13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    Joop Vos

Weer ‘gekke’ tekens in IE6/win … !!??

Alleen in IE6/win worden http://www.redfoxwebdesign.nl/artstore/ ook vraagtekens danwel vierkantjes gerenderd. In IE7/win beta niet.

Ik gebruik BBEdit met UTF8 als character-encoding … in BBEdit gecontroleerd op ‘gremlins’ … en Transmit staat op ‘auto’ … text gaat dan op ‘ascii’ en plaatjes op ‘bin’ (mag je hopen!) … wat is er aan de hand en wat doe ik niet goed?

Bijdrager
    addyboy

om welke tekens gaat het?

Bijdrager
    Joop Vos

Wist ik dat maar. Ik wil die gekke dingen in IE6/win gewoon kwijt!

Bijdrager
    addyboy

Ik heb geen IE 6 bij de hand, dus misschien kan je even een screenshotje maken?

Bijdrager
    joffrie

Kopier dan eens een stukje van die gekke tekens of maak een printscreen ofzo.

Bijdrager
    addyboy

dat lijkt op de enters van mac os x. mac unix en windows gebruiken allemaal een andere enter als codering. Volgens mij moet je het bestand waarin je het hebt geschreven even als plain text file of zoiets opslaan. In firefox en safari worden alle ‘soorten’ enters ondersteund maar in IE niet. (volgens mij was het zoiets)

Bijdrager
    kaydie

Ik denk dat addyboy gelijk heeft…
    Kijk in BBEdit eens als je het document opslaat onder ‘options’ en zet de Line Breaks dan eens op ‘Unix’ of ‘DOS’.

Bijdrager
    Joop Vos

Mmm … volgens mij worden we ‘warm’! Ik zal eerst ‘linebreaks’ op ‘Unix’ zetten, uploaden en een screendump aanvragen. Zodra ik wat binnen heb, post ik hier weer. Dank al vast.

NB
    ‘browsershots.org’ is erg traag en geeft soms ‘oude’ screendumps … dus als iemand een PC heeft staan …;-)

Bijdrager
    Jonnotie

ik ben webdesigner en heb sinds kort een pc laptopje om alles op te checken. Stuur maar een pm als ik moet checken voor je. Alleen dan wil ik wel weten hoe je een screenshot maakt in windows

Bijdrager
    Joop Vos

Ha Jonnotie … je mag ook gewoon even kijken hoor en mij hier vertellen of je in IE6/win vraagtekens danwel vierkantjes ziet … ’t liefst niet natuurlijk … want dan is het probleem opgelost.

Bijdrager
    kaydie

Gechecked: IE6 / WinXP…

Geen ‘blokjes’… :)

Bijdrager
    Joop Vos

Ha Kaydie, geweldig … :D

Wat heb ik geleerd? Om in BBEdit wanneer ik files bewaar de ‘linebreaks’ op ‘Unix’ te zetten. Dank aan allemaal.

The File Transfer Protocol can automatically convert newlines in files being transferred between systems with different newline representations when the transfer is done in ASCII mode. However, transferring binary files in this mode usually has disastrous results: Any occurrence of the newline byte sequence—which does not have line terminator semantics in this context, but is just a normal sequence of bytes—will be translated to whatever newline representation the other system uses, effectively corrupting the file. FTP clients often employ some heuristics (for example inspection of filename extensions) to automatically select either binary or ASCII mode, but in the end it is up to the user to make sure his files are transferred in the correct mode. When in doubt, use binary mode, and the FTP application will not alter your files.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.