16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    Boike12

Het weer in xcode…

Beste leden,

Hoe kan ik het beste het weer van nu (Vooruitzicht, niet actueel) in mijn Xcode project krijgen? Ik moet weer hebben in een label, “20” die 20 converteren naar een int en dan met if en else werken. Nu loop ik alleen vast bij het weer..
    Wie weet hier raad op?

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Wie de uitleg snapt mag het zeggen …

Bijdrager
    Boike12

Sorry -_-

Ik zal het anders uit leggen. Ik moet het weer van de dag, dus niet het actuele weer, in een label hebben. Laten we even als weer 20 gebruiken, dus het word 20 graden. Dan moet ik die 20 die van een website komt converteren naar een integer, en met die integer wil ik wat kleine dingen gaan doen.
    Ik zou dus graag kort gezegd het “Weer” als een integer in mijn xcode project hebben.

Bijdrager
    bitsflew
    Boike12 op 05 juni 2013

Sorry -_-

Ik zal het anders uit leggen. Ik moet het weer van de dag, dus niet het actuele weer, in een label hebben. Laten we even als weer 20 gebruiken, dus het word 20 graden. Dan moet ik die 20 die van een website komt converteren naar een integer

Welke website?

Inactief
    Anoniem
    Boike12 op 05 juni 2013

Ik zou dus graag kort gezegd het “Weer” als een integer in mijn xcode project hebben.

NSInteger weer;

Bijdrager
    marcelnijman

Je noemt een aantal stappen: (1) de waarde van een website halen, (2) conversie van string naar integer, en (3) werken met if en else. Met welke stap heb je hulp nodig?

Bijdrager
    Boike12

Ik snap het integer reken enzo allemaal wel. Ik loop vast bij punt 1 (Waarde van deze website halen)
    Het zou mooi zijn dat ik die via JSON of XML in mijn xcode project kan krijgen, en het weer een label showen. Dan die label met het weer converteren naar een integer, en die kan ik dan gebruiken voor het rekenen.
    Ik hoop dat je het snapt.

Bijdrager
    marcelnijman

Uiteraard:)

Eerst haal je het bestandje op met:

NSURLRequest *theRequest = [NSURLRequest requestWithURL:jouwWeerUrl
    cachePolicy:NSURLRequestReloadIgnoringLocalCacheData
    timeoutInterval:60];
    self.connection = [NSURLConnection connectionWithRequest:theRequest delegate:self];

Als je de data binnen hebt doe je:

NSXMLParser *parser = [[NSXMLParser alloc] initWithData:weerData];
    parser.delegate = self;
    [parser parse];

Vervolgens pak je wat je hebben wil.:)

Stuur me even een persoonlijk berichtje als je voorbeeld-code nodig hebt voor de methodes in NSURLConnectionDelegate en NSXMLParserDelegate. Vooral die eerste is tricky, want die moet met re-directs overweg kunnen.

Bijdrager
    Boike12

Ik ben nu niet thuis, vanavond wel, als het niet lukt stuur ik een PB

Bijdrager
    marcelnijman

Denk ook even na wat je met locatie wilt. De link die je gegeven hebt zoekt zelf uit waar je bent. Je kunt ook besluiten dat je eerst een stad moet invoeren en dat je dan voor die locatie het weer ophaalt.

Inactief
    Anoniem

Ik raad je sterk aan om het Cocoa boek van Aaron Hillegass te kopen (als je dat nog niet hebt). Zowel in de OSX als de iOS versie beschrijft hij precies hoe je zoiets moet doen.

Bijdrager
    marcelnijman

mee eens

Bijdrager
    Boike12

Ik heb een boek van sams gekocht, maar hier kwam ik ff niet uit.

Inactief
    Anoniem

Die boeken ken ik niet, ik weet niet of het daar ook instaat.

Gaat het trouwens om OSX of iOS ?

Bijdrager
    Boike12

iOS
    Klik

Bijdrager
    bitsflew
    Boike12 op 06 juni 2013

Ik snap het integer reken enzo allemaal wel. Ik loop vast bij punt 1 (Waarde van deze website halen)
    Het zou mooi zijn dat ik die via JSON of XML in mijn xcode project kan krijgen, en het weer een label showen. Dan die label met het weer converteren naar een integer, en die kan ik dan gebruiken voor het rekenen.
    Ik hoop dat je het snapt.

Voor gebruik van Yahoo Weather in je apps kun je beter gebruik maken van de daarvoor bedoelde RSS feed!

Zie: Yahoo! Weather RSS Feed

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.