4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    Jeroen

Wederom problemen met het scherm van mijn iMac 27" uit 2011

Hallo,

In 2014 heb ik een tweedehands 27″ iMac uit 2011 gekocht. Een van de eerste dingen die ik heb laten doen is het plaatsen van een SSD door de dichtstbijzijnde APR. Niet veel later viel het scherm sporadisch uit. Ik ben toen meerdere keren met de iMac terug gegaan (zie hier). Zij hebben uiteindelijk het scherm vervangen.

Sindsdien heb ik geen problemen meer gehad met de iMac totdat een paar maanden terug het scherm weer kuren begon te vertonen (zie dit korte filmpje).

Iemand enig idee wat dit kan zijn? Het is niet zo dat het scherm op zwart gaat. Ik heb verschillende fora afgestruind en de nodige filmpjes met soortgelijke problemen gezocht maar niets komt echt overeen. Ik heb alle randapparatuur al een keer losgekoppeld, de iMac op een geaard stopcontact aangesloten, de nodige resets gedaan maar niets mocht baten. Is het dan toch de grafische kaart of misschien een los kabeltje?

Ik hoor graag van jullie!

Jeroen

Bijdrager
    iMac Lover

@Jeroen sluit eens een extern beeldscherm aan. Op deze manier kun je het één en ander uitsluiten.

Bijdrager
    Jeroen

Ga ik morgen proberen!(y)

Bijdrager
    Jeroen

Ik heb gisteren een extern scherm op de iMac aangesloten. Het vervelende is dat het probleem zich gisteren minder extreem voordeed dan de dag ervoor. Dit gebeurt wel vaker.
    Ik durf het dus niet met 100% zekerheid te zeggen maar het lijkt alsof het probleem zich alleen voordoet op het scherm van de iMac.

Ondertussen kwam ik ook dit topic tegen. De omschrijving komt vrij overeen met mijn probleem. En gezien mijn iMac ook meerdere keren open is geweest zou het best wel eens kunnen dat de display kabel aan vervanging toe is.

Wat denken jullie?

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.