21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Q:
    Bijdrager
    Huub Toussaint

wegvallende DSL-verbinding na overstap Zyxel p-2602H Telfor

Na overname door Telfort van Speedlinq ben ik overgestapt op het 20Mb aanbod.
    Oude vertrouwde Speedtouch 510 eruit en nieuwe Zyxel p-2602H-D3A over ISDN van Telfort als modem er in.
    Snelheid is hoger maar zo 4-5x per uur valt de DSL uit (gaat de snelheid naar 0) en dat is nu al twee weken zo.
    Na het weer terugwisselen van de speedtouch is het probleem weg (maar lagere snelheid en ook ander WAN-adres.
    Is het zyxel modem defect of kan ik met rommelen aan de instellingen nog wat verhelpen?

Bijdrager
    iJohan

Aaaa, mijn oude werk:p

Staat je modem korter dan een meter bij het is/ra punt (kpn punt!?) Ik merkt laatst dat ik ook problemen had, maar heb de kabels allemaal vervangen en het werkt weer stabiel;) dus ook dat kan het zijn:p

Bijdrager
    LEXY

Ik heb ook die overstap gedaan alleen geen ISDN hier. Heb nu ook zo’n toren op mijn bureau staan. Best een mooi ding die Zyxel!!!

Valt je verbinding weg en blijft dat zo of komt het internet weer terug? Ik zie dat de jouwe ook Wifi heeft, heb je al eens een ander kanaal geprobeerd?

Bijdrager
    Huub Toussaint

de splitter zit vlak bij het isra punt en de modem is met de bij de zyxel bijgeleverde verbindingskabel aan de splitter gehangen in de meterkast; dus ja binnen een meter van het aansluitpunt geplaatst
    met de oude speedtouch heb ik geen problemen (zelfde splitter alleen kabel splitter-modem is anders; alle andere kabels zijn blijven zitten)

Bijdrager
    iJohan
    ”LEXY”

Ik heb ook die overstap gedaan alleen geen ISDN hier. Heb nu ook zo’n toren op mijn bureau staan. Best een mooi ding die Zyxel!!!

Valt je verbinding weg en blijft dat zo of komt het internet weer terug? Ik zie dat de jouwe ook Wifi heeft, heb je al eens een ander kanaal geprobeerd?

Op je bureau? zit je dan dichter dan 1 meter vanaf is/ra?

Bijdrager
    Huub Toussaint

@lexy:
    nee het is de zyxel met de 4 lan-poorten waarachter dan wel weer een airport extreme zit
    het dsl signaal valt weg en na een minuut of wat komt het weer terug
    het wegvallen van het signaal gebeurt bij het gebruik van internet via WiFi als via een kabelverbinding met de extreme

Bijdrager
    iJohan
    ”Huub

de splitter zit vlak bij het isra punt en de modem is met de bij de zyxel bijgeleverde verbindingskabel aan de splitter gehangen in de meterkast; dus ja binnen een meter van het aansluitpunt geplaatst
    met de oude speedtouch heb ik geen problemen (zelfde splitter alleen kabel splitter-modem is anders; alle andere kabels zijn blijven zitten)

Splitter er tussenuit gehad? Want die kan ook wel eens verrot raken! dus rechtstreeks aansluiten!

Bijdrager
    LEXY
    ”iJohan”
    ”LEXY”

Op je bureau? zit je dan dichter dan 1 meter vanaf is/ra?

Wtf is is/ra? Ik zit soms met mijn MacBook aan datzelfde bureau ja, maar ik ben niet de TS dus heb ook geen probs… :D

Bijdrager
    tarun

Ik heb ook een Zyxel geprobeerd, maar deze al snel omgeruild voor een AVM Fritz!Box. De Zyxel wilde maar niet ingesteld worden en regelmatig verbrak de connectie, zoals bij jou.

Dus of er een probleem is of dat het gewoon troep is? Geen idee, maar ik heb het opgegeven.

Bijdrager
    LEXY
    ”Huub

@lexy:
    nee het is de zyxel met de 4 lan-poorten waarachter dan wel weer een airport extreme zit
    het dsl signaal valt weg en na een minuut of wat komt het weer terug
    het wegvallen van het signaal gebeurt bij het gebruik van internet via WiFi als via een kabelverbinding met de extreme

En met een kabel rechtstreeks op de Zyxel?

Bijdrager
    Mr Evil

Vervang de adapter van de zyxel is voor een adapter met transformator, nu orginele bijgeleverde adapter wil nog wel eens flink storen.

Bijdrager
    jha
    ”tarun”

Ik heb ook een Zyxel geprobeerd, maar deze al snel omgeruild voor een AVM Fritz!Box. De Zyxel wilde maar niet ingesteld worden en regelmatig verbrak de connectie, zoals bij jou.

Hier dezelfde ervaring. Op sommige momenten elke paar minuten verbinding weg en bovendien heel veel storingen met bellen (VoIP) i.c.m. internetten (‘hikkerige’, onverstaanbare verbinding). Na twee maanden tobben een Fritz aangeschaft en dat gaat stukken beter (alhoewel nog niet 100% probleemloos). Wel is de intrain-snelheid van de Fritz op mijn lijn helaas stukken lager dan met de Zyxel, maar dat neem ik maar op de koop toe.

