7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    abbenhui

[opgelost] weergave kwaliteit voorvertoning

Van koppelingen op de desktop kun je de afbeelding wijzigen via het ‘toon info’ venstertje.

Maar sinds enige tijd zien de afbeeldingen die je dan plaatst er niet meer uit.

Voorbeeld: ik had deze afbeelding

en wilde die als pictogram in een koppeling zetten. En dan ziet het er zo uit:

En op de desktop is de kwaliteit dan ook net zo slecht.

Iemand enig idee hoe dat komt? PNG of JPG, in allerlei resoluties, het maakt niks uit.

En het heeft altijd gewerkt ….

Bijdrager
    McPim

Het schijnt dat sinds Mojave de afmeting een exact vierkant moet zijn, probeer dat eens. Met eventueel links/rechts transparante pixels als het plaatje zelf niet vierkant is.

Bijdrager
    abbenhui

Dank voor je reactie; eigenschappen van gebruikte afbeelding is 240×240 pixels. Het gaat ook niet om de verhoudingen/afmetingen. De afbeelding (en elke andere afbeelding die ik probeer) wordt helemaal onscherp.

Bijdrager
    McPim

Op het plaatje zie ik je een uitsnede maken en een rechthoekig plaatje gebruiken, hoe zit dat dan? Ik las ergens dat sinds Mojave niet-vierkante plaatjes onscherpte opleveren, vandaar mijn tip. Als je echt een vierkant plaatje of uitsnede naar het ‘toon info’ venster hebt ge-copy-paste, en niet het bijgesneden rechthoekige plaatje uit je voorbeeld, dan is dit helaas dus niet de oplossing.. (zie volgende bericht)

Bijdrager
    McPim

Zojuist even uitgeprobeerd, de tip werkt ?. Nogmaals, voor de duidelijkheid: het gaat niet om je bronbestand/plaatje. Het gaat om de uitsnede die je maakt (zoals in je eerste bericht) en daarna copy-paste naar het ‘toon-info’ venster, die moet exact vierkant zijn. Voorvertoning laat als hulp de getallen zijn tijdens het uitsnijden.

En nog iets: de uitsnede moet minimaal 128×128 zijn, als hij kleiner is krijg je ook een onscherp plaatje.

Bijdrager
    abbenhui

Je hebt helemaal gelijk. Het plaatje was vierkant, maar mijn uitsnede niet.
    Nu wel, en het resultaat is perfect.

Dank voor de hulp!

Bijdrager
    McPim

???

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.