7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Renze

Weer mail problemen…grrr

Er spelen twee zaken:

ik laat mijn werkmail vanuit de werkserver binnenkomen in mail thuis, dit is een imap-mail adres. De uitgaande server van tele2 wordt niet geaccepteerd zodat ik geen mail kan versturen vanuit huis.

Probleem twee: op mijn eigen mailadres, een pop-account, komt er niets meer binnen. De postbussen zijn grijs en hebben een driehoekje met een foutmelding als je er op klikt (zie afbeelding).

Wie kan me helpen bij een of meerdere problemen? Alvast bedankt.

Bijdrager
    maconly

DAt mail programma drijft mij ook regelmatig tot wanhoop , ik denk met weemoed terug aan het geweldige Eudora.

Bijdrager
    Hansi2124

Waarschijnlijk komt dat laatste voort uit dat je bent ingelogd op je werk(-mail), waardoor je als het goed is ook niet normaal kan internetten.
    Mocht mijn redenatie niet juist zijn, kan je ook nog eens kijken of je wel poort 110 moet gebruiken. Dit kan natuurlijk ook een ander poortnummer zijn, maar daarvoor kan je het beste kijken bij je provider.

Bijdrager
    Renze

Alles heeft het goed gedaan, eerst ging die imap raar doen, sinds gisteren doet mijn reguliere mail het niet meer. Zomaar! Da’s toch raar?

Bijdrager
    Pasav

Versturen vanuit je mail adres op je werkserver : zorgen dat je geen poort 25 maar 587 gebruikt (smtps) poort 25 wordt zeer vak geblocked door “standaard” providers ivm met spam versturing.

Als dat je eigen server is, waarom contact met 83.xx en niet een lokaal internet account .. En weet je zeker dat dat nog je externe adres is, tele2 geeft je namelijk naar mijn weten geen vast ip adres.

Succes.

Bijdrager
    XaRaI_001

Als alles gewerkt heeft………., zou je eens met je provider kunnen bellen.
    Daar kan ook iets zijn veranderd.

.

Bijdrager
    Renze

Inderdaad met mijn provider gebeld…leve de telefoon. Het bleek dat het IP-adres in mijn accountvoorkeuren moest worden vervangen door iets nieuws. Waarom mailen ze me dat dan niet? Probleem 1 met de imap blijft nog overeind. Iemand?

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.