12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:

Bijdrager
    JdB23

wederom problemen met IMac.

Hallo allemaal,

ik hoop dat iemand nog een geode tip heft, want ik ben wel een beetje klaar met mn IMac.
    Ik heb al eerder hier een bericht gezet dat na het van de stroom halen mijn mac het niet meer deed.

Nu wederom het probleem dat de Mac niet meer aangaat. Vanwege een verhuizing heb ik de mac apart in de auto vervoerd. hij heeft 2 weken van de stroom gestaan, weer apart met de auto naar huis gebracht, stekker in het stopcontacat, helemaal niks. even rondgelzen dat hij misschien moet opladen. uren, dagen , weken ana de stroom en nog steeds niks. Heel frustrerend, MAC van 1300,- heb er al eens voor 200,- een nieuwe voiding in laten zetten en nu zal dit waarschijnlijk weer de oplossing zijn?

of heeft iemand nog een gouden tip?

alvast bedankt.

Bijdrager
    JdB23

lees het nu pas terug, even snel tussendoor.
    excuses voor de typfouten

Bijdrager
    Geldersscheepje

Benader eens Sebastius op tweakers.net. Als hij het niet kan oplossen kan niemand het … De man kan dingen repareren die aan het onmogelijke grenzen.

Bijdrager
    JdB23

ga ik dat eens proberen, bedankt!

Bijdrager
    TheBigZ

En voor het geval je een vijver in de voortuin hebt, die man loopt er gewoon Ć³verheen!:-D

Bijdrager
    Le Big Mac

PRAM-batterij al vervangen? Als je iMac ouder is dan 3-5 jaar, heb je grote kans dat ie leeg is na 2 weken zonder netstroom.

Moderator
    Night

In dat geval zou de iMac nog gewoon aan moeten gaan, maar zal zijn instellingen niet onthouden. Herkenbaar aan de systeemdatum die terugspringt naar 2004.

Bijdrager
    Le Big Mac

@night: zou je denken, maar ik de praktijk zijn er legio problemen die veroorzaakt worden door een (bijna) lege PRAM-batterij. Hier een serie vage problemen gehad met een MP 5.1. Batterij vervangen, en de problemen zijn nooit meer teruggekomen.

Bijdrager
    iMad

Zonder stroom kabel, hou de power knop eens 20 sec ingedrukt, dan weer stroom kabel erin en zet aan.
    Zou niet nodig moeten zijn omdat de iMac al zolang zonder stroom heeft gestaan, maar probeer eens.

Bijdrager
    JdB23

Iedereen bedankt voor de tips/reactive.

het blijkt gelukkig geen probleem met de mac. ik heb 3 stopcontacten die niet of blijkbaar niet genoeg stroom geven.
    Gisteren de mac eens in de badkamer ingeplugd ( ja echt waar, en hij deed het)

nu op zoek naar de oplossing voor de stopcontacten!

Bijdrager
    KarelWillem

Lol. Het is niet te hopen dat ditzelfde probleem zich voordeed toen je de voeding liet vervangen.

Bijdrager
    JdB23

haha nee, dat was in een andere woning. en dat stopcontact werkte gewoon.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.