27 berichten aan het bekijken - 1 tot 27 (van in totaal 27)
  • Q:
    Bijdrager
    Grisolda

Weergave in Finder doet raarrr…

Een voorbeeld:

Ik heb het vermoeden dat dit zo een beetje is ontstaan na de laatste java-update.
    Het heeft zich al eens eerder voorgedaan, maar toen leek het na herstellen van permissies en een reboot wel weer normaal. Nu is het echter weer niet goed.

Bij het vanaf drie lagen diep door de Finder navigeren raakt mijn weergave helemaal verhakselt alsof er niet gerefreshed wordt ofzo. Scrollen in een mailtje leverde zojuist nagenoeg hetzelfde resultaat op.

Wie herkent dit en liever nog, wie heeft de oplossing?

Bijdrager
    Nick Nack

Wat is die i naast je zoekvenster?

Bijdrager
    Grisolda
    ”Nick

Wat is die i naast je zoekvenster?

Hetzelfde als :apple: + i

Bijdrager
    Renzsz

je kunt je knoppenbalk aanpassen (weergave > pas knoppenbalk aan) dan kun je zelf indelen hoe het allemaal moet komen te staan.

Moderator
    Mac Daddy

Dit heb ik ook ooit gehad in de Finder. Dat kwam volgens mij door de DVI aansluiting tussen de externe monitor en mijn MBP.

Bijdrager
    Grisolda
    ”Mac

Dit heb ik ook ooit gehad in de Finder. Dat kwam volgens mij door de DVI aansluiting tussen de externe monitor en mijn MBP.

Jasses! En wat was de remedie? Ik heb namelijk nog niet zo lang geleden een hele fijne Cinema Display op marktplaats gekocht…

Moderator
    Mac Daddy

Ooh. Tja, ik weet het niet. Volgens mij je stekker er opnieuw/beter insteken. Volgens mij ging het bij mij vanzelf over. Het was op mijn stage en daar zit ik nu niet meer.

Bijdrager
    Oppie

Hoe doet ie het in een andere gebruiker?

Bijdrager
    Grisolda

Sjah, hmzz, nu doet ie het weer gewoon. Heb idd even de dvi eruit en erin gedaan. Maar wel erg vaag want die kabel zit er gewoon goed in als ik hem er in druk, ook toen dit rare euvel zich voordeed.

Als het weer gebeurd zal ik eens onder andere gebruiker testen. Wat is hierbij overigens je gedachtegang?
    Het deed zich daarstraks overigens ook voor op het lcd-scherm van mijn MBP zelf.

Bijdrager
    Oppie
    ”Grisolda”

Als het weer gebeurd zal ik eens onder andere gebruiker testen. Wat is hierbij overigens je gedachtegang?

In zijn algemeenheid geldt: is het in een andere gebruiker niet aanwezig, is het een softwareconflict/corrupte in de thuismap; is meestal goed en snel op te lossen.
    Komt een probleem in een andere gebruiker ook voor, is het eerder een OS of hardware probleem; serieuzer dus, en moeilijker op te lossen.

Bijdrager
    Grisolda

Welnu, na een nachtje rust is het weer zover…
    Nog even een voorbeeld zoals een nieuwsbrief eruit ziet na wat scrollen:

Het probleem doet zich enkel onder mijn eigen account voor. Dus ergens is dat een goed teken… maar bij welk stukje software ligt de oplossing? Zoals ik in mijn beginpost al opperde ligt het gevoelsmatig bij de nieuwste javaupdate. Zijn er meer mensen die daar last mee hebben gekregen? En hoe nu te handelen?

Bijdrager
    MegaChriz

Ik dacht eerst dat dit te maken had met weergave-instellingen in het paneel ‘Universele toegang’ (bij Systeemvoorkeuren). Daar kun je het contrast van de beeldweergave verhogen. Maar volgens mij kan het dat niet zijn, anders zou ik de afbeeldingen die je hier toont gewoon normaal moeten zien.
    Zou het eventueel nog een fontprobleem kunnen zijn? (Waarschijnlijk niet, omdat niet alleen de tekst fout wordt weergegeven)

Bijdrager
    Grisolda

Zojuist de laatste beveiligingsupdate gedraaid en permissies hersteld…. Er lijkt weer niks aan de hand. Ben benieuwd voor hoe lang… :?

