4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    Renze

Weergave-opties en zoekopdrachten gelden niet voor externe harde schijf

Hoi allen,

Ik heb een mobile harde schijf van Lacie aan mijn iMac hangen. Daarop staan al mijn bestanden. Als ik iets opzoek in spotlight neemt Finder deze harde schijf niet mee in de zoekopdracht, zelfs niet als ik ‘m aanklik. Alleen mijn interne harde schijf wordt nagelopen. Daarnaast staan op mijn externe schijf mijn iconen door elkaar. Wanneer ik in weergaveopties deze op raster of naam zet verandert dit alleen in het betreffende venster en is na opstarten de boel weer in dezelfde rommelige stand teruggeplaatst. Volgens mij is de oplossing iets zeer eenvoudigs, maar wat? Alvast dank!

Renze

Bijdrager
    Vinhelper

Als je de schijf aanklikt in de Finder, en je gaat dan iets zoeken via de balk (typ iets in) hoort de Mac niet terug te springen naar Macintosch HD, maar moet hij alleen op de externe schijf gaan zoeken.

[s]Voor het andere probleem: koppel de schijf af, houdt Option ingedrukt en blijf indrukken, sluit de schijf weer aan en stel de opties in zoals je wilt.

Dan pas de Option loslaten, en voortaan zijn je instellingen opgeslagen. Ik weet niet zeker of dit ook zo werkt, maar zo werkt het over het algemeen in de Finder.[/s]

Bijdrager
    Arts

Ik heb exact hetzelfde probleem, alleen “hangt” mijn schijf aan de TC.
    De genoemde suggestie van “Vinhelper” werkt niet!!!

Graag andere suggesties?

Dank en gr.

Paul

Bijdrager
    Vinhelper

Ik heb inderdaad ontdekt dat de genoemde functie niet werkt, zoals ik beschreef.

Ik heb ondertussen wel een ander topic gevonden…klik!

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.