10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    Yarosi

Weeknummers in iCal niet goed op data

Mijn iCal agenda geeft aan dat het deze week 6 is, terwijl het nog week 5 is. Heb bij instellingen al het één en ander geprobeerd met tijdzones.

Heb mijn MacBook Engelstalig ingesteld en denk dat het hier aan ligt, omdat het in de US nu wel week 6 is.

Iemand enig idee hoe ik het toch weer kan omzetten in week 5 zonder mijn MacBook Nederlandstalig te configureren?

Bijdrager
    fred44nl

je kunt taal en regio afzonderlijk instellen.
    dus moet je naar engels als taal en Nederland als regio.

Bijdrager
    frank vh

Ik heb hier ook eindeloos naar gezocht.
    Ik vermoed dat het bij jou hetzelfde probleem is als bij mij!
    Wil je in Nederland de juiste weeknummers krijgen, dan moet je de week op maandag laten beginnen.
    Als je hem op zondag instelt, zal je zien dat hij het foute weeknummer geeft.

Althans: dat is wat het bij mij was….. Succes!

Bijdrager
    fred44nl
    frank op 06 februari 2016

Als je hem op zondag instelt, zal je zien dat hij het foute weeknummer geeft.

als ik de week op zondag laat beginnen, dan zit ik nu in week 4.
    terwijl ik in week 5 zit, als de week op maandag begint.
    maar TS zit juist een week vooruit:)

Bijdrager
    Yarosi

Opgelost! Het was een combinatie van beide. Eerst de regio gewijzigd in systeemvoorkeuren naar Nederlands en toen de kalender op maandag laten beginnen. Bedankt voor de antwoorden!

Bijdrager
    frank vh

Check!!!

Klopt inderdaad.
    Ik heb er toen inderdaad ook flink mee lopen klooien voordat ik het aan alle kanten goed had…
    Mooi dat het opgelost is, en gek dat in een global economy iets als weeknummers per land andere uitgangspunten kan hanteren!:)

Sleutelbeheerder
    Night

Tsja, waarom rekenen ze aan de andere kant van de oceaan in miles en pounds en rijden ze in Engeland rechts?

Bijdrager
    Jakko Westerbeke
    frank op 06 februari 2016

gek dat in een global economy iets als weeknummers per land andere uitgangspunten kan hanteren!:)

Hoezo? Het probleem komt voort uit het feit dat een jaar niet bestaat uit een geheel aantal weken, zodat weken en jaren niet gelijklopen. Hierdoor is de vraag: wanneer noem je een week „week 1” van het jaar? Je zou kunnen kiezen voor de week waarin 1 januari valt, of de eerste week die helemaal in het nieuwe jaar valt, of een week waarvan minimaal de helft (dus vier dagen) in het nieuwe jaar valt, of nog een paar andere manieren die allemaal even logisch zijn.

Waar ik me meer over verbaas is de obsessie met weeknummers die het halve land lijkt te hebben.

Inactief
    Anoniem
    Night op 06 februari 2016

Tsja, waarom rekenen ze aan de andere kant van de oceaan in miles en pounds en rijden ze in Engeland rechts?

Ik stel voor dat jij in Engeland rechts gaat rijden, OK??:-)

Bijdrager
    McJohn

@ THX-1138:(y):lol:

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.