6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Horloge

Weg vallen van apps

Hallo,

Bij mij komt het wel eens voor dat ik een app download die gewoon wegvalt als je hem opent

Met name usbdisk …

Heeft iemand anders er misschien ook last van

Groet

Bijdrager
    Jark

Nadat ik een aantal mp3’s via “USB Disk for iPad” had afgespeeld deden m’n overige apps het niet meer.
    Bij het openen van een app, sprong het beeld na een fractie van een seconde weer naar het home-scherm…

Heb USB Disk er gelijk van afgegooid en m’n ipad opnieuw opgestart. Weet niet zeker of het door USB Disk werd veroorzaakt, maar wel allemaal heel erg toevallig……

Bijdrager
    Pieterr

Apps kunnen spontaan “wegvallen” als er een fatale fout optreedt. Een van de redenen voor zo’n fout is als de app niet genoeg geheugen kan krijgen van iOS om z’n werk te doen. Het geheugenbeheer (van de apps) op de iPad is niet altijd geheel foutloos.

Wat je kunt proberen als dit vaker gebeurt, is om je iPad helemaal opnieuw op te starten. Houd daarvoor zowel het knopje bovenop als de home-button langer ingedrukt totdat je een rode “slider” in beeld krijgt. Zet daarmee je iPad uit. Vervolgens start je opnieuw op door de knop bovenop in te drukken. Er verschijnt nu een Apple logo in beeld.

Bijdrager
    Trat

Ik hoor dit wel vaker over de iPad. IMO heeft deze te weinig geheugen en ik vraag me af hoe dit straks gaat als je kunt multi-tasken. Ik wacht geduldig op de iPad 2!

Bijdrager
    Pieterr

Ik vermoed dat de fouten (mbt geheugenteruggave) vooral in de Apps zitten. Meer geheugen in de (volgende) iPad gaat je dan wel iets helpen maar niet structureel (“uitstel van executie”). Wat kan helpen is (1) als Apple z’n developertools voorziet van een optie om “memory leaks” te vinden, en (2) dat de developers die optie vervolgens ook gaan gebruiken.

Ik heb zelf een app (Pianist Pro) die netjes een waarschuwing (popup) geeft als ie een foutmelding van iOS krijgt mbt geheugenallocatie. Er wordt dan (in de popup) aanbevolen om je iPad compleet te herstarten (zoals in de posting hierboven aangegeven). Dit verhelpt inderdaad het probleem, maar is “sub-optimaal” qua oplossing.:wink:

Bijdrager
    Pieterr

Net gelezen, de volgende “tip” bij de Epic Citadel app:

*** Please try power-cycling your device if you experience crashes at startup ***

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.