8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    hitcher

[opgelost] Weergegevens in agenda OSX

Weet iemand hoe ik de weergegevens in agenda kan aanzetten in OSX? In de info tab staat namelijk dat er meteorologische gegevens worden aangeleverd.

Moderator
    Night

Heb je hier iets aan?

Je moet een .ics link hebben of een link naar jouw locatie, die je dan als subscription kan toevoegen.

https://chrisshort.net/weather-in-your-ios-and-macos-calendars/

(ik krijg het i.i.g. (nog) niet werkend)

Bijdrager
    hitcher

Dit werkt bij mij ook niet. Ik kan wel deze feed aanmaken en dan lijkt alles goed te gaan (ook wordt de feed ziichtbaar bij de agenda’s) maar vervolgens krijg ik niets te zien over het weer in Nederland. De feed NYC doet het trouwens wel. Er is dus iets met die Feeds aan de hand. Zijn er wellicht suggesties om dit op te lossen?

Bijdrager
    Jos Opel

In elk geval mis ik de .isc extensie in de voorbeeld url’s. Als ik de eerste neem krijg ik wel een agenda met het weer in Dordrecht en de tweede in Bangladesh, maar deze hebben geen inhoud. Hoe hebben jullie de 5 cijferige code voor je woonplaats gevonden?

Bijdrager
    hitcher

Als je zoekt naar je woonplaats krijg je in de gevonden site de 5 cijferige code te zien. Althans dat lukt voor Rotterdam. Veel heb je er niet aan omdat deze geen inhoud hebben. Alleen New York krijg ik aan de praat. Ik krijg het idee dat dit niet werkt. Het toevoegen van ics heb ik ook geprobeerd maar dat werkt ook niet.

Bijdrager
    Jos Opel

@hitcher, waar zie ik die code in Wunderground? Ik zie namelijk nergens een code. Kun je eventueel een print screen toevoegen?

Bijdrager
    hitcher

Probleem opgelost! Neem maar de link via deze site http://www.webcal.fi/nl/kalenders.php

Bijdrager
    Jos Opel

@ Night, wil je “het slotje” eraf halen?

De agenda voert bij mij geen updates uit. M.a.w de voorspelling “verschuift” niet dagelijks en dus blijft die van gisteren zichtbaar. Is dat bij jullie ook het geval of doe ik iets fout?

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.