15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    moodjoo

WebWereld over iPod innovatie

De iPod is deze dagen niet meer uit het nieuws te branden. Zo ook bij WebWereld, waar een column aan de iPod wordt gewijd.

Voorzichtig vraag ik of het succes van Apple’s iPod wel schuilt in de prijs. Het gebruiksgemak en een strakke vormgeving van de witte geluidsdragers is veel belangrijker voor het succes van iPod. Met vier knoppen en een draaiwiel kan de grootste onbenul er nog mee overweg.

Bijdrager
    beammeup

nog grotere onbenullen kunnen er zelfs over schrijven…

8)

Bijdrager
    Oupro

We horen momenteel de ene na de andere zeer positieve recensie over producten van Apple. Wat ik mij nu afvraag is hoe dat 3 a 4 jaar geleden was. En eerder.

Zelf gebruik ik nu ongeveer twee jaar Apple zeer intensief. En volg uitgebreid wat er allemaal gaande is.

Ik ben dan ook erg blij met al dit zeer goede nieuws over Apple, maar vraag me soms wel eens af hoe dat eerder is geweest.

Bijdrager
    bassbug

Goede berichten over iPod is leuk. Maar wat doet Apple ermee om er meer uit te halen? Meer spin off voor de andere producten van Apple. Betere imago building omtrend het fenomeen Apple. Hoe kort was het nog dat Macs werden bestempeld als leuk maar niet interessant voor de gemiddelde computer gebruiker omdat men gewoon niet genoeg verdiepte in de Mac.

Ik bedoel ooit zal de hype over de iPod over zijn….

Bijdrager
    roelboekel.nl
    ”Visualfreak01″

Ik ben dan ook erg blij met al dit zeer goede nieuws over Apple, maar vraag me soms wel eens af hoe dat eerder is geweest.

Lees eens het boek “De man van Apple” Dan weet je meteen hoe er over gedacht wordt, maar voornamelijk Steve natuurlijk.

Roel

Bijdrager
    SvS

6 jaar geleden waren er alleen maar vooroordelen over :apple: .
    Sinds dat S.Jobs terug is bij :apple: gaat het bergopwaarts, design-mac na design-mac op markt. (en toch blijven ze onder 5% steken)

Bijdrager
    Patjuh

ik ben benieuwd hoe apple eruit ziet na de iTunes concurrentie als itms ook in nl is

Bijdrager
    boesboes
    ”Susanne”

6 jaar geleden waren er alleen maar vooroordelen over :apple: .
    Sinds dat S.Jobs terug is bij :apple: gaat het bergopwaarts, design-mac na design-mac op markt. (en toch blijven ze onder 5% steken)

euh er zijn nog altijd hopen vooroordelen ze!
    Apple zal nooit echt veel marktaandeel winnen als ze niet afkomen met EU apple shops.
    of grote demo dagen geven ofzo.
    maar in europa doen ze echt NIETS van moeite om klanten te winnen!

90% van de mensen associeert mac met grafische, en dat is al wat hij kan zeggen ze dan.

Bijdrager
    Bert
    ”moodjoo”

Voorzichtig vraag ik of het succes van Apple’s iPod wel schuilt in de prijs. Het gebruiksgemak en een strakke vormgeving van de witte geluidsdragers is veel belangrijker voor het succes van iPod. Met vier knoppen en een draaiwiel kan de grootste onbenul er nog mee overweg.

Het zegt in hun ogen dan hopelijk ook iets over de Mac en OSX, en worden wellicht een heleboel PC-gebruikers eindelijk eens wakker. Daarnaast zal iTunes voor de PC QuickTime ed. installeren en veel volk naar apple.com doen bewegen.

We zullen het wel zien, maar de iPod en iTunes zullen onze Mac zeker naar voren schuiven.

Bijdrager
    boesboes

Volgens mij moet de hele mac revolutie nog beginnen.

binnen 3 jaar is apple een muziekbedrijf dat ook computers zal willen verkopen aan het grote publiek.

en dat zijn ze nu aan het voorbereiden door aan te extreem hoog tempo door te werken aan tiger, en whats next… ???

macosx windows

Bijdrager
    japser909

Stel je voor zeg :evil: webwereld zegt wat positiefs… 8) vervelend als we niet kunnen klagen he ? :lol:

Bijdrager
    boesboes
    ”japser909″

Stel je voor zeg :evil: webwereld zegt wat positiefs… 8) vervelend als we niet kunnen klagen he ? :lol:

ja inderdaad, webwereld is opvallend negatief over mac toestanden

nu blijkbaar niet, je kan dan ook moeilijk het succes van de ipod ontkennen!

Bijdrager
    Oupro

Om eerlijk te zijn vind ik het leuk voor de massa dat er positief over Apple geschreven wordt. Maar om te beginnen wil ik mezelf niet tot de massa rekenen, maar dat doet er nu niet toe. En verder heb ik elke keer als ik zo’n bericht lees niet echt het gevoel dat het iets met mij doet. Het is voor mij allemaal zo oud. Er wordt voor mij in ieder geval bijna nooit iets nieuws gezegd.

Bijdrager
    Sad

Een produkt staat of valt met naamsbekendheid. Van Sony en Coca Cola kan je in een piepklein dorpje midden in Afrika nog wel een roestig reclamebord tegenkomen.

Het is dus heerlijk voor Apple dat ze zoveel aandacht krijgen, wereldwijd. Geloof het of niet, mensen die zien dat de iPod een FireWire / USB aansluiting hebben zullen verbaasd staan dat Apple zo vooruitstrevend is. Waarom? Wij vinden het meer dan normaal, maar de gemiddelde consument weet niet beter dan dat Apple niet compatible is en rare aansluitingen heeft.

Ik heb een iPod en hier en daar komen collega’s mij vragen stellen over Apple en de Mac. Zonder die iPod zou dat niet gebeurd zijn. Daarnaast kan ik keihard lachen als hun browser weer vastloopt van de pop-ups en als ze OS vastlopers hebben. Ik heb een iPod en dus is er meteen weer interesse “hoe zit dat bij de Mac met de browsers en met pop-ups en met vastlopers?”

Apple is hip, in Japan wordt het de Louis Vuitton van de computers genoemd. Apple is hype vanwege de vele vernieuwingen zoals iPod & iTunes die ook in de Windoze wereld dikke aandacht krijgen. Apple is dope, want het is een Unix systeem. De halve Unix- en open source wereld heeft dus ook interesse.

En alle twijfelaars en zeikerds stuur ik naar http://www.computer-advies.nl .

Bijdrager
    boesboes
    ”colpolyp”

En alle twijfelaars en zeikerds stuur ik naar http://www.computer-advies.nl .

om twijfelaars te overhalen zit je hier aan het verkeerde adres hoor.
    maar dat weet je wel zeker :)

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.