25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)
  • Q:

Moderator
    Raymon

Weekje vakantie. Eindredactie in andere handen

Ik ben vanaf morgen tot en met 01/05/2018 een weekje naar Praag. Wel even aan toe na het gedoe de afgelopen maanden met de nieuwe site etc.

Vroeger betekende dat dat er behalve vooruit geplande shit niets op OMT kwam, maar dat is nu anders. De eindredactie en content-selectie op OMT wordt komende week door collega’s Noah Korevaar (hoofdredacteur WANT) gedaan en Jelle van Es (WANT) en Rajno van Wilgenburg (Manners) helpen mee met tikken van artikelen. Wees een beetje lief voor ze 😛

Natuurljk zijn de mods er wel gewoon.

Vanaf 1 mei ben ik er weer. Er is daarna nog veel te doen (waaronder een overstap naar Discourse met het forum en de reacties op artikelen). Dat pakken we met frisse energie op na 1 mei.

Bijdrager
    sedikit

Raymon, ik wens je een fijne vakantie toe!

Bijdrager
    SvS

Veel plezier Raymon! Ik hoop dat de zure reacties wel wegblijven!  En anders zetten we ze op hun plek.;-) (Of puur negeren)

Bijdrager
    Ome Kor

Veel plezier Raymon, Praag is een leuke stad, ik ga er zelf ook heen in juni. Ga je ook nog naar het Apple museum ?

http://www.applemuseum.com/en/

Of is dat teveel van het goede;-)

Bijdrager
    Brombeer

Praag. Daar woont mijn huisnerd op het moment.

Bijdrager
    pruus

Een tipje, probeer de Trdelník op het grote plein bij de stalletjes. Lekker met amandel en kaneelsuiker. Fijne vakantie!

Bijdrager
    Dick de Roos

Veel plezier daar!

Hopelijk ook met mooi weer.

Tot 1 mei dan.  😎

Moderator
    Night

Ohjee, als ons Raymonneke daar maar niet bijhoort:-P

Bijdrager
    Brombeer

Pak van mijn hart: Mijn huisnerd drinkt niet.

Bijdrager
    Bart119

<p class=”cite”>Ome Kor op 22 april 2018 om 21:16</p>
    Veel plezier Raymon, Praag is een leuke stad, ik ga er zelf ook heen in juni. Ga je ook nog naar het Apple museum ?

http://www.applemuseum.com/en/

Of is dat teveel van het goede;-)

Jammer dat ik dit bericht geen 2 weken eerder heb gelezen, toen zat ik zelf in Praag:D

Bijdrager
    Nick Seamore

Ook van mij een hele fijne vakantie toegewenst!

Bijdrager
    Barika Cala Saidah

Veel plezier!

Bijdrager
    GoeieDag

Is Raymond nu ook opgepakt, daar in Praag? 🤭

Bijdrager
    RMB

Fijne vakantie!

Bijdrager
    HugovandenBeld

Beste Raymond,

Ben je weer terug?

Ik maak even van deze draad gebruik om je te melden dat ik vind dat de afgelopen tijd -helaas- veel berichten niet goed geschreven zijn. Niet to-the-point, taalfouten en onprettig om te lezen. Zoals bijvoorbeeld alleen al de intro van dit artikel dat ik zojuist las:

——

Velen vragen zich af hoe de nieuwe iPhone SE2 er uit zal gaan zien. Het bedrijf Olixar heeft daar blijkbaar een aardig idee hierover. Zij hebben op basis van de informatie waar ze over beschikken al een screen protector ontworpen voor het mogelijk nieuwe model. De foto’s die beschikbaar zijn gesteld geven een aardig van wat men denkt dat het uiteindelijke ontwerp zal worden. Ze geloven dat de nieuwe iPhone SE zal lijken op een iPhone X met slanke randen en een uitsparing.

