17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:
    Bijdrager
    Alwin

Weeknummers iCal 10.7

Ik heb via systeemvoorkeuren ingesteld dat ik de weeknummers in iCal wil zien. Nu doet hij dat wel in de dagweergave maar niet in de weekweergave. Is dit een bug of moet er nog iets ingesteld worden?

Iemand raad?

Bijdrager
    Rolf

Ehh….waar stel je precies in dat je in iCal weeknummers te zien zou krijgen? Die optie is mij vooralsnog onbekend.

Bijdrager
    Sanjeev

— oeps foutje

Bijdrager
    1984

Bijdrager
    Alwin

Het staat hier

Alleen is de route er naar toe in 10.7 een beetje anders.

Bijdrager
    Alwin

@1984: zover was ik ook al. Het gaat even om het verschil tussen dag- en weekweergave.

Bijdrager
    jgmkoster

Ben er nog niet achter, heb momenteel een abonnement ingesteld met de weeknummers. Nadeel hiervan is alleen wel dat je in bij de dagweergave boven iedere dag het weeknummer hebt staan.

Bijdrager
    1984
    Alwin op 06 september 2011

@1984: zover was ik ook al. Het gaat even om het verschil tussen dag- en weekweergave.

Ik gebruik geen 10.7 maar 10.6 de overige ook invullen (maar ik heb die weer verwijderd destijds)

Bijdrager
    jgmkoster

de overigen aanpassen heeft in lion volgens mij geen zin; er staat namelijk boven elke dag bijvoorbeeld Maandag 6. Deze mogelijkheid qua datum staat niet in je systeemvoorkeuren, dus aanpassen gaat niet lukken op die manier.

Bijdrager
    CMD-Z

naast de ‘subscription’ op weeknummers voor ical kun je als je istat menus hebt geinstalleerd rechtsboven in je scherm een uitvouwbaar kalendertje oproepen met weeknummers. erg handig!

Bijdrager
    Rolf

Ja, ik dacht al. Dat werkt toch iet in iCal ? Je ziet alleen rechtsboven een andere notatie, maar dit staat los van de weergave in iCal

Bijdrager
    SunKeeper

Daarnaast is iStat Menu’s betaalde software…:sealed:

Bijdrager
    Oppie

Dan vermoed ik dat die iStat weeknummer de US versie zijn, en daar heb je weer niks aan als je in EU woont…

Bijdrager
    Superflu
    Bijdrager
    Groverr

@superflu,

Deze heeft bij de notities een heel verhaal staan over voetbal speelschema. Niet erg in iCal, maar na het syncen met mijn Nokia staat dit verhaal elke maandag in mijn telefoon. Heb hem hierom onlangs verwijderd. Toevallig zoek ik, net als de topicstarter, ook een betere oplossing.

Bijdrager
    Alwin

@superflu: bedankt voor de tip, ik vind deze beter. Deze staat er de hele week in. Die van jou alleen op de maandag wat weer vervelend is als je in dagweergave op bijv dinsdag zit.

Verder geen extra zaken zoals voetbal. Ik hoop wel dat Apple dit vreemde verschil tussen dag- en weekweergave binnenkort oplost,

Bijdrager
    gerardstrevel

Ik blijf het allemaal wat omslachtig vinden, waarom past Apple dit gewoon niet aan. Er zijn toch veel mensen die hier vraag naar hebben.

Ik heb alles van Apple en dit blijft toch iedere keer weer een lastig ding.

Ik heb de hoop een beetje opgegeven en gebruik deze website http://www.weeknummers2011.com

Het is ideaal, maar toch een duidelijk overzicht.

Ik klink wellicht wat zeurdig, maar Apple rules!! Dus ik neem dit wel voor lief..

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.