27 berichten aan het bekijken - 1 tot 27 (van in totaal 27)
  • Q:
    Bijdrager
    bitsflew

Weer een iPhone ontploft in Frankrijk

LoopRumors: New iPhone exploding incident in France.

De Nederlandse pers maakt ook al melding van het incident

NU.nl: iPhone ontploft in gezicht Franse beveiliger

Sp!ts: Weer iPhone ontploft

[UPDATE]
    Yassine Bouhadi met z’n ‘ontplofte’ iPhone (Bron: CultofMac)

Een ontplofte iPhone had ik me toch iets anders voorgesteld.

Bijdrager
    senyo

’t ligt vast aan de Fransen:wink:

Bijdrager
    bedhead

Volgens mij is er echt wel wat mis dan….

Bijdrager
    Hailstorm

Ik zou ook ontploffen als er iedere dag Frans tegen me gesproken werd.

Bijdrager
    rotrax

Ik zou ook ontploffen als er iedere dag Frans tegen me gesproken werd.

lol :lol:

Bijdrager
    Walkingfingers

Aan de foto te zien heeft die iPhone een flinke tik van een stokbrood gehad. Bij een explosie heb ik een heel ander beeld.

Bijdrager
    Marius1976

Ik moet eerlijk zeggen dat ik nu toch wel iets ‘banger’ word van m’n iPhone. Zoiets kan natuurlijk heel vervelend aflopen.

Weet iemand er meer van?
    Ik vermoed dat het de accu is die het veroorzaakt.

Bijdrager
    Cloudsurfer

In de media is te lezen hoe deze dappere vent een stuk glas in zijn oog kreeg van de iPhone.

Zo te zien valt dat wel mee. Niettemin best eng, ja.

Bijdrager
    abacab

Ja, we hebben het meegemaakt met Nokia ook hé. Het zijn de batterijen…

Bijdrager
    Yip
    ”gerwinbosscha”

’t ligt vast aan de Fransen:wink:

+1

Bijdrager
    Raridder

Zit de ETA er niet achter:P

Bijdrager
    1984

iPhone ontploft in gezicht van jongen

Een jongen die de iPhone van een vriendin eens van naderbij wou bezichtigen had wel een zeer nare ervaring met het toestel. De iPhone ontplofte in zijn handen waardoor er enkele stukjes glas in zijn oog vlogen. De bezorgde moeder van de jongen aarzelde niet om de consumentendienst van Apple te contacteren over het voorval. Deze wist hierop te reageren met het antwoord dat het onmogelijk is dat het toestel ontploft, echter is de oorzaak hoogstwaarschijnlijk een oververhitte batterij. Het slachtoffer heeft inmiddels besloten een klacht neer te leggen.

iPod ontploft, Apple wil dat eigenaar zwijgt :sealed:

Bijdrager
    bitsflew

Repost van dit bericht om meerdere threads te voorkomen.
    ————————
    Een Franse blogger heeft de incidenten in kaart gebracht (Google Maps)

Die site bevat zeer interessante informatie m.b.t. de incidenten

1) In enkele gevallen was de iPhone enige tijd voor het incident gevallen.
    2) In geen van de gevallen was er sprake van rook en/of vuur.
    3) Van minstens 4 gevallen is bekend dat iPhone het nog gewoon deed na het incident.
    4) Wat meteen opvalt als je de foto’s bekijkt is dat bij alle iPhone’s het glas nog op z’n plek zit, een ontploffende accu zou heel wat meer schade aanrichten.

Het lijkt er sterk op dat het glas gebarsten is door mechanische overbelasting en onder spanning brekend glas maakt een typisch geluid en kan natuurlijk gepaard gaan met rondvliegende scherven (misschien toch maar veiligheidsglas gebruiken voor de volgende revisie?)

Zo het er nu naar uitziet is niet de accu de oorzaak maar een productie fout met als gevolg dat de glazen frontplaat (soms?) onder spanning in de behuizing zit.

Bijdrager
    MacSchulz

iphones zijn verschrikkelijk gevaarlijk en Michael Jackson leeft!
    Waar is prins bernhard gebleven trouwens?

Tijd voor serieuze topics

Bijdrager
    bitsflew
    ”MacSchulz”

Je kunt er natuurlijk laconiek over doen, maar er is wel degelijk wat aan de hand.

Het gaat (zo het er nu naar uitziet) niet om ‘ontploffende’ accu’s/iPhones zoals de pers je wil doen geloven maar om ‘spontaan’ brekende schermen met als neveneffect wegvliegende glasscherven.

Bijdrager
    1984

Nu ook in België iPhone ontploft

De multifunctionele gsm van Apple ontplofte in de handen van een 15-jarige jongen. De Luikenaar wilde net bellen.

De tiener verwittigde Apple en kreeg te horen dat hij een nieuw toestel zou krijgen als hij zijn oude opstuurde. Wat hij ook deed, maar tot op heden heeft de jongen niets meer van het bedrijf gehoord,

Moderator
    Pete.Z
    ”bitsflew”
    ”MacSchulz”

Je kunt er natuurlijk laconiek over doen, maar er is wel degelijk wat aan de hand.