——

– ‘Velen’
    – daar …. hierover
    – ‘op basis van de informatie waar ze over beschikken’
    – screen protector (is één woord)
    – geven een aardig [beeld] van wat ‘men’
    – wat ‘men’ denkt
    – ze ‘geloven’

Kortom: nogal bombastisch met drie objectieve fouten in alleen al dit kleine stukje. Ik heb nu dit voorbeeld getoond, maar het is iets wat al langer aan de gang is bij veel OMT-artikelen. En iets wat de kwaliteit echt achteruit haalt, naar mijn idee.

Het spijt me te moeten melden. Hopelijk kun je hier wat mee doen.

Groet van

Hugo

Bijdrager
    koen

Het is Raymon, zonder d 🤦‍♂️

Bijdrager
    Shmoo

Dus qua taal is het ook al een zooitje. 🙈

Bijdrager
    Wimusia

<p class=”cite”>HugovandenBeld op 12 mei 2018 om 10:10</p>
    Beste Raymond,

Ben je weer terug?

Ik maak even van deze draad gebruik om je te melden dat ik vind dat de afgelopen tijd -helaas- veel berichten niet goed geschreven zijn. Niet to-the-point, taalfouten en onprettig om te lezen. Zoals bijvoorbeeld alleen al de intro van dit artikel dat ik zojuist las:

——

Velen vragen zich af hoe de nieuwe iPhone SE2 er uit zal gaan zien. Het bedrijf Olixar heeft daar blijkbaar een aardig idee hierover. Zij hebben op basis van de informatie waar ze over beschikken al een screen protector ontworpen voor het mogelijk nieuwe model. De foto’s die beschikbaar zijn gesteld geven een aardig van wat men denkt dat het uiteindelijke ontwerp zal worden. Ze geloven dat de nieuwe iPhone SE zal lijken op een iPhone X met slanke randen en een uitsparing.

——

– ‘Velen’
    – daar …. hierover
    – ‘op basis van de informatie waar ze over beschikken’
    – screen protector (is één woord)
    – geven een aardig [beeld] van wat ‘men’
    – wat ‘men’ denkt
    – ze ‘geloven’

Kortom: nogal bombastisch met drie objectieve fouten in alleen al dit kleine stukje. Ik heb nu dit voorbeeld getoond, maar het is iets wat al langer aan de gang is bij veel OMT-artikelen. En iets wat de kwaliteit echt achteruit haalt, naar mijn idee.

Het spijt me te moeten melden. Hopelijk kun je hier wat mee doen.

Groet van

Hugo

Taalfouten? Het sterft van de grammaticale blunders van de allerergste soort

Bijdrager
    fred44nl

<p class=”cite”>Wimusia op 12 mei 2018 om 13:35</p>

en hoe erg is dat nou allemaal ??

het komt immers maar zelden voor, dat een bericht of vraag niet wordt begrepen, omdat er een foutje in zit.

Bijdrager
    Groentenboer

<p class=”cite”>fred44nl op 12 mei 2018 om 14:01</p>

het komt immers maar zelden voor, dat een bericht of vraag niet wordt begrepen, omdat er een foutje in zit.

Dan rij ik voortaan door rood. Zo lang er niks gebeurt is dat dan ook niet erg.

Bijdrager
    Shmoo

Dan ga ik het zeggen tegen de mevrouw van de fruitafdeling.

Bijdrager
    Brombeer

<p class=”cite”>fred44nl op 12 mei 2018 om 14:01</p>

Het getuigt van minachting voor de lezer en het wekt de schijn dat het onderwerp waarover je schrijft je ook geen biet kan schelen.

Bijdrager
    fred44nl

<p class=”cite”>Brombeer op 12 mei 2018 om 21:27</p>
    <p class=”cite”><span style=”font-size: 16px; background-color: #ffffff;”>Het getuigt van minachting voor de lezer en het wekt de schijn dat het onderwerp waarover je schrijft je ook geen biet kan schelen.</span></p>

dat klopt slechts gedeeltelijk, want niet iedereen is in staat om (vrijwel) foutloos Nederlands te schrijven.

Moderator
    Night

Tenzij de schrijver niet beter kán, dan is het weer minachting jegens de schrijver. Alles in context….

Oeps, @fred44nl was me voor

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.