je wil 2 dingen die niet samen gaan. Je kunt niet zo weinig mogelijk kabels hebben en ondertussen ook alles aangekoppeld blijven houden. Bovendien ga je al die apparaten toch niet de hele tijd (24/7) gebruiken…

”defores”

En ik ga ook geen 200 euro voor een 500GB FW HD betalen terwijl ik voor 99 Euro een 750GB USB2 HD kan kopen.

Western Digital heeft er eentje (een hele goede zelfs), de MyBook Studio Edition, 500 GB FireWire 800 (en USB 2.0 FW400, eSata) voor 120 euro of minder geloof ik.

”defores”

…het draait nu goed.
    Alleen blijf ik van mening het ook met 10 tot 20 apparaten hoort te werken en het heeft ook gewerkt bij mij.

Ik ben bang dat ik (en ook een heleboel andere forumleden) jou niet zullen gaan begrijpen. Punt blijft gewoon dat je het makkelijker kunt maken voor jezelf, maar dat eigenlijk niet wil en blijft vasthouden aan jouw “goede idee”.

P.S. Die spatie aan het begin van een zin is niet nodig.

Bijdrager
    roy

Als je het allemaal zo goed weet waarom stel je überhaupt vragen? :roll:

Bijdrager
    macjk

hier heb je een 16 ports superdeluxe usb hub http://the-gadgeteer.com/review/brando_usb_super_16_port_hub

schijnbaar zijn er jappaners die net zoveel zooi als jij hebben.

het metaal past nog goed bij een iMac of macbook pro ook (alleen de vormgeving is een beetje jammer.)

aan de andere kant zitten nog 8 porten voordat je begint te mekkeren:P

23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.