10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    Barrix

Weeknummers in iCal?

Als drukke gebruiker van iCal waarin ik mijn zakelijke als prive afspraken noteer mis ik eigenlijk 1 belangrijke feature nl: WEEKNUMMERS. Het gebeurt mij vaak dat ik planningen krijg waarin men weeknummers roepen ipv exacte datum (herkenbaar?) Dan moet ik een papieren kalender erbij pakken…dat is omslachtig…niet waar? Nu kan ik in iCal nergens iets vinden om weeknummers zichtbaar te krijgen en daarom mijn vraag: is er een scriptje o.i.d. om weeknummers in iCal te krijgen. Of zie ik iets in iCal over het hoofd? Bij voorbaat dank!

Bijdrager
    Cloud

Heel stom van Apple, maar dit zit er helaas niet in…. zelfs niet in de laatste beta die ik gezien heb van Leopard :x

Wat je kunt doen is subscriben op een kalender die de weeknummers toont. Effe googlen dus.

OF…. je installeert de nieuwe iStat Menus van islayer.com waarmee je de datum/tijd in je menubar kunt verbeteren. (en nog veel meer)

Bijdrager
    STEVEJ0BS

In de widget die standaard staat ingesteld door Apple staan de weeknummers vermeld.

Bijdrager
    Grisolda
    ”Cosmopolitan.”

In de widget die standaard staat ingesteld door Apple staan de weeknummers vermeld.

Ik zie niks, waar staat dat dan?

Bijdrager
    solutions

De volgende link gaat je helpen, tata.

http://www.geek.no/_ical/Weeknumbers.ics

Bijdrager
    Ben271185

Ik ben ook wel benieuwd waar jij dat ziet staan!

Bijdrager
    Barrix

Hey Solutions, je doet je naam eer aan!! Ik heb je file ge├»mporteerd en het werkt perfekt…Chapeau!!!
    Toch typisch van die appelboys (and girls) dat dat niet standaard erin zit. Maar ik ben nu geholpen.

Bijdrager
    Laiste

Ook nog een goede tip om iCal wat completer te maken: even op versiontracker zoeken naar MenuCalendarClock. Dan heb je een minicalendar met weeknummers en als je wilt, altijd de dag van de maand op je mac:) Ik vind hem super en kan allang niet meer zonder!

Bijdrager
    Barrix

Inderdaad Anubiz, een leuke tip! Bedankt voor je reactie!

Bijdrager
    Tee Loo

Anubiz:

Super goede tip. Ik heb ‘m net geinstalleerd en ik kan nu al niet meer zonder!!!
    Ik heb nu mijn iCal van het dock gehaald. Dit had standaard in OSX moeten zitten!

Heel erg bedankt voor de tip

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.