30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 32)
  • Q:
    Bijdrager
    iPod Jimmy

Webwinkel

Ik was bezig met het opzetten van een webwinkel op een site van me. Nu had ik die twee geprobeert die ze in de MacFan hadden, maar ben niet tevreden over hoe het werkt. Heb hem liever Nederlands en ben zeker niet tevreden over hoe het er uit ziet. Kan iemand me misschien helpen hiermee en een betere geven?

Groet

Bijdrager
    rutgerz

Welke webshops werden er aangeprezen in de MacFan? Zo is het een beetje lastig helpen…

Bijdrager
    iPod Jimmy

osCommerce en Zen Cart maar wil liever wat anders

Bijdrager
    rutgerz
    Bijdrager
    iPod Jimmy

Ja oke die had ik al gevonden maar de vormgeving is hier ook echt om te huilen!:p

Bijdrager
    rutgerz

Wat is je probleem met OS Commerce? ik ben zelf bezig het te installeren op een site en ik heb er weinig problemen mee, hoewel de hoeveelheid tabellen wel erg irritant is. Ik ben bang dat je hoe je het ook wendt of keert toch zef met de vormgeving aan de slag moet

Bijdrager
    iPod Jimmy

oh dat wordt moeilijk of niet?
    hoe doe jij dat? gewoon 1 stylesheet aanpassen en al die plaatjes e.d.?

Bijdrager
    rutgerz

Je kunt in OS Commerce de stijlen ruwweg definieren in de admin. Daarnaast inderdaad in de stylesheet en met de plaatjes aan de slag. In de map IMAGES (vraag me niet waarom daar) zit een bestand main.css. Die kun je verder bewerken.

Bijdrager
    iPod Jimmy

Oké dankje ik ga er eens mee aan de slag.

Bijdrager
    Eduw

Waarom schrijf je die webshop niet zelf?
    Met de nodige tutorials kan iemand zonder erg veel phpervaring een webwinkel opzetten.
    Als je wil gooi ik wel de mijne online

Bijdrager
    iPod Jimmy

Als dat kan… Je kan me anders ook uitleggen waar ik deze tutorials kan vinden. Leer ik ook weer wat.

Bijdrager
    Eduw

kzal eens kijken ervoor
    tkomt van een cd van bij een handig boek dak gekocht eb

Bijdrager
    fistkikker

Hee, iPod Jimmy, misschien heeft konijn nog wel een webwinkel die je kan ‘lenen’.:evil:

Bijdrager
    Eduw

Hopelijk houden de moderators al deze tirades een beetje in de perken…

Bijdrager
    iPod Jimmy
    ”fistkikker”

Hee, iPod Jimmy, misschien heeft konijn nog wel een webwinkel die je kan ‘lenen’.:evil:

Even allemaal lachen want we voelen ons toch volwassen hiero

Bijdrager
    iPod Jimmy

Heb even een tutorial opgesnort:

http://www.phphulp.nl/php/tutorials/8/252/

Zou die goed zijn?

Bijdrager
    XyonN

Een tutorial? Ach, beter goed gejat dan slecht verzonnen werkt ook;)

Jij hebt toch geen tutorials nodig?

Bijdrager
    iPod Jimmy
    ”XyonN”

Een tutorial? Ach, beter goed gejat dan slecht verzonnen werkt ook;)

Jij hebt toch geen tutorials nodig?

Ik begrijp het niet, maar als het is wat ik denk dat het is dan kan ik er niet om lachen en is die grap nu wel gemaakt.

Bijdrager
    Eduw

code voor database:

mysql > create table store_shoppertrack (
    -> id int not null primary key auto_increment,
    -> session_id varchar(32),
    -> sel_item_id int,
    -> sel_item_qty smallint,
    -> sel_item_color varchar(25),
    -> sel_item_size varchar(25),
    -> date_added datetime
    -> );

mysql> create table store_orders (
    -> id int not null primary key auto_increment,
    -> order_date datetime;
    -> order_name varchar(100),
    -> order_address varchar(255),
    -> order_city varchar(50),
    -> order_state char(2),
    -> order_zip varchar(10),
    -> order_tel varchar(25),
    -> order_email varchar(100),
    -> item_total float(6,2),
    -> shipping_total float(6,2),
    -> authorization varchar(50),
    -> status enum(‘processed’, ‘pending’)
    ->);

mysql> create table store_orders_items (
    ->id int not null primary key auto_increment,
    ->order_id int,
    ->sel_item_id int,
    ->sel_item_qty smallint,
    ->sel_item_size varchar(25),
    ->sel_item_color varchar(25),
    ->sel_item_price float(6,2)
    ->);

de bestanden vind je op http://tutorials.fubart.be
    gaat binnen half uurtje wel werken

Bijdrager
    chilli dude

site werkt niet?

Bijdrager
    Eduw

nog niet
    nog maar pas aangemaakt

Bijdrager
    chilli dude

oh dacht dat je bedoelde dat het half uurtje werk was die shop op te zetten;)

Bijdrager
    Eprom

osCommerce is toch echt één van de beste oplossingen voor een webshop. Vooral de gigantische hoeveelheid contributes is al een extra voordeel t.o.v. andere software.
    Kijk maar eens rond op internet, 90% van de webshops draait op osCommerce.

Bijdrager
    Eduw
    ”Eprom”

osCommerce is toch echt één van de beste oplossingen voor een webshop. Vooral de gigantische hoeveelheid contributes is al een extra voordeel t.o.v. andere software.
    Kijk maar eens rond op internet, 90% van de webshops draait op osCommerce.