Het gaat (zo het er nu naar uitziet) niet om ‘ontploffende’ accu’s/iPhones zoals de pers je wil doen geloven maar om ‘spontaan’ brekende schermen met als neveneffect wegvliegende glasscherven.

Ik vraag me af hoe spontaan dat breken is, en ben benieuwd naar een eventuele voorgeschiedenis van vallen en dergelijke.

Bijdrager
    bitsflew
    ”Pete.Z”
    ”bitsflew”
    ”MacSchulz”

Ik vraag me af hoe spontaan dat breken is, en ben benieuwd naar een eventuele voorgeschiedenis van vallen en dergelijke.

Het staat niet voor niets tussen aanhalingstekens:)

Inmiddels heeft Apple een verklaring uitgebracht:

“In all cases the glass cracked due to an external force that was applied to the iPhone,” Alan Hely, a London-based spokesman for Apple Europe, said in an e-mail. “There are no confirmed battery overheating incidents for iPhone 3GS and the number of reports we are investigating is in the single digits.”

Bron: Bloomberg

Mijn vermoeden was dus juist.

Blijft natuurlijk de vraag of iPhone schermen echt ‘spontaan’ kunnen barsten.

Bijdrager
    themacs

Kan me toch niet van de indruk ontdoen dat iPhone geviseerd wordt door zijn grote succes.
    Er ontploffen dagelijks apparaten van allerlei merken, maar daar hoor je bijna niets van.

5 ontploffingen op 25 miljoen verkochte iPhones (0,00002%), dat valt tot hiertoe best mee.

Bijdrager
    bitsflew
    ”themacs”

Kan me toch niet van de indruk ontdoen dat iPhone geviseerd wordt door zijn grote succes.

Tja hoge bomen vangen nu eenmaal veel wind

Er ontploffen dagelijks apparaten van allerlei merken, maar daar hoor je bijna niets van.

5 ontploffingen op 25 miljoen verkochte iPhones (0,00002%), dat valt tot hiertoe best mee.

Bij die iPhone gevallen is dus geen sprake van een ontploffing!

In de verklaringen van de gedupeerden wordt het woord ontploffing ook nergens genoemd, in alle gevallen hebben ze het over een ‘spontaan’ brekend scherm.

Dat dat gepaard gaat met geluid en eventueel wegvliegende scherven is natuurlijk logisch.

Maar om dat nou een ontploffing te noemen.

Bijdrager
    streeff

… en lees ook vooral de commentaren op die Gizmodo-site!:wink:

Bijdrager
    1984

Apple geeft schuld ontploffende iPhones aan gebruikers

Apple ontkent dat defecte lithium-ion accu’s hebben geleid tot ‘exploderende’ iPhones. De afgelopen weken hebben ongeveer een tiental mensen zich gemeld bij Apple met de klacht dat het scherm van de iPhone ineens kapot ging meldt tweakersnet.
    Apple wijt de recente defecten aan de iPhones, waarbij het scherm in veel gevallen scheurde, aan druk van buitenaf. “De iPhones met een gebroken scherm die we hebben geanalyseerd laten allemaal zien dat het glas is gebroken doordat van buitenaf druk op de iPhone was gezet.” Apple zegt wel nog ongeveer tien gevallen in onderzoek te hebben.
    Hoewel het nog altijd onduidelijk is of er inderdaad een defect is met de iPhone, heeft de Europese Commissie eerder al Apple om opheldering gevraagd over de zaak. De meldingen komen vooral uit Frankrijk, waarbij een jongen oogletsel zou hebben opgelopen, maar ook een 15-jarige jongen uit Luik in België claimt dat zijn iPhone is ‘ontploft’. Apple heeft inmiddels ongeveer veertig miljoen iPhones en iPod Touches verkocht.
    Mobieltjesmaker Nokia besloot twee jaar geleden 46 miljoen accu’s terug te roepen, nadat het bedrijf meer dan honderd meldingen had gekregen van oververhitting door een bepaald type accu. In het geval van de iPhone is het terugroepen van alleen de accu lastiger gebruikers kunnen die er niet gemakkelijk zelf uithalen.

Volgens Apple is de iPhone géén tikkende tijdbom

Bijdrager
    1984

iPod ontploft in België
    Het gaat om het eerste geval van een ontploffende iPod in België, meldde krant Het Laatste Nieuws maandag.
    Het ontploffingsgevaar is niet helemaal nieuw voor Apple. Eerder al ontploften er telefoons van het merk, iPhones, in België en andere landen.

De EU-commissaris zei twee weken geleden nog niet te aarzelen om de Appleproducten zonodig van de markt te weren als zou blijken dat er structureel iets mis is met de iPhone en iPod.

bron

Moderator
    unSOUND

Verhalen genoeg inmiddels, evenals foto’s van gebarsten schermen, maar waar blijven de foto’s waar duidelijk te zien is dat er iets ontploft is ?

Bijdrager
    1984

Bijdrager
    1984

Fransman wil onderzoek naar ontplofte iPhone
    Een Franse zakenman die beweert dat het scherm van zijn iPhone spontaan ontplofte, heeft een rechtbank gevraagd om een onafhankelijk onderzoek naar de veiligheid van het apparaat te laten instellen.

bron en de rest van het verhaaltje

27 berichten aan het bekijken - 1 tot 27 (van in totaal 27)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.