9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    iKevin

Wederom problemen met amper 3 maanden oude MBP

Ik heb wederom problemen met mijn 13″ MBP (besteld bij Apple, ontvangen rond 16/8, standaard, alleen US Keyboard). Ik had een tijdje terug ook al een topic geopend (Klik). Na contact met Apple deze naar iFactors Rotterdam gebracht op 24/9 en op 23/10 eindelijk weer opgehaald. Daar zijn het display en main logic board vervangen. Tot gisteren goed kunnen gebruiken. ’s middags begonnen de ventilatoren ineens hard te blazen, dus ik heb ‘m uitgezet en af laten koelen. Tijdje daarna weer hetzelfde en wederom af laten koelen. Daarna begonnen de problemen echter…

1. Toetsenbord, trackpad en aan/uit knop werken na enkele minuten totaal niet meer (moet via aan/uit-knop uit ‘forcen’). Blijft gebeuren na iedere keer opnieuw uit en aan zetten.
    2. Scherm dichtklappen, computer gaat niet in slaapstand
    3. Kernel Panic (Bericht: Systeem moet herstart worden)

Net weer geprobeerd, kreeg alleen dit:
    1. Computer aangezet, beeld blijft zwart, standby-lampje aan, geen respons toetsenbord/trackpad, wederom via aan/uit-knop uit ‘forcen’
    2. Computer aangezet, loopt vast op Apple logo en laad icoontje, geen respons toetsenbord/trackpad, wederom via aan/uit-knop uit ‘forcen’
    3. Computer gaat aan, maar toetsenbord en trackpad reageren na amper een niet meer. Computer gaat niet uit zichzelf in slaapstand. Ook bij scherm dichtklappen niet (standbylampje gaat wel branden).

In die paar minuten dat ik ’t kan proberen, wil Airport niet aangaan. Verder valt op dat bij ’t uit ‘forcen’ ik niet dat Boing geluid hoor. Als allerlaatste, Hardware test die ik gisterenavond heb uitgevoerd, kwamen geen problemen uit.

Hoop dat iemand hier iets mee kan. Heb ’t nou wel een beetje gehad met dit gedoe, heb alles bij elkaar de laptop misschien drie weken kunnen gebruiken en ik heb ‘m nota bene voor school gekregen van m’n ouders. Heb ze overtuigd met ’t argument dat Apple zeer stabiel is en altijd goed werkt, nou… Maar ik blijf hoop houden, want m’n iMac doet ’t ook al een tijd zonder problemen. Hoop dat ik gewoon een rotte apple heb:P

Bijdrager
    Ir.Bob

Ik denk dat je een rotte Apple hebt. Gewoon nog een keer terug gaan, lijkt me vrij duidelijk een garantie geval, je hebt gewoon recht op een goed werkend product en dat doet deze duidelijk niet.

Bijdrager
    Raffie

hallo,

Ik denk ook dat je pech hebt, wij hebben alleen goede ervaringen met de service van Apple.

Een vriend van ons had helaas na 2jaar een kapotte MBP, maar omdat ze een Apple care plan hadden, werde ze toch goed geholpen. Na 4x heen en weer sturen vd MBP was Apple het zat en heeft onze vriend een hele nwe MBP gegeven met een verlening vh Care plan.

Dus maak je geen zorgen, je zit er goed bij bij Apple.

Raffie

Bijdrager
    1234

zijn ze trouwens verplich na 3 reparaties, je een nieuwe aanbieden.

Bijdrager
    billw

Niet alles is goud bij Apple…..

Heb zelf een iMac die net 28 mnd oud is waarvan de logic board kapot is, geen Applecare en ook totaal geen begrip bij Apple, betreft een reparatie van €1100 dus machine staat nu op zolder in de doos…..

Good luck……….

Bijdrager
    Vinhelper

Tsja, erg vervelend, maar garantie is garantie.

Teruggaan en eisen dat het zo snel mogelijk opgelost word. Zeg er vooral bij dat je de Mac geen dag kan missen. Wie weet duurt het dan korter dan 4 weken voordat je de machine weer terug hebt.

Succes ermee.:smile:

Bijdrager
    Macosxachist
    timmyboy op 15 november 2010

zijn ze trouwens verplich na 3 reparaties, je een nieuwe aanbieden.

Nee.

Bijdrager
    iep

Naar verluidt zijn dat Apple’s eigen regels voor reparatie van apparatuur. Drie keer repareren, daarna een nieuw apparaat. Wettelijk is er niet zo’n verplichting maar als het na 3x repareren nog niet werkt kan de winkelier er echter niet zomaar op staan dat hij nog een reparatie doet. Het is dan niet meer aannemelijk dat daarmee het probleem daadwerkelijk verholpen wordt.

Bijdrager
    iKevin

Heb ergens gevonden dat Disk Utility wel zou kunnen helpen, dus dat maar geprobeerd. Bevoegdheden gecontroleerd en hersteld (gelukkig bleef het toetsenbord en trackpad het doen). Nu gaat ie uit zichzelf weer in slaapstand en ook als ik ‘m dichtklap, ook doet het toetsenbord en trackpad het nog. Hopen dat ie ’t blijft doen en anders Apple maar weer eens bellen…

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.