30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 30)
  • Q:

Bijdrager
    nightf3v3r

weeknummers in iCal?

Waar kan ik toch in iCal zien in wat voor weeknummer we zitten?

Bijdrager
    bypass

Dat zou ik ook wel willen weten. Ik kan de weeknummers in ieder geval niet vinden. Ik al een keer zo een feedback formulier ingevuld met het verzoek dit in de volgende versie op te nemen.
    Ondertussen maar hopen dat ik niet kippig blijk te zijn…

Bijdrager
    nightf3v3r
    ”bypass”

Dat zou ik ook wel willen weten. Ik kan de weeknummers in ieder geval niet vinden. Ik al een keer zo een feedback formulier ingevuld met het verzoek dit in de volgende versie op te nemen.
    Ondertussen maar hopen dat ik niet kippig blijk te zijn…

Nou, ik geloof niet dat we kippig zijn.:)

ra-ra; waar zijn de weeknummers..

Moderator
    Lucas Raggers

Die zijn er niet. Er bestaat wel een lelijke truc voor:

webcal://www.geek.no/_ical/Weeknumbers.ics

Bijdrager
    KarelWillem

Ja, die truc gebruik ik ook.
    Zo lelijk vind ik hem niet hoor.

Wel lekker duidelijk, zo’n doorlopende balk met je weeknummers er in.

Bijdrager
    nightf3v3r

Dat ziet er zelfs perfect uit! Hoe maak je zoiets?
    In ieder geval dank voor de oplossing, ik liep onwijs te klooien met die weeknummers.

Bijdrager
    maccnl

Je kunt een kalender aanmaken met elke een afspraak die de duur van de week beslaat met als onderwerp het weeknummer. Je kunt de kalender verbergen door het vinkje uit te zetten, als het je stoort. Ik geloof trouwens (in een andere thread gelezen) dat Amerikanen andere weeknummers hebben dan wij. Week 1 begint bij hun aan het eind van het jaar en bij ons aan het begin van het jaar (of andersom).

Bijdrager
    Toon.B

ter info :

in Nederland is het als volgt :

Week 1 = de week waarin 1 januari valt

…simpel gesteld (en niet 100% juist) :

Week 1 = de week van Oud & Nieuw

…het geoppperde ‘trucje’ is leuk en handig…
    …toch wacht ikzelf nog op een optie in iCal waarmee je de weeknummers naast de data in de maandkalender kunt ‘aanzetten’…

Succes !!
    Toon.B

Bijdrager
    Ruben

Als ik zo in mijn (papieren) kalenders kijk is week één niet per definitie de week waarin 1 januari valt, maar lijkt het er meer op dat week 1 de week is waarin de meeste dagen van het nieuwe jaar vallen in die week. Dus is 1 januari op een vrijdag (bijvoorbeeld), dan begint week 1 volgens mij pas op maandag 4 januari (of op zondag 3 januari, afhankelijk van wat je als eerste dag van de week ziet).

Bijdrager
    Toon.B

weet je dat zeker iRuben ??

uit mijn Succes Agenda (van nederlands top-agendamaker Ryam) haal ik nl. de volgende info :

2001, Week 1 = week waarin maandag 1-1-’01 viel
    2002, Week 1 = week waarin dinsdag 1-1-’02 viel
    2003, Week 1 = week waarin woensdag 1-1-’03 viel
    2004, Week 1 = week waarin donderdag 1-1-’04 viel

…dat doet vermoeden dat Week 1 de week is waarin 1 januari valt…

…maar misschien heb je gelijk en is er een andere uitleg voor…

Succes !!
    Toon.B

Bijdrager
    Ruben
    ”Toon.B”

…uit mijn Succes Agenda (van nederlands top-agendamaker Ryam) haal ik nl. de volgende info…

Ja, hallooo, dan heb je het ook over een ECHTE agenda. Ik heb altijd van die dingen die je gratis in je handen gedrukt krijgt als je door de stad loopt!:-D

Bijdrager
    hansenonline

als je in ical per week kijkt is zo’n balk wel te doen, maar op maand nivo is het erg lelijk.

daan.

Bijdrager
    wontolla

iCal is zowiezo al lelijk dus een beetje meer of minder is niet echt een ramp
    Ik heb die balk er ook maar in gezet. Verhoogt de feestvreugde:)

Bijdrager
    Castor

Ik gebruik tegenwoordig een nieuwe (esthethische) truc:

De gratis Menu Calendar geeft de weeknrs weer en zit handig in je menubalk – klik op een dag en hij opent iCal ermee. Heerlijk!

http://www.objectpark.net/mc.html

Bijdrager
    wontolla

Dat is een mooi dingetje. Ik ga hem even ophalen. Bedankt

Bijdrager
    roborob

Heerlijk simpele app. Bedankt voor de tip Castor!