Bijdrager
    bartje

Los Lobos!:D

Bijdrager
    mowat

Finder / weergave/ruim op zou de gegevens in finder allemaal terug moeten goedzetten ( als ze bv niet meer gelijnd staan , of mekaar overlappen enz.)

m vr gr

mowat

Bijdrager
    Grisolda
    ”bartje”

Los Lobos!:D

Gave foto’s Bart 8)

Bijdrager
    bartje

tnx!

Bijdrager
    Oppie
    ”Grisolda”

Zoals ik in mijn beginpost al opperde ligt het gevoelsmatig bij de nieuwste javaupdate.

Nee dus, want dan zou het ook in de andere gebruiker een probleem moeten geven (en bij anderen).
    Het zou wel een conflict kunnen zijn tussen die update en iets wat je hebt geïnstalleerd. Denk eens na, wat heb je verder gedaan -geïnstalleerd of ingesteld- voordat het probleem opkwam…

Maar goed, als het weg is, is het weg; laat maar horen als het weer terug komt.

Overigens: vraag me af waarom ik moeite in een topic zou steken als in één keer het onderwerp is veranderd in Los Lobos en gave foto’s met gezellige onderonsjes… Dus ik bedank voor de eer.:?

Bijdrager
    Grisolda
    ”Oppie”

Overigens: vraag me af waarom ik moeite in een topic zou steken als in één keer het onderwerp is veranderd in Los Lobos en gave foto’s met gezellige onderonsjes… Dus ik bedank voor de eer.:?

Nou nou Oppie, all work and no play? Ik ben je dankbaar voor het meedenken tot dusver en ben zeker niet van plan een off-topic vervolg aan deze post te hangen, maar een frivool tussendoortje moet zeker kunnen.

Bijdrager
    Oppie

Ja, ja, ik het werk, en jij, als TS, het spelen?!
    Doe ik niet aan mee.

(EDIT: ik zal deze wat stevige reactie even duiden.
    Veel draadjes hier verzanden in off topic geleuter; een plaag op elk forum. Daarom is het belangrijk er kritisch op te zijn. Hier is een draadje met een vreemd maar interessant probleem, waar ik graag over een mogelijke oplossing meedenk; als echter TS in zijn eigen draadje OT gaan accepteert en er aan mee doet, zal het wel niet belangrijk zijn voor hem, en waarom zouden anderen dan nog meehelpen?! Ik weet dat Grisolda het vast niet zo bedoeld, maar ja, ook voor de ‘helpers’ is het allemaal liefde-oud-papier werk.
    Afijn, ik hoop evengoed dat iemand een oplossing weet, en lees daarom ook nog wel mee. Succes.)

Bijdrager
    Grisolda

Zie het zoals je wenst. In elk geval bedankt voor de moeite!

Bijdrager
    Grisolda

Hmz, een tijdje terug is Growl meegekomen bij een ander programmaatje… Toen ik zojuist Growl uitzette hield het euvel terstond op. Ik ben benieuwd of dit zaligmakend is… :roll:

Bijdrager
    Grisolda

En ja hoor het is weer raak. :sealed:

Bijdrager
    NTG

je probleem doet me denken wat ik jaren terug had met Windows 98, toen had ik iets soortgelijks:cry:

Bijdrager
    Grisolda

Er bekruipt mij toch het vermoeden dat het iets in samenhang met mijn Cinema Display is. Ik werk nu de hele middag met mijn MBP op schoot en heb nergens last van. Maar wat kan het dan zijn? Draadbreuk?

Geblokkeerd
    Anoniem

Als het hardware zou zijn, hoe kun je er dan een screenshot van maken?:wink:

Bijdrager
    Grisolda
    ”Bor”

Als het hardware zou zijn, hoe kun je er dan een screenshot van maken?:wink:

Ja dat is idd een goeie… Vreemd hoor. In navolging van het idee van Oppie ga ik hem maar eens wat langer dan 5 minuten onder een andere gebruiker testen. Kijken of hier echt iets uit te sluiten valt.

27 berichten aan het bekijken - 1 tot 27 (van in totaal 27)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.