Bijdrager
    Huub Toussaint

@lexy
    door in te loggn op het modem kan je de status bekijken van de dsl lijn
    dus onafhankelijk of er een airport extreme tussen zit of dat de modem rechtstreeks aan mijn imac zit is er deze storing van de verbinding

ik zal ook nog eens proberen met de oude splitter (van de speedlinq speedtouch 510)

hmm een andere voeding heb ik niet 1-2-3 bij de hand; is die dan zo instabiel?

wat wel gek was was dat de modem zonder voeding werd geleverd en pas na veel gezeur werd nagestuurd. Het zou kunnen dat de modem al eens door een andere klant was teruggestuurd (??).

nou ja nog maar even verder klungelen..

Bijdrager
    Huub Toussaint

het omwisselen van componenten geeft wel verschil:
    met de oude splitter kreeg ik de vreemde situatie dat de DSL wel als up werd aangegeven door de Zyxel maar ik geen verbinding kon maken. Bovendien ging de modem al snel in een cyclus van DSL down — initializing — Up — down etc.

uitzetten, ompluggen kabels, opnieuw opstarten lijkt een werkende verbinding te geven.

Raar dat het zo gevoelig voor kabeltjes en ??? lijkt te zijn. Iemand nog een suggestie hoe dit nu echt grondig en systematisch aan te pakken?

Bijdrager
    Kasper

Heb je al contact gehad met je ISP ?

Hoever zit je van de centrale vandaan ? (even googelen) Kan heel goed zijn dat je te ver van de centrale zit voor 20 mbit.

Kan ook zijn dat het koper in de straat verrot is en dit deze problemen veroorzaakt. Het hoeft niet perse aan je inpandige kabels te liggen dus. Neem contact op met Telfort en vraag of zij het e.e.a. testen. Bij mij was 20 mbit te hoog en ik ben gedowngrade naar 8 mbit. Had namelijk zelfde problemen als jij.
    Maar mijn effectieve snelheid bij 20mbit abbo was maar 12 a 13 mbit.
    8mbit gaat als een trein.

xs4all had dit binnen een uur geregeld.

Kasper

Bijdrager
    Huub Toussaint

Ik heb verleden week een mail gestuurd naar Telfort…. nog geen reactie dus vandaar mijn vraag op het forum

Wat betreft de snelheidsmogelijkheden:
    Het oude vertrouwde speedtouch modem (van de door Telfort opgekochte ISP Speedlinq) haalt nu 6400kb/s. Die verbinding is stabiel: geen drops van de DSL. Of die 6400 maximaal is door de capaciteit van de speedtouch of te maken heeft met de bekabeling weet ik niet.
    Het nieuwe Zyxel probeert het op 9500kb/s maar dat werkt dus niet erg lekker. Dat zou aan de bekabeling tussen mijn huis en de wijkcentrale kunnen liggen. Echter de ‘snelheidscheck van Telfort geeft aan dat 13000kb/s mogelijk zou moeten zijn.

Een geheel ander punt is dat met het oude speedtouch modem ik een heel ander WAN adres krijg toebedeeld dan met de Zyxel. Het zou dus ook kunnen zijn dat er twee signalen over die leiding lopen. Of is dat onzin? Is dat wel zo dan schijnt er ook storing te kunnen ontstaan. Wie heeft hier een verhelderend verhaal over?

Bijdrager
    LEXY
    ”Kasper”

Bij mij was 20 mbit te hoog en ik ben gedowngrade naar 8 mbit. Had namelijk zelfde problemen als jij.
    Maar mijn effectieve snelheid bij 20mbit abbo was maar 12 a 13 mbit.

Dat is normaal.

Bijdrager
    Huub Toussaint

update:
    de speedtouch werkte prima met als WAN-adres 8?.??.??.??
    maandagavond was ook hier de DSL ineens weggevallen
    toch de zyxel weer geprobeerd: een uurtje ok maar daarna weer DSL-down

ik had gelezen dat de zyxel in bridge mode het beter zou doen: airport als router en DHCP-server ingesteld en dat werkte een dag ok. Weer wegvallende DSL met als bijkomend gedoe dat de Zyxel voor diagnose niet meer benaderbaar is.

Zyxel gereset en nu komt de DSL helemaal niet meer stabiel op.

Weer de Speedtouch ingezet en die heeft nu als WAN adres 195.241.xx.xx en dat lijkt op het WAN adres dat de zyxel meldt (195.???.??.??)

Van Telfort nog steeds niets vernomen….
    Heeft iemand een idee hoe de configuratie pagina van de Zyxel te benaderen is als deze in bridge mode staat?

Bijdrager
    LEXY

Zou het niet de AirPort kaart zelf kunnen zijn die in je iMac zit, die de problemen veroorzaakt?

Bijdrager
    Huub Toussaint

met airport bedoel ik de airport extreme en die doet het prima
    zo ook nu als de speedtouch als adsl modem functioneert

dus het zou kunnen dat de speedtouch een keer signaal verloor doordat het WAN-adres dat ik van Speedlinq had werd ingenomen door Telfort en dat het nu prima werkt verder met het nieuwe WAN-adres zolang ik maar het speedtouch modem gebruik
    De Zyxel geeft steeds een dropped connection met de DSL. Daarbij is het enige dat anders is de kabel vanaf de splitter naar de speedtouch of naar de zyxel

Bijdrager
    LEXY

Omruilen bij Telfort dus die ZyXel.

21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.