Bijdrager
    mekkie

Hé, goeie tip mensen
    zit ook altijd te klooien met die f**king weeknummers
    Thanx !

Bijdrager
    macpro
    ”Toon.B”

…maar misschien heb je gelijk en is er een andere uitleg voor…

En hier is de andere uitleg:

De 1e week waarin meer dan de helft van de dagen in januari valt is week 1.
    Maandag is daarbij de 1e dag van de week.

Dus valt 1 januari op een …, dan is het wel/niet week 1

maandag – wel
    dinsdag – wel
    woensdag – wel
    donderdag – wel
    vrijdag – niet
    zaterdag – niet
    zondag – niet

Bijdrager
    hans dorsman

Dat is het.
    De eerste week met 4 of meer dagen in januari is week 1.

Hans

Bijdrager
    Paul_B

en nou hebben we hetzelfde vier keer toegelicht gekregen:lol: :lol: :lol: :lol: :P:wink:

Bijdrager
    STEVEJ0BS

Als je de pagina gaat afdrukken zie je in het afdrukvoorbeeld het weeknummer staan.
    Wat wel raar is is dat iCal zegt dat het maandag (overmorgen) week 9 is en de plug-in/abonnement zegt dat het week 10 is…

Bijdrager
    McShamus

Al die ‘oplossingen’ ten spijt, het is natuurlijk grenzeloos belachelijk dat Apple niet gewoon weeknummers kan displayen in notabene een agenda!

Bijdrager
    Vin
    ”McShamus”

Al die ‘oplossingen’ ten spijt, het is natuurlijk grenzeloos belachelijk dat Apple niet gewoon weeknummers kan displayen in notabene een agenda!

ja zeg dat wel. Ik ken dan ook geen bedrijf dat zo eigenwijs is als apple!

Bijdrager
    Donnie Darko

1 Januari is begin week 1, de restjes noem ik altijd week 53. Komt ook uit…

Bijdrager
    macpro

Fout. Week 1 is de 1e week van het jaar waarin 4 of meer dagen van dat nieuwe jaar vallen.

Bijdrager
    Bazzie
    ”McShamus”

Kan wel, maar je moet even weten waar het zit;)

http://www.appletips.nl/weeknummers-in-ical-weergeven/

Bijdrager
    iJeroen
    ”Bazzie”
    ”McShamus”

http://www.appletips.nl/weeknummers-in-ical-weergeven/%5B/quote:ea2947f9ed%5D
    Hulde Bazzie, hulde!

*gaat staan en applaudisseert*

[size=9:ea2947f9ed]Kwam ik met m’n breakthrough oplossing…[/size:ea2947f9ed]

Bijdrager
    McShamus
    ”Bazzie”
    ”McShamus”

http://www.appletips.nl/weeknummers-in-ical-weergeven/%5B/quote:fb9285acbf%5D

Dit werkt afhankelijk van ieders instellingen wel of niet. Bij mij werkt het alleen in Day-View dat ik nooit gebruik. Bovendien vind ik (02) ofzo erg rommelig staan op een plek waar het niet thuishoort.

Hoe moeilijk is het nu voor Apple om in de Preferences van iCal een optie te maken die weeknummers op een logische plek in de interface aan of uit zet? Mensen zeuren er al jaren om.

Bijdrager
    tinus_omt

Week 1 is de 1e week van het jaar waarin 4 of meer dagen van dat nieuwe jaar vallen.

Dat klopt, of je zegt dat de eerste donderdag van het jaar in week 1 valt, dat is hetzelfde.

De reden dat dit niet in iCal zit is natuurlijk dat die weeknummers niet in elk land hetzelfde werken. Het is wel gestandaardiseerd, maar welke van de 10 standaarden wil je?

Bijdrager
    McShamus
    ”tinus_omt”

De reden dat dit niet in iCal zit is natuurlijk dat die weeknummers niet in elk land hetzelfde werken. Het is wel gestandaardiseerd, maar welke van de 10 standaarden wil je?

Maar dan nog. Dat is dan toch heel eenvoudig te koppelen aan de localization? Net als AM/PM en de 24h notatie?

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 30)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.