15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:

Bijdrager
    sgrhill

Path naar bestand bij servervolume niet zichtbaar onderaan Finder venster

Heey!

Als ik Yosemite een zoekopdracht uitvoer op de fileserver en ik selecteer een gevonden bestand, dan zie ik onderaan in het Findervenster het pad naar het bestand in de zogenaamde Path bar. Zie de eerste schermafdruk hieronder.

Maar als ik dezelfde zoekopdracht uitvoer in High Sierra, dan zie ik niet het pad naar dit bestand. In de plaats daarvan zie ik alleen het bestand. Ook hebben de gevonden bestanden geen voorvertoningsikoontje. Zie de tweede schermafdruk.

Vraag: Hoe maak ik in High Sierra het volledige pad en het voorvertoningsikoontje zichtbaar?

Schermafdruk Yosemite

Schermafdruk High Sierra

• Dit onderwerp is gewijzigd 2 weken geleden door  Night. Reden: Topic opgelost
    • Dit onderwerp is gewijzigd 6 dagen, 18 uur geleden door  Night.

Bijdrager
    GoeieDag

Gewoon ‘aanzetten’. In Finder: menu Weergave>Toon padbalk. Klaar.

Ik vraag me af: waarom laat je die vraagtekens in de knoppenbalk staan?

Bijdrager
    sgrhill

Is het zo simpel?

Tot en met Yosemite hoefde ik niets aan te zetten.

Over de vraagtekens: Dat is duidelijk niet mijn systeem!;-)

Maare, ThnX voor de tip!

Moderator
    Night

<p class=”cite”>sgrhill op 11 april 2018 om 16:08</p>
    Over de vraagtekens: Dat is duidelijk niet mijn systeem!;-)

Is het niet jouw computer of is High Sierra niet bepaald jouw systeem (hetgeen ik óók zou begrijpen)?

Bijdrager
    sgrhill

Het is niet mijn computer. Anders had ik die overbodigheden al lang weggehaald.;-)

Ik weet nog niet of High Sierra mijn systeem zal worden. Op dit moment werk ik nog met Yosemite. Op de Prepress afdeling ben ik bezig om alle systemen om te bouwen naar High Sierra. Dit in het kader om lopende verbindingsproblemen met de fileserver te kunnen aanpakken. High Sierra zou SMB wat beter voor elkaar hebben. Er zijn nu 3 systemen geupgrade, maar ik merk nog weinig verbetering.

Bijdrager
    GoeieDag

sgrhill op 11 april 2018 om 16:08

Bij elke versie van het macOS stond het uit en moest je deze weergave zelf selecteren. Maar als je upgrade’s uitvoerde, bleef het -uiteraard- wel staan.

Moderator
    Night

Prepress? Ik weet niet welke apps jullie daar gebruiken maar houd goed in de gaten dat het bij diverse versies CS het niet 100% lekker gaat samen met High Sierra.

https://helpx.adobe.com/x-productkb/global/macos-high-sierra-compatibility.html

(maar ook Adobe mag je best een beetje té optimistisch noemen)

Bijdrager
    sgrhill

<p class=”cite”>GoeieDag op 11 april 2018 om 19:54</p>

sgrhill op 11 april 2018 om 16:08

Bij elke versie van het macOS stond het uit en moest je deze weergave zelf selecteren. Maar als je upgrade’s uitvoerde, bleef het -uiteraard- wel staan.

Ah duidelijk. De OS-vernieuwingen zijn inderdaad allemaal upgrades geweest en geen clean installs. En wanneer het wel ging om clean installs (nieuwe systemen), dan had ik met Migratie Assistent de accounts teruggezet. Juist op deze systemen werkt Path bar niet goed. Misschien dat deze instelling dan niet meegaat.

Ik ga morgen weer naar de zaak en zal controleren hoe deze instelling staat.

Bijdrager
    sgrhill

<p class=”cite”>Night op 11 april 2018 om 20:00</p>
    Prepress? Ik weet niet welke apps jullie daar gebruiken maar houd goed in de gaten dat het bij diverse versies CS het niet 100% lekker gaat samen met High Sierra.

https://helpx.adobe.com/x-productkb/global/macos-high-sierra-compatibility.html

(maar ook Adobe mag je best een beetje té optimistisch noemen)

Wij werken op dit moment met CC 2017. Wanneer elk werkstation over is naar High Sierra, dan laat ik CC 2018 los op alle systemen. CC 2018 werkt niet onder Yosemite. ;-(

Tot nu toe geen problemen ondervonden met Adobe CC 2017 in combinatie met High Sierra. Twee systemen heb wel een probleem met Acrobat Pro DC, maar dat is niet OS-gerelateerd.

Bijdrager
    sgrhill

Het probleem is niet opgelost.

Op beide systemen stond padbalk ingeschakeld. De padbalk is bij beide screenshots ook te zien.

Ik heb enkele tests uitgevoerd.

• Wanneer ik rondkijk op de interne schijf, USB-stick of fileserver en ik selecteer een bestand, dan wordt het pad mooi weergegeven in de padbalk.

• Wanneer ik een zoekopdracht uitvoer op de interne schijf of USB-stick en ik selecteer een gevonden bestand, dan zie ik het volledige pad naar het bestand ook.

• Maar wanneer ik een zoekopdracht uitvoer op de fileserver en ik selecteer een gevonden bestand, dan wordt alleen het bestand weergegeven in de padbalk. Let wel: de padblak is actief, maar alleen wordt het bestand getoond. Tijdens deze zoekopdracht zie ik in de menubalk dat de padbalk-optie in grijs wordt weergegeven. Alsof de padbalkfunctie inactief is of niet uitgezet kan worden tijdens het zoeken op een netwerkserver.
    Dit is raar, want in Yosemite wordt tijdens een zoekopdracht op dezelfde server het bestandspad wel getoond.

Bijdrager
    sgrhill

Heeft iemand enig idee?

Bijdrager
    sgrhill

Misschien dat het vlaggetje ‘Opgelost’ weer even weggehaald kan worden. Ik zou niet weten hoe ik dat moet doen.

Moderator
    Night

In High Sierra wordt standaard het Fileserver-format SMB gebruikt, in tegenstelling tot AFP in Yosemite. Wellicht heeft het daar iets mee te maken.
    Je kan ook eens proberen of het toevoegen van de share in Spotlight exceptions (en daarna weer verwijderen) verschil maakt.

Ik heb Opgelost weggehaald uit je titel en deze aangepast naar jouw specifieke probleem.

Bijdrager
    Webarcher

Ik heb precies hetzelfde. Padbalk staat gewoon aan, alleen bij zoeken op een Windows fileserver geen pad naar het gevonden bestand.
    Windows fileserver via SMB benaderen.

Moderator
    Night

Waarschijnlijk dan toch een SMB dingetje.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.