17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:
    Bijdrager
    onleon

webwinkel

Een vraag om advies;
    ik werd gebeld door iemand die wil dat ik een webwinkel voor hem maak, compleet met betaalsystemen enz., omdat hij een website had gezien die ik gemaakt had die hij mooi vond.
    Nu beschouw ik het maken van websites zeker niet als mijn ‘core-business’ en doe dit eigenlijk alleen op vormgevingsgebied en wat Flash.

Ik heb dus geen ervaring met webwinkels, en heb de indruk dat het budget erg laag is (pakhembeet 1500 euro). Hij heeft voorgesteld dat ik de vormgeving doe en dat hij een andere partij de techniek laat doen. Dat lijkt me eigenlijk niet realistisch.

Wat is nu het beste in deze situatie?
    Zeggen dat hij naar een ander bureau moet gaan en me er zelf niet mee beizg houden, of een vormgeving voor hem maken, waarvan ik niet weet in hoeverre dat inpasbaar is in een webwinkel.

Heeft iemand hier ervaring met het maken van webwinkel? Eventueel met van die online templates?
    In hoeverre is de vormgeving hiervan te sturen? Neem ook gerust contact met me op als je een samenwerking zou zien zitten.

Geblokkeerd
    Anoniem

Persoonlijk zou ik ‘m vertellen dat hij beter naar een ander kan gaan. Ook al ben je er nog zo handig in, en zélfs als je niet het ontwerp erbij zou hoeven te doen is een webwinkel opzetten aardig wat werk… meer werk dan wat 1500,- zou vergoeden. En dat zonder ontwerp. Ik heb er persoonlijk geen ervaring mee (maar ken mensen die dit wel doen/hebben gedaan), maar ik denk dat die beste man/vrouw eerder een bedrag kan rekenen van 2x zoveel.

Als ik ernaast zit hoor ik ’t graag, maar een beetje website van formaat kost al snel 1000+ euro, laat staan een webwinkel compleet met betaalsysteem, ontwerp e.d.:)