Je bent nooit te oud om te leren :wink:

Bijdrager
    Zout

Lang niet 90% van de sucessvolle shops draait op OSCommerce. Alles wat echt success heeft is door wat grotere bedrijven gemaakt met kennis van zaken en goede support.
    Een motor van een webwinkel is niet het enige wat je nodig hebt om een winkel successvol te maken. Ik bouw dagelijks webwinkels (heb je als dat je werk is) en tot nu toe hebben we heel veel OS Commerce aanklooierij gezien van zolderkamertjes studenten (no offence). Er zijn uitzonderingen op de regel, maar over het algemeen is het zo dat een product in een standaard shop wordt gedrukt zonder de nadruk te leggen op het product. Je kunt als je het aan mij vraagt niet een koelkast verkopen in dezelfde shop als waar je mooie antieke spullen verkoopt. Daar komt nog bij. Naar wie bel je als je problemen hebt om de één of ander reden. De student heeft inmiddels een baan en heeft geen zin meer in dat gedoe voor een paar euro.

Wil je serieus iets gaan doen dan zou ik het ook serieus aanpakken. Als je graag wil hobbyen dan zou ik bij OSCommerce blijven, dat is namelijk wel verreweg de beste openSource shop op het moment.

Bijdrager
    Eprom
    ”Zout”

Een motor van een webwinkel is niet het enige wat je nodig hebt om een winkel successvol te maken.

Een grote motor in je auto maakt je ook nog geen goede courreur…:roll:

”Zout”

…Ik bouw dagelijks webwinkels (heb je als dat je werk is) en tot nu toe hebben we heel veel OS Commerce aanklooierij gezien van zolderkamertjes studenten

Ik ben helemaal met je eens dat het gros van de osCommerce websites er nou niet geweldig uitzien. De meeste mensen gebruiken nog steeds de standaard layout met aangepaste kleurtjes, maar het geeft wel een prima basis om mee te beginnen. En waarom zou je dan zelf een komplete database gaan bouwen?

Bijdrager
    Zout

Ik ben helemaal met je eens dat het gros van de osCommerce websites er nou niet geweldig uitzien. De meeste mensen gebruiken nog steeds de standaard layout met aangepaste kleurtjes, maar het geeft wel een prima basis om mee te beginnen. En waarom zou je dan zelf een komplete database gaan bouwen?

Als inspiratie is het prima, maar als je het helemaal wilt maken zoals je in je hoofd hebt dan kun je beter zelf wat schrijven. Je maakt toch gebruik van een systeem dat door heel veel mensen is ontwikkeld waarbij veel compromis zijn gemaakt in plaats van keuzes.

Het is mijn menig maar hoor, dus iemand mag er heel anders over denken. Ikzelf werk liever in mijn eigen gemaakte dingen.

Bijdrager
    chatsmit

OScommerce heeft standaard een hoop tabellen aan staan, je kunt ze vrijwel allemaal uit zetten. Daarbij is het makkelijk om te zetten naar een nederlandstalige shop en er is ook een kleine tutorial hoe je 1 kolom (link of rechts) uit zet, zodat het overzichtelijker wordt. Dit heb ik een lange tijd geleden zelf gedaan en is goed te doen. Wanneer je dit gedaan hebt houd je de basis over en kun je vanuit deze standaard lay-out (links producten kolom – content en header) de boel naar wens maken. Het voordeel is dat er een hoop downloads en uitbreidingen zijn voor OScommerce, te denken aan bijv. handige betalingssystemen.

Bijdrager
    fleurbouq

Hallo allemaal,
    vandaag ben ik even bezig geweest met dit hele forum te bekijken op vragen over webwinkels, iweb en RW. Nu moet ik zeggen dat het me een beetje begint te duizelen allemaal.

Ik maak in mijn vrije tijd kettingen die ik verkoop via een site: http://www.specialandbeautiful.nl
    Het probleem is alleen voor mensen van buitenaf dat de drempel om mijn een mailtje te sturen om vervolgens wat te kopen erg hoog is. Makkelijker zou zijn als ik een redelijk standaard webwinkeltje zou hebben wat ik zonder veel verstand van allerlei webtoepassingen zoals golive/scripts etc. etc. zou kunnen updaten en maken. Met het daarbij behorende winkelmandje.
    Verder hoef ik geen voorraad lijsten bij te houden ofzo want op is op.

Nu heb ik ook RW demo en dat is al bijna te ingewikkeld voor mij. Met iweb kan ik heel goed werken.
    Mijn probleem bij iweb is dat ik geen contactformulieren kan invoegen en ook geen winkelmandje heb.
    Ik heb gelezen dat dit wel schijnt te kunnen met RW (rapidweaver) maar dat dat alleen kan als je isell ook neemt en dat je daarbij weer extra kosten hebt omdat je lid moet zijn van een of andere host.
    Ik heb een bestaande website en heb geen zin om dat pakket van 29,- per jaar op te geven.

Ik zou het zeer op prijs stellen dat als je een goede tip hebt je dit in Jip en Janneke taal voor me opschrijft. Verder ben ik niet blond ofzo het is gewoon niet helemaal mijn ding.

Bijdrager
    Yaris

Dag fleurbouq,

Toevallig heeft gisteren een ander forumlid dezelfde vraag naar een simpel webwinkelprogramma gesteld: http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=102244 Ik heb toen heel het forum afgezocht en diverse draadjes gevonden maar een simpel programma schijnt niet te bestaan. Ik heb ergens anders gelezen dat het niet mogelijk is om in iWeb een webwinkel te maken. Misschien kun je toch maar beter dit script een beetje aanpassen om een bestellijst te maken.

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 32)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.