11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    MacBoot

Weeknummering klopt niet in iCal

We hebben hier op de studio een probleem (om van een mug maar even een olifant te maken, maarja het hoort gewoon niet)

In iCal klopt de weeknummering niet. Als het officieel week 28 is staat er op in iCal week 27. Het lijkt wel alsof iCal de eerste week anders begonnen is in het begin van het jaar.
    Het rare is dat de Mac zelf wel aangeeft dat het week 28 is.
    Het gaat om een Mac welke draait onder Tiger.

Weet iemand hoe ik ervoor kan zorgen dat de weeknummering in iCal hetzelfde is als op de Mac zelf?

Alvast bedankt!:)

edit: dit is voor ons belangrijk omdat we de planning via iCal doen en deze per week uitprinten:wink:

Bijdrager
    Calpa

Hoe maak je precies gebruik van de weeknummers? In iCal bestaat naar mijn weten geen default instelling om ze weer te geven.. enkel door een agenda aan te maken met enkel weeknummers; of de datumnotatie bovenaan aan te passen en er week nummers achter te laten weergeven..

Bijdrager
    Mr. Nathan

misschien het verkeerde jaar?

Bijdrager
    Yost

Ik zou verwachten dat het iets is in de Landinstellingen systeemvoorkeuren. De start van de weektelling is in Amerka namelijk anders dan in Nederland, afhankelijk van het aantal dagen uit het nieuwe jaar dat in de eerste week zit.

Bijdrager
    iJoost

Dat verbaast me niet echt. Amerikanen gebruiken nauwelijks weeknummers. Daarom denken ze er in de regel wat te licht over en wil de implementatie nog wel eens wat brak zijn.

(Microsoft SQL Server is bijvoorbeeld een bekend voorbeeld hiervan. >;-)

Bij ons is het: De eerste donderdag van het jaar valt in week 1. Dat ga je dus niet redden met een instelling “de week begint op maandag of op zondag”…

Bijdrager
    MacBoot

het jaar staat op 2009 en de er word gebruik gemaakt van Gregoriaanse kalender
    het rare is dat wanneer ik het weeknummer via Landsinstellingen invul, dat deze dan ook in iCal zo word weergegeven en deze ook goed staat
    ga ik het weekoverzicht echter printen (dan komt er onder de periode een weeknummer te staan) dan klopt het weeknummer niet :sealed:

nu kom ik erachter dat wanneer ik deze zelfde actie doe vanaf mijn eigen Mac (welke de laatste versie van Leopard draait) ik tegen hetzelfde euvel aan loop:?

Bijdrager
    iJoost

Meld de bug even aan. Daar hebben we allemaal weer voordeel van.

http://www.apple.com/feedback/

Bijdrager
    Yaris

Op Apple Discussions is diezelfde vraag drie maanden geleden ook gesteld maar geen mens die het interesseerde of die een oplossing wist: http://discussions.apple.com/thread.jspa?messageID=9360794

Bijdrager
    Beaglelover

Deze vermeende ‘bug’ zit ook al jaren in Microsoft Excel. Ligt inderdaad aan het feit dat men in de USA anders omgaat met weeknummers.

Bijdrager
    iJoost

Jawel, maar Apple is wel goed in het ondersteunen van de lokale eigenaardigheden. Toch? Hoop ik… Dus meld ‘m aan als bug dan kunnen ze er iets aan doen. Zolang niemand die moeite even neemt krijgen ze immers de kans niet om het te herstellen.

Bijdrager
    stavos

Opnieuw lopen in 2011 de weeknummers van iCal een week voor op de werkelijkheid..

Weet iemand inmiddels al een oplossing voor dit probleem?:confused:

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.